6 mei 2025, 19:00:02

invriezen

Gestart door the_lost_valley, 6 juli 2004, 06:36:36

« vorige - volgende »

the_lost_valley

Hallo allemaal,
Ik heb eivoer van cede gekocht, maar dit is zo'n grote verpakking (nou ja.. standaard verpakking, maar ik heb maar 1 valkje.. dus best veel dan).. dat ik misschien een deel in wil vriezen totdat ik het nodig heb.. is dit een idee? Het helpt dan iig tegen beestjes.. hoelang kan je zoiets dan ingevroren houden??
Groetjes Natalie

giovanni

'low

over hoeveel kg gaat het dan??

Volgens mij kun je het wel invriezen, maar het kan
nooit de smaak meer hebben van 'vers'. Maar het
kan niet zo'n kwaad.
Koop in het vervolg iets kleinere dan ;) ;D

grtjs

the_lost_valley

t gaat niet om kilo's ofzow.. ik heb nu gewoon zo'n bak van de chinees, vol met dat spul.. t is de kleinste van cede die ik kon vinden.. dit wordt tenminste wel gegeten.. beaphar had kleinere verpakkingen (175 gram) maar dat werd niet gegeten.. dus dna liever dit..

Paul

Hoi Natalie,

Als je het eivoer in een afgesloten bakje bewaard kan je het soms wel een jaar goed houden als je dat droge eivoer hebt.
Ik heb altijd een 5 kilo emmer en daar staat een datum op tot wanneer het houdbaar is en dat is heel lang.
Invriezen zou kunnen maar het word er denk ik niet beter op.
Ik denk dat je het beter zo kan bewaren in een afgesloten bakje.
In eivoer heb ik zelf nog nooit motjes gehad dat komt veel sneller in gewoon voer voor.

Groetjes, Paul

the_lost_valley

Hoi iedereen,
Owkeey.. dan doe ik het toch maar niet.. als ik het met gewoon voer doe, hoe lang kan het dan ingevroren blijven?? dan is het toch maar een paar dagen dat de beestjes dood zijn?
Groetjes Natalie

Paul

Hoi Natalie,

Vaak zitten er door het voer al eitjes van die motjes.
Als het dan warm weer word komen ze uit en dan krijg je ook die worpjes in je voer en later komen daar motjes uit.
Als je het invriest gaan ze wel dood maar je hebt altijd kans dat er eitjes toch nog uitkomen daarna.
In elk geval verklein je wel de kans dat er snel iets uit je voer komt.
Zolang het in de diepvries of koel ligt zal er niks uit komen in elk geval.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

eivoer kan je inderdaad lang bewaren omdat het niet snel slecht word. Het bestaat alleen uit gedroogde dingen.

SDC:D