Laddertjes kunnen ook gevaarlijk zijn :-(

Gestart door Paul, 5 juli 2004, 10:19:18

« vorige - volgende »

Paul

5 juli 2004, 10:19:18 Last Edit: 5 juli 2004, 10:21:09 by Paul
Hallo allemaal,

Ik zet het bericht bij huisvesting omdat het gaat over de inrichting van de kooi.
Ik heb een mooi breed houten laddertje in de kooi staan voor de valkjes.
Ik hoorde vanmiddag ineens een geluid of er met bodembedekking uit de kooi gegooid werd.
Toen ik ging kijken hing er een valkje klem met zijn kopje en een vleugel door de ruimte tussen twee treden van het laddertje :-(
Ik heb meteen de vogel met ladder uit de kamervolliere gehaald en de vogel vastgehouden zodat hij zichzelf niet kon bezeren door het in paniek fladderen.
Ik wilde eerst de ladder stukzagen omdat hij nogal vast zat maar ik kreeg hem gelukkig zo ook met de vleugel er weer uitgehaakt.
De veren vlogen in het rond en het leek net of er onder zijn veren een bom ontploft was toen ik hem eruit had.
Gelukkig was ie niet verder gewond omdat ik er denk ik binnen een minuut al bij was maar je zal een dagje weg zijn dan zou hij een hele dag klem zitten :-(
Ik wist niet dat zelfs een houten laddertje nog gevaar kon opleveren het staat al een jaar in de volliere en ik heb er nog nooit eerder problemen mee gehad.
Maar zelfs hiermee blijft het oppassen.
Dus pas op met laddetjes die iets breder zijn dan de bekende smalle laddertjes.

Goetjes, Paul

Joyce28

hee Paul bedoel je zo'n touwladder zoals ik ook heb?

Want Lucky zat me van de week vast met 1 pootje in het touw :o Ik hoorde wild gefladder en rende er naar toe om het laddertje op te tillen,en na gepruts heb ik dat pootje kunnen bevrijden.Ik moest er ook niet aan denken dat ik niet in de woonkamer was,want Lucky had hier niet zelfstandig eruit kunnen komen

En gelukkig is het voor jou ook goed afgelopen zeg,je moet er toch niet aan denken dat je je valkje zo moet aantreffen levenloos ???
Pffff is echt schrikken he,om koelbloedig te reageren ::)

Tara

Een breed houten laddertje is geen touwladder ;-).

Jeetje, wat erg, ik gebruik niet van die houten ladders, zou moeilijk zijn in de volière, maar ze hebben er nog gehad, en eigelijk ook best groot, en ik had nooit last, momenteel heeft Jepetto een grote, maar volgens mij zal die niet snel vast zitten ;-). Gelukkig heb je het gezien :-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Joyce,

Het was geen touwladder maar echt alleen van hout en de ruimtes tussen de treden waren niet echt supergroot in denk 2,5 a 3 cm en een cm of 12 breed maar hij zat er echt met een vleugel en zijn kopje helemaal klem in.
en hij probeerde met dat gefladder los te komen waar dat lukte echt niet hij zat muurvast.

Groetjes, Paul

Joyce28

sorry ik moet ook niet om die tijd lezen,heb dan mijn koffie nog niet naar binnen  :P

Ik snap wat voor laddertje je bedoelt Paul,mijn Biko heeft hem ook 3 jaar gehad,maar ze zat er alleen op,en niet mee spelen
En dat dat kan gebeuren he,wie houd daar nu rekening mee,je verwacht toch dat als je iets koopt voor de vogel dat het veilig is :-/

the_lost_valley

Hoi Paul,
 :o wat erg zeg allemaal.. ik hoop voor je dat je valkje nu weer een beetje over de schrik heen is.. Ikzelf heb ook een laddertje in de kooi hangen, maar dit is zo'n kleintje, dat mijn valkje maar net de kop er doorheen kan steken.. Bedoel je zo-eentje? het is er eentje die uit 5 treden bestaat, en een paar cm van elkaar af zitten.. Als deze gevaarlijk is, ga ik hem toch maar uit de kooi halen :-/..
Groetjes Natalie

Rika

hallo paul,
o wat is gelukkig dat je thuis bent . pffffffffff
want ik heb ook zo,n ladder die al zo,n 13 jaar , NOOIT probleem . misschien deze is breder .
hoe breed is je ladder ?
bij ona is : 10 cm breed ....

Groetjes Rika