20 juli 2025, 18:53:10

Suus' dagboek

Gestart door suus, 4 juli 2004, 22:42:46

« vorige - volgende »

suus

Zal er een foto van maken Rob, en hier neer plaatsen, maar dat komt dan vanavond denk ik. (moet nu weg namelijk) Maar alvast bedankt voor het meedenken
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hoi Suus

Heb al ff een tekeningentje geplaatst met wat ik nou bedoel

groeten

Rob

suus

Jee Rob, zo te zien heb je er verstand van!! Je bent echt van harte welkom en uitgenodigd om hem live te komen laten zien en te maken..!!

Verder heb ik vanavond de eieren geschouwd, het zijn er momenteel 5 en alle 5 bevrucht, hoewel nr 5 wel heel mimiem te zien is. Maar wederom zag je gewoon een heel klein propje als ware tikken!!! Zooo bijzonder om te zien, zo klein en kwetsbaar, en dat het je dan zo gelukkig kan maken!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

wat leuk dat ze allen bevrucht zijn, gaaf is dat he als je een eerste teken van bevruchting ziet... :)

Groetjes, Tara

Anita1

:o :D :Dwauww dat is heeel gaaaf suus.hopelijk gaat het deze keer goed.mocht je zo maar van je neef kijken? hahahaha.en wanneerkunnen ze uitkomen evt? knuff anita

suus

Hallo,
Ik kreeg een mailtje dat 1 van de twee zwartkoppen wat ziek is, en het wellicht niet gaat redden!!!!
Maar hier de foto's die ik ook kreeg:

Nu maar hopen dat het niets ernstigs is en dat de ander ook niet ziek wordt.... We wachten het af.
Wel vind ik nog raar dat 1 valkje al wat zwart op de snavel krijgt. Dit hoort bij zwartkoppen toch niet?
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

jeetje, wat ziet die eruit, vermeldde de eigenaar ook waarom het valkje ziek is ?

Zwartkoppen hebben idd een lichte snavel, maar ik vind deze valkjes er heel donker uitzien dus je kan het volgens mij wel gaan vertrouwen hoor :-).

Groetjes, Tara

suus

Hallo,

Nou ben vandaag met Hope en Sanyo bij Feld geweest. Er was denk ik een misverstand. Ik had nog wel gezegd dat ik wilde testen of de papegaaienziekte wegwas, en dat ik vandaag pas laatste ab zou geven. Maar ik kon komen volgens assistente. Eenmaal daar, kon het dus niet omdat de ab nog gegeven werd. Het kan pas over 2 weken... Maar goed. Ze hebben wel een spuit ab extra gehad. omdat ze eigenlijk pas vanaf vorige week er minder poesterig bijzaten, en wat op lijken te knappen.
Het is tot vorige week op en af gegaan met het bolzitten.
Hope, die ik als pop heb gekocht en ook gestreepte staartveren heeft, is een man! Waarschijnlijk gewoon laat met die staartveer! Maar nu heb ik 5 mannen en 1 pop in de voliere! Dus als alles achter de rug is moet ik eens gaan kijken hoe en wat.

Verder heb ik de eieren geschouwd van mijn bonte witmaskers maar helaas, ze waren wel erg licht, en niet verder gegroeid. Dus heb ik het nestkastje verwijderd. Volgend jaar krijgen ze weer kansen van mij!
Het is wel een teleurstellend gevoel hoor, ook al was ik er al op voorbereid. Ze broedden namelijk heel onregelmatig. Maar toch hoopte ik er op dat het goed zou gaan, omdat het mega warm was de afgelopen weken. Nou ja, ze zijn er niet minder mooi om het ouder paar. Hoewel de man trouwer was dan de pop. De pop zat er haast niet op. Moet maar eens zien wat ik doe.

Nu moet ik over 2,5 week weer terugkomen bij Feld (eigenlijk 2 weken, maar dan zit ik in de nachtdienst dus kan niet) en dan de test doen. Dit brengt wel met zich mee dat het allemaal langer gaat duren dan ik dacht. Maar als de valkjes maar gezond worden dan is het goed wat mij betreft.
De valkjes binnen zitten er goed bij. Die stoppen dan ook de ab gelukkig!! Kan het gele er weer uitgroeien uit de veren!!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

goh ook niet niks.moet je toch weer een tydje wachten he? erg jammer hoor.maar voor de zekerheid is het wel goed.maar kan je nu wel weer nieuwe valkjes erbij zetten nu in je voliere?of nog niet? ik moet wel lachen zoveel maanen.mannegek whoehahahaahaa ja daar zal je wat mee moeten doen.maar komt wel goed kusss anita ;)

robentru

Hoi Suus,
wat jammer :( van dat misverstand en dat je nog 2,5 week moeten wachten voor meer zekerheid.
En "leuk" dat Hope is man is en het verder goed doet.
Getsie en dan geen legsel van je bonte witmasker; denk maar zo dit was een grote oefening en volgende jaar gaat het vast beter. ;)
Fijn dat je valkjes binnen van de ab afmogen.
Heel veel groeten, Trudy.

suus

Het is inderdaad toch wel heeel jammer dat Hope een man blijkt te zijn. En snowy binnen denk ik ook een man. Dus dat maakt het compleet  :D :D

Moet het nog maar eens zien hoor. Wil eigenlijk geen valk wegdoen, na de toch wel intensieve periode met alle 6. Maar om er zoveel vrouwen erbij te zetten, kan ook niet. Ik wist dat ik het risico nam door er betrekkelijk jonge valken ook in te doen, maar dat het zo zou uitpakken.
Ik heb zit ik nu te bedenken van alle valkjes die ik jong heb gekocht nog geen een pop gehad. ALLEMAAL mannen. Hoe zou dat toch komen? Iemand een logische verklaring hihi

Ik heb voorlopig geen nieuwe valkjes op de rol staan. Dus het probleem is er niet meer met de import van nieuwe valkjes. Diegene die bij mijn neef zitten zitten daar goed. En Snowy kan binnen blijven. Die is nu zooo tam geworden.  
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hoi Suus,

allemaal mannen, je hebt daar vast een oog voor ;) ;D
En wat leuk dat Snowy nu zo tam is, graag een foto????
Groetjes, Trudy.

Kolkkie

CitaatIk heb zit ik nu te bedenken van alle valkjes die ik jong heb gekocht nog geen een pop gehad. ALLEMAAL mannen. Hoe zou dat toch komen? Iemand een logische verklaring hihi

Jij spaart mannekes dus :D :D. Ik heb een poos popjes gespaard :D :D (sorry, ben een beetje melig).

Tot juni dit jaar had ik 1 man en 3 popjes. Nu is het wat evenwichtiger, 2 mannen op 3 poppen.

Mss kan je er bijv. 2 valkjes bijhalen waarvan het genetisch zeker is dat ze popjes zullen zijn.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

robentru

Hoi Suus

mss moet je je manneke valkjes laten kopen  :D :D

Rob  :o

suus

HOIIII
O ik ben zoo blij. Ik had vanmiddag voor het eerst sinds het hele gebeuren, dat ik naar de voliere liep en ik allemaal fitte, aktieve valkjes zag. Het voelde goed! Ook al was natuurlijk niet letterlijk elke valk zoo aktief als die kleine suus. Die is echt de clown uit de voliere hoor! Maar ze zaten er allemaal goed bij. En toen merkte ik pas dat het wel erg lang geleden was dat ik dit gezien heb. Ook Ivar, mijn man zei het tegen iemand waar ik bij was, zonder dat we het erover gehad hadden!! Zou het nu echt over zijn??? Ik teken ervoor zoals het nu gegaan is. Wel een hoop spanning en stress maar uiteindelijk "maar" 1 valkje overleden. Nu de anderen ook nog! (Mandy, antia, annouska, Lique, Vanta, Ria) Het zijn er inderdaad erg veel zeg. Ik hoop dat het volgend jaar toch elkaar alleen op de hoogte brengen met leuke dingen ipv deze ellende!!!!!

Nog 2 weken en dan kan Snowy ook naar buiten. Die zal moeten wennen denk ik! Nu nog lekker in de kooi bij Okke, Chico en Blossom. Zij (of waarschijnlijk ook wel een hij) heeft de quarantaine er al lang opzitten. Dus vandaar dat hij bij O,C,B de kooi in gegaan is.
Ik zal morgen weer foto's plaatsen (het fototoestel moet eerst op de oplader, de baterijen zijn leeg, dan pas kan ik foto's naar mijn pc kopieren)
Groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico