9 mei 2025, 22:42:04

Suus' dagboek

Gestart door suus, 4 juli 2004, 22:42:46

« vorige - volgende »

suus

Hallo pheadra,

Mijn voliere is 3 bij 1 meter. Ik heb een binnenhok. Een gemesteld soort schuurtje, en daarin een klein gedeelte dat ik kan staan en de rest heb ik (achterste gedeelte) als nachthok. Nu nog alleen een bovenstuk, maar het gaat binnenkort tot op de grond.
Ik heb er 5 koppels in. Maar mijn voliere is er dus ook pas sinds kort hoor, en ik heb nog geen kweekronde gedaan. Misschien is 5 koppels wel te veel, ik weet het niet precies. Maar mijn idee van die 5 blijkt nu nog aardig te kloppen.
Een tip: Ga eens bij meerdere mensen kijken. En hoor hun tips en trucs eens. Pik daarbij datgene op wat jij ook prettig vind en gebruik dat bij het maken van je eigen voliere. Dit hebben wij ook gedaan, het werkte goed!!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

phaedra

;)Hoi hier terug met phaedra, bedankt voor je tip en ja ik weet het ook niet zo goed hoeveel koppels, maar ik was ook van gedacht voor een buitenvoliére van 3 op 1 of 2.5 op1.5 en binnen 1 op 1.5 tot op de grond dus ik denk een 1.80 hoogte en ik had zo gedacht om bv. al de verschillende soorten bij elkaar te zetten van elk 1, neem dus ongeveer 10 verschillende en dan is het nog te hopen dat er koppels bij zijn of worden, dan heb ik veel variaties en ik zou graag een hele grote boomstronk daar in plaatsen, moet hem natuurlijk nog zoeken maar vind ik hem nu, dan koop ik het al want volgend jaar beginnen wij aan de voliére, nu vind ik het stom zo voor de winter (oharme) dus volgend jaar maart denk ik dat het beter is, zo alvast heel veel succes met je valkjes en hopelijk komen er nog mooie kleine valkjes bij,
groetjes uit lierke plezierke (phaedra)

suus

Hallo,

Hier een snip en snip verkouden suus, heb mijn bed al wel weer genoeg gezien de afgelopen dagen, maar nu in de fase dat ik te goed voor bed ben maar te slecht voor op te zijn. De vervelendste fase vind ik altijd. Maar goed, we komen er wel weer doorheen.

Met de valkjes gaat het goed. We hebben aankomende week vakantie, dus gaan weer verder met de voliere. De achterkant gaat dicht gemaakt worden en het binnenhok tot op de grond doorgetrokken. Verder wil ik het grind ook een keer helemaal schoonmaken. Dat betekent alle stenen eruit en schoonmaken en de vloer helemaal schoonmaken. We maken altijd wel met de hoge druk schoon, maar ik doe het ook eens in de maand de hele voliere leegmaken en dus schoonmaken.  Hopelijk zit het weer een beetje mee en kan het dus allemaal maar dat is nog even te bezien.

Op het moment heb ik 10 valken in mijn voliere, en ook precies die valkjes die ik graag houden wil.
Dus wat dat betreft ben ik klaar. (tenzij er natuurlijk iemand met mijn droomvalken langs komt...  :D :D)

Heb binnen in de garage 2 kweekkooien. Voor kweekkooien zijn ze mega maar het blijven natuurlijk redelijk kleine kooien ( 1 bij 1 bij .50). Daar wil ik kijken of ik kan kweken en dan het nestkastje zo maken dat ik er goed bijkan. Maar dit zijn nog allemaal ideeen die erg vers zijn. Daar moet ik mijn gedachten nog over laten gaan.

Buiten doen de valken het ook erg goed. De koppels zitten niet allemaal zo bij elkaar knus te doen, maar wel al enkelen. Suus de clown van de voliere heeft enkel ook voor het speelgoed, kan uren lang gekdoen en zich vermaken met de touwen enzovoort. Had in een ander topic vragen gesteld over haar rui. Zij komt er dus anders uit. Lijkt wel een bonte geworden. Verder floot ze erg veel. Maar op het moment dat ik de stempel man gaf, is ze prompt opgehouden. Krijg dan ook sterk de indruk dat het toch een pop is. En dat zou weer verkeerd zijn voor Spookie, de albino. Maar goed, mijn voliere zit "dicht" tot het volgende jaar. Pas dan kijk ik hoe of wat. En als Suus toch een pop blijkt te zijn, dan ruil ik haar dan wel weer.
Binnen met de valkjes gaat het ook erg goed. Okke en Chico zijn erg stil geworden sinds Blossom het hoogste woord voert in de kooi en Snowy (geparelde cinnamon witmasker) die arme schat, zit maar kippetje voor de 3 heren, maar geen van hen wil hoor!  
Tot zover!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

boezempje

hai suus

nou zo te horen gaat het goed alleen buiten je verkoudheid om dan.nou kunnen we handje schudden ik ben ook snip en snip verkouden en moe en zin in niks.maar ik was wel benieuwd wat jou droomvalkje is hoor :D.
je hebt al zo veel pracht valkjes zitten en ook binnen,
wat wil je nog meer meis,hihihihihihi

gr essie

robentru

Hoi Suus

van harte beterschap dan en jij ook Esther

succes volgende week met het schoonmaken.

groetjes

Rob  8)

suus

Dank voor de verwensingen...

Mijn droomvalkjes zijn platinum of olijf is ook errug gaaf!!

Sommigen weten het al wel, maar wanner het me niet lukt om via via aan deze mutaties te komen, ben ik van plan om volgend jaar misschien naar England te gaan en te kijken of ik daar iets kan bereiken.
Want na vele foto's gezien te hebben, vind ik nog steeds het een erg gave mutatie. Olijf is ook erg gaaf, maar daar vind ik het verschil soms te groot. De ene valk en olijver dan andere zeg maar. Maar platinum is gewoon gaaf! Ach we kijken wel hoe alles loopt.....

Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hoi Suus,
van mij ook beterschap natuurlijk!
En hoop volgende week op stralend weer voor jullie.
Zal toch een verhaal gaan worden als je volgende jaar naar Engeland gaat voor een valkje ;) Ben benieuwd.
Ook super om te horen dat het goed gaat met al je valkjes. En je weet het: ze blijven ons verrassen.
Groet, Trudy

suus

Zoo na een dag hard werken, zitten de platen er aan de achterkant in. De platen zijn netjes, in  het gaaswerk verwerkt. Dat wil zeggen: We hebben de kant waar het gaas het dicht aan het frame zit aan de binnenkant, zodat er een inhammetje aan de buitenkant ontstaat. En daar de platen pas in gemaakt.

Verder hebben we ook polycarbonateplaten voor de voorkant. Dit gaat ervoor als het weer wel heel erg guur wordt.  Deze hebben we gekocht omdat de voliere wel op een heel open stuk staat. En zo zitten ze toch iets beschutter. De platen zijn weervast, dat wil zeggen ze laten en geen lucht maar ook geen zonlicht erdoor. Mocht nu een hele hete zomer zijn, dan kan ik ook altijd nog besluiten om de platen er op het heetst van de dag ervoor te zetten.

Verder gisteren de buitenmuur geimpregneerd. Jaaa ben weer druk in mijn vakantie met die valkjes! Maar nu hebben we het wel al weer een stukje verder voor elkaar. Het uitbouwen van het binnenhok gaat of morgen of zondag gebeuren. Ik weet het nog niet precies. En ach we kijken wel. Het kan maar zo zijn dat we het helemaal niet meer doen deze vakantie.
Verder gaat het goed hier. Mijn man en diens vriend zijn druk geweest om een kweekprogramma op te zetten. Echt heel gaaf. Kan ik zo de datum van eieren en jongen en ringnummer, mutatie, enzovoort enzovoort maar ook mijn eigen valkjes zijn daarin geregistreerd.  Heel gaaf geworden.

De voorlopige naam voor mijn kwekerij is ook bekend: Bocs valkenkwekerij! Bocs? Ja Bocs !! moest er even overnadenken maar nu ligt het mij wel goed in het gehoor. Jullie ook? Zo niet dan toch  :D :D :D :D :D
Verder weinig nieuws, maar dit was wel weer genoeg dacht ik zo te denken
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

zoooo jij bent echt druk geweest lieffie.
gaaf hoor zo die beschutting.is ook veel beter ja.stond idd erg open.bocks?? hoe kom je nou op die naam hahahaa.nooit ven gehoord.maar ben blij dat je zo al lekker opschiet.dan krijg je er echt weer zin in.nu op naar het voorjaar.kussss anita :)

boezempje

hai suus

nou het gaat goed daar lees ik wel super hoor.
en dan ook noh mooien schema's en zo,
en een heel aparte naam voor je kweekerij,
nou wat wil je nog meer,mooi hoor suus .

gr essie

suus

Hahahahha jij bent snel zeg!
Het is niet BocKs maar Bocs! Zeg het maar een paar keer, dan valt het wel goed (bij mij althans !) Ja ik hoop op veel jongen en een mooi seizoen voor de valkjes zelf!

P.s. heb vandaag tussendoor ook nog een koppel geelwangen verkocht! Nu dus nog maar 1 koppel te gaan!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

suus

Hahaha es, tegelijk gepost.
Dank je voor de complimenten, ik zal morgen foto's maken. (toen het klaar was,  was het telaat).

En ik zal het geheimpje verklappen. Bocs = Blossom Okke Chico Snowy. Wilde hun toch vernoemen en om nu alleen okkechico te noemen vond ik ook zo wat :D :D :D :D
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

gaaaaaaaf suus.das echt een leuke combi jaaa.
leuke naam vind ik het nu!! whahahaha.
en ik snel? tuuk wat wil je met een snelle laptop hahahaaha.ben er nu als de kippen bij he?
morgen ben ik in ede he? :-/ dan weet je dat kusss anita :D

suus

Ja ik vond het ook wel wat, Toch vernoemen en niet zo'n standaard naam! Heel veel succes morgen in Ede, ik denk dat ik morgen in Arnhem ben ( :D :D :D) We moeten nog een grote kweekkooi ophalen in Elden.

Maar misschien doe ik het morgenavond wel. kan ik gelijk een bakkie komen doen?!?

Verder ga ik ook nog helpen bij de tentoonstelling (keuren) zaterdag. Er is een keurmeester die t.g.v. een hersenbloeding erg moeilijk kan schrijven maar nog wel keuren. Dan keurt hij en schrijf ik dus. Vind het wel gaaf, want zo leer je natuurlijk een hele hoop! (zal gelijk eens vragen hoe het met valken zit!)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

suus je kan altijd een bakkie doen he? dat weet je!! zou het wel gezellig vinden.kusss anita ;)