4 juni 2024, 12:13:08

zou er wat zijn?

Gestart door Joyce28, 4 juli 2004, 15:23:21

« vorige - volgende »

Joyce28

4 juli 2004, 15:23:21 Last Edit: 4 juli 2004, 15:24:14 by Joyce28
Hallo allemaal,

Mijn wildkleurvalkje zit vandaag bol op de stok,en slaapt op 2 poten.
Zou er wat zijn?Ik zie niks raars aan de ontlasting in de kooi.
Heb haar alleen een paar hapjes van het eivoer zien nemen,verder zie ik haar alleen maar dutten  :-/

Normaal doe ik vrijdags de valkjes natsproeieren maar daar was niks van gekomen dus heb ik het net gedaan,maar ik heb Biko net maar lekker laten zitten,en de anderen gesproeierd


Joyce28

ff wat foto's krijg je een beter beeld


kijk op 2 poten  :-/






wouter

ik ken niet veel van zieke vogels maar ik denk toch dat ie ziek is.misschien kan iemand anders je beter helpen
groetjes wouter(ekkie)

suus

Hoi Joyce,
Ik hoop dat in de loop van de dag wat verbetering is gekomen in de houding van Biko of zit zij nog steeds zo bol.
Let nog even op het eet en drink patroon en ontlasting. Als je het nog steeds niet vertrouwd dan zou ik een DA raadplegen.
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Joyce28

Hoi,

Ja iets verbetering,want ze slaapt op dit moment met 1 poot  :) ,maar zit nog steeds bol  :-/

vanmiddag in de namiddag heeft ze nog wel zaadjes gegeten van de snoepstang,niet van het gewone voer zover ik weet
Ontlasting is ook nog steeds normaal,maar wel enorm veel geslapen vandaag

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat

Paul

Hoi Joyce,

Is Biko misschien in de rui dan gedragen ze zich ook zo mijn Stan had dat net zo die is een paar dagen door de rui echt ziek geweest.
Hij sliep wel op 1 pootje maar je kon duidelijk merken dat ie niet lekker in zijn vel zat en hij sliep ook meer dan normaal.
Je kan hem wat vitamines door het water geven als je dat normaal niet doet of druivesuiker door het drinkwater heen dan krijgen ze even wat extra energie dan knappen ze ook vaak op.
Sterkte met Biko.

Groetjes, Paul

Joyce28

CitaatHoi Joyce,

Is Biko misschien in de rui dan gedragen ze zich ook zo mijn Stan had dat net zo die is een paar dagen door de rui echt ziek geweest.
Hij sliep wel op 1 pootje maar je kon duidelijk merken dat ie niet lekker in zijn vel zat en hij sliep ook meer dan normaal.
Je kan hem wat vitamines door het water geven als je dat normaal niet doet of druivesuiker door het drinkwater heen dan krijgen ze even wat extra energie dan knappen ze ook vaak op.
Sterkte met Biko.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ja ze verliest wel wat veertjes maar niet abnormaal ofzo
En ik geef geen vit druppels,want ik heb alleen een badje waar ze uit drinken.Maar als ze morgen nog zo futloos is,geef ik d'r wel even een oppepper en haal vitamine druppels
bedankt voor je antwoord

Joyce28

Nou ik heb mijn antwoord  :D
Ze is in de rui  :P wat goed van jou Paul.
De kooi ligt bezaait met grijze veren,en ik liet ze net vliegen en nu ligt de vloer ook bezaait met grijze veertjes  :)
Makkelijk als je verschilldende mutaties hebt,kan je precies zien wie in de rui is ;)

Goh,is me nog nooit opgevallen dat ze er zo lusteloos van kunnen zijn
Maar ik ga nog wel even vitamine halen,de dierenzaak weet vast wel wat ik bedoel of niet?

suus

Hoi Joyce,
Nou lekker hoor dat het toch gewoon de rui is!
Niets ernstigs dus, je moet alleen wellicht extra vaak stofzuigen de komende tijd :D :D :D Maar ja, dat neem je op de koop toe lijkt me
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Joyce28

CitaatHoi Joyce,
Nou lekker hoor dat het toch gewoon de rui is!
Niets ernstigs dus, je moet alleen wellicht extra vaak stofzuigen de komende tijd :D :D :D Maar ja, dat neem je op de koop toe lijkt me
groet suus

haha,ja hoor vaste prik hier elke dag,soms 2x per dag.Heb ook nog een hond in de rui  :D

Paul

Hoi Joyce,

Als het de rui is kunnen ze daar inderdaad erg ziek van zijn.
Je kan ruihulp van Bogena gebruiken dat zijn gewoon extra vitamines om de moeilijke tijd door te komen.
Je kan ook een paar dagen druivesuiker door het drinkwater doen dat helpt ook goed.
Je doet dan een flinke eetlepel op een halve liter drinkwater.
Ik gebruik poeder van zonnatura dat kan je bij de drogist zeker krijgen of bij de betere supermarkt bij de natuur artikelen.
Maar misschien heb je dat al in huis zelfs.
Ze zijn soms maar een paar dagen een beetje lusteloos en knappen de rest van de rui gelukkig weer op.
Houd hem in elk geval toch nog steeds goed in de gaten.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Regelmatig sproeien is ook erg goed als ze in de rui zijn. Dit is goed voor de huid en bevordert ook de veerverzorging.
Valkparkieten die binnengehouden worden kunnen op onregelmatige tijdstippen in de rui zijn.
Ze kunnen er wel wat lusteloos door worden, maar ze worden niet ziek van de rui. De aanmaak van nieuwe veren kost veel energie.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Joyce28

Hoi Inger,

Ja ik sproei ze 1maal per week,maar ik durfde het nu niet aan,ik dacht straks maar ik d'r nog zieker ofzo.En ik heb een badje waarin ze tussendoor ook wel eens duiken

Ik heb nu vitamine druppels gekocht,en die strooi ik op het voer,vind ik makkelijker dan in het water omdat ze gewent zijn om uit dat badje te drinken

Het is Multi vitamine van Beaphar,Beavita.Dat was het enige wat hij hier had staan,maar zal vast ook wel goed zijn
Biko zit nog wel bol,maar minder dan gisteren.Helemaal fit voelt ze zich niet,maar heb zaadjes op de grond gelegt met die druppels erop en daar heeft ze net aangezeten  :)