3 mei 2025, 16:41:15

direct tam na kortwieken

Gestart door giovanni, 4 juli 2004, 02:39:20

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

vroeger, toen Chew nog alleen was, stond de kooi de hele dag open.  Maar nu zijn ze met 4 en om ongelukken te vermijden mogen ze er minimum 1 keer per dag een uurtje uit.  Soms is het meer maar niet minder.  Ik vind kortwieken ook geen goeie basis om een valkje tam te krijgen.  Kijk naar mijn Chewy, ze is wel niet handtam maar ze komt wel bij ons zitten en daar hebben we zeer veel geduld voor nodig gehad maar het is ons toch gelukt.

Ik ben eergisteren naar een winkel geweest, die vent had 'tamme' valkjes op z'n toonbank zitten.  Ze waren zodanig gekortwiekt dat ze geen 20 cm meer boven de grond raakten.  Hij zat daar tegen mensen op te scheppen over hoe tam ze wel niet waren, nou, daar heb ik even m'n haak ingeslagen door te zeggen dat het niet moeilijk is want ze hebben geen andere keus.  Toen je hen probeerde op te pakken op de vinger zaten ze echt te bibberen, echt zo zielig.

Ook vroeg ie 62€ voor een cinnamon gepareld dat 'met de hand was opgevoed', en ik zei dat ik goedkoper en veeeeeellll tammer aan een valkje kon geraken dat in huiselijke kring was opgevoed. ;D ;D ;D
Nou, jullie kunnen wel verstaan dat deze meneer niet echt gelukkig was :D :D

Maar ik kon het niet laten.  Ik en mijn grote  :-X

Groetjes
Annouschka

Wietje

Hahaha, ik kan het wel waarderen hoor! Ik vind het gewoon dierenmishandeling. Zeker als die valkjes eigenlijk doodsbang zijn en nergens heen kunnen.
Ik hoorde laatst ook van iemand dat die vroeger een valkparkiet hadden en die kortwiekten ze ook zodat ie mee kon naar de camping. Is dat egoistisch of niet?

Suzanne

Hoi Anouschka,

Dat vind ik nou schitterend dat je dat hebt gezegd tegen die man  ;D! Ik ben het nl. helemaal met je eens.

Mijn 2 kakarikies zijn ook niet tam, maar komen wel iedere dag even uit de kooi. En inmiddels weten ze zelf de weg terug te vinden naar de kooi. Zodra ze honger krijgen gaan ze terug.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.