10 augustus 2025, 04:17:30

Valkjes voor Karin & Cora

Gestart door Mandy, 1 juli 2004, 22:36:46

« vorige - volgende »

Mandy

2 augustus 2004, 19:33:21 #75 Last Edit: 2 augustus 2004, 19:33:57 by Mandy
Hier nog wat foto's van gisterochtend na mijn nachtdienst dat ik ze ging voeren. :)

Macey hoorde me in de keuken bezig met de pap en vloog zo de gordijnen in  :D ;

En toen raakte ze al iets dichterbij, alleen in de vaatwasser  ;D ;

Gelukkig landde ze niet op een mes...! :o

En Switch landt netjes op de grond en loopt dan naar mijn voet waar hij hard gaat bedelen voor zijn pap  :P ;

En als het 'm dan te lang duurt klimt hij alsvast maar naar boven! :D ;

auw! :o
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cora

hoi Mandy,

wat een geweldige foto's weer van die twee kanjertjes. En wat hebben zij en jij geknokt voor hun leventjes. Het zijn echt superlieve en hele mooie vogeltjes geworden.

Wij verheugen ons heel erg op de komst van Macey.

groetjes

Cora

Mandy

Ik heb vandaag van Karin probiotica gekregen wat ik aan Switch en Macey geef, want ze hebben nu al een aantal dagen vieze poep. Het is dunner als normaal, het ruikt zoet/zuur en het plasje blijft toch zachtgeel. Ze hadden namelijk eerst vibravet en dat kon de verklaring zijn, maar dat hebben ze nu al een week niet meer en het is nog steeds hetzelfde... ::)
Zo ziet de poep er nu uit;

Het kan heel goed van de antibiotica zijn, want het zijn natuurlijk al zwakke valkjes en bekend is dat antibiotica de darmflora aantast, dus ik denk dat dat het is, want verder gaat het prima met ze. Ze eten en drinken verder goed en zijn lekker actief en speels, ze ogen niet ziek dus. ;)
Wat me alleen opvalt sinds vandaag is dat als Macey met Switch kroelt ze soms veertjes eruit trekt! :o

Inger m

Hoi,
Ik denk dat de dunne ontlasting nog wel veroorzaakt kan worden door de antibiotica. De darmflora kan aangetast zijn en heeft ook enige tijd nodig zich te herstellen. Probiotica kan daar een goed hulpmiddel bij zijn, maar het is bekend dat de probiotica wordt uitgescheiden en niet in de darm blijft. Hierdoor heeft het wel een gunstig effect, maar op korte termijn.
Geef anders tijdelijk goed verteerbaar voer om de darmen te ontlasten en even geen groenvoer (dit wordt aangeraden bij konijnen in dit geval).

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mandy

Hmmm wat zou je voorstellen dan Inger? Want ze krijgen 2 keer per dag pap; Kaytee met eivoer en vitamines. Ze krijgen 1 keer per dag ook 1 druppel Baytril 2,5% in de pap en ze hebben Baytril in het drinkwater waar ze allebei al een beetje van drinken. En verder eten ze een beetje van het zaad, trosgierst en eivoer. En ze hebben dan 2 dagen yakult gehad en vandaag 1 keer de probiotica.

En ik zit eigenlijk te denken om Nessa en Switch samen te zetten en Macey bij Soxs. Zo kan Macey Switch niet meer plukken en ze leren dan van de anderen om zaadjes te eten en Nessa en Switch gaan toch allebei naar Karin. :)

Inger m

Hoi Mandy,
Ik denk dat de voeding wel ok is. Wat betreft antibiotica geef ik zelf 1x per dag de antibiotica in de bek (niet in het drinkwater). Dit doe ik bv s'avonds. Ik geef probiotica s'morgens, dus niet tegelijkertijd, omdat ik denk dat antibiotica de werking van probiotica weleens zou kunnen verminderen of tegenwerken.

Verder zolang ze verder gezond zijn, zou ik gewoon afwachten tot de darmflora zich weer hersteld. Verder zijn er in het lichaam na beeindigen kuur ook nog antibiotica residuen aanwezig, die er ook nog uitgewerkt moeten worden door het lichaam (lever/ nieren).

Het schijnt dat je een vitaminekuur niet tegelijkertijd, maar na een antibiotica kuur moet geven. De achterliggende reden is mij (nog) niet bekend.

gr inger
problem.

robentru

Mandy,
wat een prachtige foto's. Het lukt je toch maar zulke unieke momenten vast te leggen. Prachtige valkjes trouwens wat zullen Karin en Cora blij zijn als het eenmaal zo ver is.
Alles goed verder?
Groetjes, Trudy.

Mandy

Ooo en bij Feld zeiden ze juist er vooral vitamines bij te geven. ::)
Maar ik blijf het wel een poosje doorgeven hoor, is het zeker goed. ;)

En die probiotica helpt wel hoor, de ontlasting gaat er iets beter uit zien. Het is vaster aan het worden, maar ook wat plakkeriger soms en dan blijft het aan de kontjes hangen. Maar ze zijn nu ook bezig zelf te eten dus die darmen hebben veel te verduren. Eerst al die tijd pap, dan 3 weken antibiotica erbij, dan moeten de darmen gaan wennen aan de zaadjes, maar verder gaat het wel goed hoor.

Ik vind dat Macey het beter doet, die zit echt goed in d'r vel en vertoont lekker gezond valken gedrag, overal aan knabbelen en lekker in je oren hangen enzo. Ook kan ze al goed vliegen. Zij weegt zo'n 90 gram voor de pap
Switch kan nog niet zo goed vliegen, hij stort neer, hij blijft rond de 70 gram hangen voor de pap. En Switch slaapt meer en soms is z'n ontlasting nog dun.
Dinsdag de 17e moet ik naar Feld en zal dan vragen 'm eens goed te onderzoeken.

Dit is een foto van gisteravond dat ze met z'n vieren op de stok van Chico zaten, Chico zat veilig in de kooi hoor. ;)

Inger m

Hoi Mandy,
Ja, wordt ook vaak gezegd vitamines erbij geven. Maar ook wordt wel aangeraden ze er juist na te geven. (mss ook praktisch gezien, want ik zou niet beide door het water geven).

gr Inger

problem.

Mandy

Ooo jongens wat heb ik een verdriet, vanochtend vond ik onverwachts Switch dood! :o :'(
Ik ben er echt kapot van, al die tijd dat hij hier binnen zat, sinds 1 juli, 6 weken lang verzorgde ik 'm al. Zo dacht ik eerst dat Macey het niet zou redden en zo gaat hij alsnog, hij was bijna 12 weken... :(
Hij was niet echt ziek, maar zat niet lekker in z'n vel, hij bleef magertjes en was lusteloos en sliep veel. Wel at hij goed, maar sinds kort was z'n ontlasting wat dunner, maar met de probiotica ging het beter en ook begon hij de laatste dagen goed zaadjes te eten en was zijn ontlasting beter, dus ik had juist hoop gekregen. :-/
Hij is dus meegeweest naar Feld vanochtend maar in plaats voor een uitstrijkje voor een sectie... ::)
Donderdag krijg ik de uitslag. En van de uitstrijkjes van de anderen krijg ik vrijdag de uitslag.
Zojuist heb ik Karin ingelicht en die vind het natuurlijk erg jammer. :-/

Met Macey daarentegen gaat het juist prima. Ze is een mooie ondeugende valk geworden en ze krijgt nog maar 1 keer per dag pap maar blijft wel bedelen ook al is ze zelf aan het eten. :)

Lique

Hoi Mandy,

Jeetje mina zeg. Dit is gewoon niet leuk meer >:(
Altijd maar die ellende. Valkjes kweken is ontzettend leuk, maar we kennen al zoveel problemen en tegenslagen...
Karin, heel veel sterkte. Het zal heel moeilijk voor je zijn als je moet horen, dat je valkje, waar je zo naar toe hebt geleefd er opeens niet meer is :-/
Mandy, jou wens ik natuurlijk ook ontzettend veel sterkte.
Ik vind het verschrikkelijk voor je, wat er nu weer aan de hand is. Hopelijk kan Feld je meer vertellen, over wat er met de valkjes is.

groetjes lique

Mandy

Ik denk dat hij verzwakt is geraakt door de antibiotica, maar zal het donderdag wel horen. :-/

Ik zit hier met pijnlijke rode ogen van het janken en terwijl ik dit type begint het weer. Ik zat net nog de foto´s en een paar filmpjes te bekijken en ik kan het nog steeds niet geloven zeg, ik snap er niets van. :(

Dit is een foto van Macey van eergisteren;

Ziet er goed uit toch? Zij is nu nog de enige van het nest van 6, hopelijk blijft zij het zo goed doen als ze nu doet. :)

cora

hoi Mandy en Karin,

ik vind het zo erg dat Switch het allemaal niet overleefd heeft.

Ik wens jullie heel veel sterkte.

groetjes

Cora

robentru

17 augustus 2004, 18:45:07 #88 Last Edit: 17 augustus 2004, 19:22:55 by robentru
Hoi Karin en Mandy,
wat verschrikkelijk triest en verdrietig  :'(  het overlijden van Switch.
Kan me voorstellen dat jullie erg ontdaan zijn. Wij zijn hier ook aangeslagen.
Heel, heel erg veel sterkte.

Groeten Rob, Trudy en Mieppie.

Marianne

Hoi Mandy en Karin,

Beide sterkte met het verlies van Switch.
Je snapt het af en toe niet, lijken ze het ergste achter de rug te hebben waardoor je weer positieve hoop hebt, gebeurd dit weer onverwacht....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!