12 mei 2025, 23:30:51

dierenwinkel

Gestart door Cwazi, 30 juni 2004, 00:22:01

« vorige - volgende »

Cwazi

Wie weet wat een dierenwinkel voor jonge valkjes geeft?
Niet dat ik de mijne er heen wil brengen, no way maar ik vroeg het me af want toen ik daar vanmiddag was voor voer zaten er 2 wildkleurtjes. Briefje er op met 25 euro per stuk, geen ringen, handtam. Vraag ik me af wat hij daar zelf voor betaald heeft eigenlijk? Ze zijn niet van eigen kweek, ik vroeg namelijk welke kleuren de ouders hadden en dat wist hij niet, hij had ze gisteren gekocht zei ie.

Tara

Hoi,

dat hangt er echt van af hoor, ik weet een winkel die valkjes voor 10 euro aankoopt en voor 15 (soms 20) verkoopt. Maar tja ... Meestal geven ze de helft van wat ze vragen voor zover ik weet, hier toch, maar ik ben het niet zeker, aangezien ik ook nog nooit valkjes aan een dierenzaak heb verkocht, alleen grasjes.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Cwazi,

In een dierenwinkel geven ze er meestal 8 tot 10 euro voor maar niet veel meer.
Het ligt er ook aan wat een dierenwinkel vraagt voor een valkje.
Als ze ze tam voor 110 euro verkopen zoals sommige winkels zullen ze er misschien ook meer voor geven.
Ik zal mijn jongen in elk geval niet snel naar een dierenwinkel brengen ik wil liever zelf zien waar ze terecht komen.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

meestal geven ze de helft van wat ze gaan vragen. Dit hang dan weer af van mutatie tot mutatie. Ik doen mijn vogels liever naar een handelaar, omdat dat nog net ietsje anders is dan een dierenwinkel.

SDC:D