6 mei 2025, 16:39:06

Leren spreken en fluiten

Gestart door phaedra, 29 juni 2004, 16:48:42

« vorige - volgende »

phaedra

Hallo iedereen, kan iemand mij tips geven over hij ik mijn valkjes mooi kan leren fluiten of spreken ? Zazou en Zita zijn bijna 3 maanden en Nina en Dobby ongeveer 1 maand, is dit moeilijk ? Alle tips zijn welkom, alvast bedankt groetjes uit lier

kok_roy

Ik denk dat ze nog iets te jong zijn wil je al een resultaat kunnen boeken maar als je blijft praten en praten en je valkparkieten hebben spreektalent zal er vast wel een moment komen dat het eerste woordje (zoals zijn eigen naam) nagebootst wordt.
Veel succes.

Groeten Roy :P

Tara

Hoi,

toen ik vorig jaar enkele jongen had, leerden de mannen met een week of 7 al het nafluiten van de andere valkjes, het is allemaal erg snel gegaan, ze fluiten echt snel.

Wat goed kan helpen is bijvoorbeeld een cassette maken met allerlei geluiden die je wil leren en bijv. je eigen stem. Dit deed ik altijd bij mijn eerste valk, ik nam toen wel eerst zijn eigen woordjes op en zo, om in te oefenen, maar het werkte perfect :-).

Heel veel succes hoor!

Owja, heb je inmiddels valken die wél al kunnen fluiten? Want ze leren het echt snel van die valkjes.

Groetjes, Tara

kok_roy

Die ene van 3 maanden zou op zich nu wel wat kunnen leren want meestal beginnen ze te fluiten na 12 weken (3 maanden) heb ik ergens gelezen.

Groeten Roy

Paul

Hoi  Phaedra,

Met drie maanden kan je daar zeker al mee beginnen als ze jong zijn leren ze het snelste.
Kijk links op deze site even bij geluid/film en daar staan ook stukjes bij van valkjes die melodietjes fluiten.
Als je dat steeds herhaald zullen ze het na gaan fluiten.
En zeg elke keer hetzelfde woordje tegen ze dan heb je ook kans dat ze het na gaan doen.
Een valkje alleen zal van mensen sneller dingen overnemen anders nemen ze eerder dingen van elkaar over.

Groetjes, Paul

inky

Onze Rico (Halsbandparkiet) is 3 maandjes oud en hij kan al heftig fluiten en piepen. Spreken lukt nog niet zo super, het enige wat hij al kan zeggen is 'aaaaa'. En dat ZEGT hij echt.

Een tip: als je niet thuis bent laat dan de radio opstaan. Dat doen wij ook altijd. En nu fluit Rico liedjes voor ons, maar ik heb er geen idee van welk liedje hij laat horen.