11 mei 2025, 08:17:05

lavendel

Gestart door Vickyke, 28 juni 2004, 19:08:35

« vorige - volgende »

Vickyke

Hey

Weet er iemand of lavendel giftig is voor valkjes?  Kan het nergens vinden :-/

alvast bedankt!!

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Lavendel zal niet giftig zijn het word zelfs als kruiden door het eten gebruikt soms en ik las dat ook iemand het in een voliere als beplanting gebruikte.
Lavendel houd wel ongedierte weg zoals muggen en vlooien die zijn niet gek op de geur.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hey paul

Bedankt voor je antwoordje!
Ik heb hier nl een hele grote pot lavendel staan.  Ik wilde hem voor de voliere zetten en mijn valkjes kwamen er direct op af.  Maar nu ik weet dat ze niet giftig zijn ga ik ze wat dichter zetten. ;D  Dan kunnen ze zich amuseren met het slopen van de bloempjes. :P  Ik hier nl nog zo'n grote pot  dus lavendel genoeg.

groetjes vicky

Vickyke

De muggen kunnen idd niet tegen de geur van lavendel.   Ik gebruik het zelf tegen de muggen(etherische olie) ;D

groetjes vicky

Raikiri

Bedankt voor de vraag en het antwoord...*snifsnif* lavendel ruikt heerlijk... hé.. net toen we op school bij een spreekbeurt een bosje lavendel konden winnen... uhm.... waar haal je lavendel eigenlijk vandaan....

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Vickyke

Hey

Lavendel kun je gewoon bij een bloemenwinkel halen.  Maar dan wel die hele grote winkels met heel veel bloemen voor buiten.  Je kunt ook gewoon de zaadjes kopen en zelf lavendel zaaien.

Groetjes vicky

Paul

Hoi Q-N,

Lavendel kan je vers plukken uit een tuin ergens en je kan het gedroogd kopen in winkels zoals "de Tuinen" die hebben als dat soort dingen liggen.
Anders misschien winkels als Etos of een andere drogisterie.

Groetjes, Paul

Raikiri

Oke, tnx

Greetz Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~