2 mei 2025, 15:37:54

grappig

Gestart door luukluuk, 30 juni 2004, 00:28:23

« vorige - volgende »

luukluuk

snoopy ons nieuwe valkje ,is vandaag net zo gaan fluiten als koppie ,en ook zegt hij al koppie krauw ,hij zegt echt alle geluidjes van koppie na leuk he ,is het eigelijk zo aals ze jong zijn dat ze dan alles nog leren ?
ik merk nl dat koppie er niets meer bij leert haast ,
oja is dit nu ook een teken dat snoopy een mannetje is ?
gr Margot

Tara

Hoi hoi,

ik kocht mijn Tazkootje toen ie 9 jaar was, en hij kon perfect nieuwe dingen leren fluiten, hij's nu tien jaar. Men zegt dat ze bij jongere leeftijd beter leren fluiten, maar daar geloof ik niet in, de leeftijd maakt niet echt uit vind ik.

In ieder geval, het zal een mannetje zijn, als hij je andere valkje nabootst ;-).

Groetjes, Tara

luukluuk

Hoi Tara
maar het viel mij op dat koppie nu hij al bijna een jaar hier is alleen het woordje hallo er bij heeft geleerd ,en snoopy in zo,n korte tijd alles er bij leert wat koppie al zei
hoe is het eigelijk met al je kleintjes ,dat je nog tijd over hebt zeg !
ik ga over 2 dagen op vakantie ,maar als ik terug kom dan zijn ze weer 3 weken ouder ,ik ga het dan zeker lezen hoor
en hoop dat je ze er nog allemaal zijn  :)
gr Margot

Tara

30 juni 2004, 01:17:29 #3 Last Edit: 30 juni 2004, 01:17:51 by tara_dewulf
Hoi Margot,

nouja, het eerste valkje is altijd moeilijker wat te leren, Taz leerde alles van de rest, als 2de valk is het op zich veel makkelijker om na te bootsen.

Met de jongen gaat het wel, denk ik ... De kleintjes zijn wat minder, sommige, maar de grootsten gaan lekker. De kleintjes hebben ook een groeiachterstand, maar dat lijkt me wel normaal...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Margot,

Hier leren de valkjes het meeste als ze jong zijn.
Vanaf 3 maanden beginnen ze soms de andere valkjes al na te fluiten en na te praten.
Op latere leeftijd leren ze hier weinig nieuwe dingen bij helaas.
Probeer ze dan ook als ze jong zijn zoveel mogelijk te leren dan blijven ze dat hun hele leven doen :-)
Mijn valkje van 13 jaar praat en fluit ook en soms hoor je hem een hele tijd bepaalde dingen niet zeggen maar ineens komt de hele riedel er weer uit :-)

Groetjes, Paul