13 mei 2025, 12:42:29

Punky aan het overgeven

Gestart door Kolkkie, 26 juni 2004, 06:30:25

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi,

Ik werd net wakker van een raar geluid. Nu blijkt dat Punky aan het overgeven is.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn???

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Annouschka

Hoi,

wat het kan zijn weet ik niet maar ik weet wel, als de zaadjes die hij overgeeft zuur ruiken dat het een kropontsteking kan zijn.

Groetjes
Annouschka

Mandy

O jee, dat is schrikken! :o
Dat zou misschien kunnen, een kropontsteking?
Ik weet het niet hoor, ik zou ff naar Feld bellen ofzo.
Hopelijk valt het mee, was het éénmalig en is "mijn" manneke snel weer de oude, geef 'm maar een knuffel. :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

26 juni 2004, 14:21:23 #3 Last Edit: 26 juni 2004, 14:22:11 by kolkkie
CitaatO jee, dat is schrikken! :o
Dat zou misschien kunnen, een kropontsteking?
Ik weet het niet hoor, ik zou ff naar Feld bellen ofzo.
Hopelijk valt het mee, was het éénmalig en is "mijn" manneke snel weer de oude, geef 'm maar een knuffel. :-*

Hoi Mandy,

Het lijkt wel alsof Punky ook aan de diarree is geweest.
Nadat ik wakker was geworden is het niet meer gebeurd of ik heb zo vast geslapen dat ik niets meer heb gehoord.

Ik zal straks naar de supermarkt gaan want Minggu had het een jaar geleden ook dat ze zo aan het overgeven was.
Toen had ik Dr. Feld gebeld en zij hij ook dat het ws een kropontsteking was en dat ik Minggu Yakult moest geven.

Punky is net samen met Pukkie mee naar beneden geweest. Hij is nog wel erg actief. Schreewen naar de achterblijvers boven en vliegen.Minggu was toen echt helemaal futloos.

Groetjes,

Mariska

p.s. de knuffel is overgegeven aan Punky :). Hij vond het lekker.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

26 juni 2004, 21:29:05 #4 Last Edit: 26 juni 2004, 21:29:54 by kolkkie
Hoi,

Ik heb Punky vandaag toch voor de zekerheid apart gezet. Ik heb van dextrose in het water opgelost en ik heb Punky ook wat Yakult gegeven.

Punky zit nu te roepen naar de andere valkjes. Ik vind het zo sneu op dit moment, maar nu kan ik Punky wel beter in de gaten houden.

Nu is hij hyperactief maar eerder op de dag vond ik hem nog wel een beetje 'futloos'.

Ik vraag mij af wanneer Punky weer terug kan. Zou dat vanavond al kunnen of moet ik voor de zekerheid wachten?
Punky zit nu zo zielig over de bodem heen en weer te lopen en te roepen naar de anderen.

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Mariska,

Ik denk dat je Punkie gewoon al weer terug kan zetten hoor ze hebben altijd bij elkaar gezeten dus zullen ze geen enge ziektes hebben.
Ik denk niet dat Punkie iets besmettelijks heeft anders hadden je andere valkjes dat ook al gehad.
Dus als ie weer lekker actief is gewoon terugzetten.

Groetjes, Paul

Mandy

En hoe gaat het nu met onze Punk? ::)

Kolkkie

Hoi Paul en Mandy,

Punky heb ik inmiddels al lang en breed weer in de kamervoliere gezet.
Punky eet verder weer normaal dus ik denk toch dat het een eenmalige actie is geweest.
Mss voer dat een beetje verkeerd is gevallen ofzo.
Hij zit op dit moment weer op de voerbak te eten dus dat zal denk ik wel snor zitten :).

Groetjes,

Mariska

Theetje

Hoi mariska,

Fijn dat het allemaal weer beter gaat met Punky.

Is toch wel even schrikken als ze gaan overgeven.
Gelukkig zit ie nu alweer lekker met de vriendjes in de voliere.

Groetjes

Theetje

Kolkkie

Hoi Theetje,

Het was idd ff schrikken. Het kan een eenmalige actie zijn of erger. Minggu heeft het toenertijd ook eens gehad, zij was er veel erger aan toe.

Punky heeft net weer lekker trosgierst gegeten (moest ze gewoon ff verwennen haha), dus dat zit weer helemaal snor.

Groetjes,

Mariska

Theetje

Hoi mariska,

Ik ken het hoor. Als er hier iets gebeurt met een valkje moeten ze ook erg verwend worden met trosgierst en ander lekkers :D

Gelukkig is Punky weer gezond aan het snoepen nu!

Groetjes

Theetje

giovanni

yo

Gelukkig gaat het nu beter met Punky

Zelf had ik het ook voor, met Kuifke, maar die bleef
overgeven. Dus ik naar de DA gebeld, en ik kreeg
een zakje doxycicline, en dat helpte vrij snel
want een weekje later was ie weer de oude:)

grtjs

Mandy

Gelukkig dat het weer beter gaat! :P

Kolkkie

Citaatyo

Gelukkig gaat het nu beter met Punky

Zelf had ik het ook voor, met Kuifke, maar die bleef
overgeven. Dus ik naar de DA gebeld, en ik kreeg
een zakje doxycicline, en dat helpte vrij snel
want een weekje later was ie weer de oude:)

grtjs

Hoi Gio,

Ik heb het eens eerder gehad met Minggu. Toen belde ik de DA op en die zei dat ik Yakult moest geven, dus dat heb ik bij Punky ook gedaan
Alleen zit ik nu met van die mierzoete melk waar ik niet zo'n fan van ben  :-/.
Het is niet het goedkoopste spul dus ik klok het maar naar binnen want het is ook zonde om weg te gooien.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

CitaatGelukkig dat het weer beter gaat! :P

Hoi Mandy,

Het gaat idd een stuk beter met onze kanjer. Punk is verder actief  en eet ook weer dus het zit wel snor.

Groetjes,

Mariska