28 april 2024, 15:46:53

flappytjeh ernstig ziek!

Gestart door yentl, 24 juni 2004, 20:24:03

« vorige - volgende »

yentl

oke... t gaat hier wel over een konijn maar kom...

hier ff de symptonen die ik heb gezien:

- hij draait en keert zich de hele tijd, kan bijna niet meer op zn pootjes staan
- hij ziet er vermoeid uit, ook aan zijn ogen heel goed te zien, heel passief
- hij eet niks, zelfs geen paardenbloemblaadjes, die hij normaal direct afpakt van me

 :'( weet iemand van jullie wat het kan zijn? ik vermoed dat het ernstig is  :'(

groetjes

yentl

t lijkt toch niet zo erg te zijn... flappy heeft iets voor zn darmen gekregen, we denken dat het daar aan ligt. Als het er morgen niet beter uitziet... zou hij niet meer beter worden waarschijnlijk...

groetjes

yentl

ff iets vergeten  ::) moet hem 4 dagen aan een stuk dat middeltje geven, dus kan zijn dat hij naargelang de dagen toch beter wordt.

Stijn dc

hoi

wat vervelend dat flappy zich neit zo lekker voelt. Hopelijk word ie snel beter.

veel succes.

SDC:D

Inger m

Hoi Yentl,
Hopelijk gaat het dan zo snel mogelijk beter!
Ben je naar een DA geweest, want de verschijnselen die ik lees klinken wel ernstig. Het is iig wel belangrijk dat het blijft eten om de darmen aan de gang te houden. Ik gebruik voor konijnen Supreme Recovery, dit is een soort poeder dat je moet aanmaken met water en wat gedwangvoederd kan worden. Hierin zitten vitaminen, mineralen, electrolyten, glucose etc. Ik zorg bij zieke dieren dat ze altijd wel wat binnenkrijgen (let ook op voldoende water). Als de darmen te lang stilliggen kan dit snel fataal zijn.

Veel sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

yentl

hij lijkt helemaal beter te zijn  :)
het heeft maar een dagje geduurd, hij huppelt al vrolijk terug door de tuin  ;), eet direct en drinkt ook normaal, niets vreemds of ergs meer te zien

groetjes yent'l

tommy

he tof dat je konijn zich beter voelt
heb je ook naar zijn oren laten kijken
het klonk een beetje als oorontsteking
grt annemieke

Tara

Hoi Yent'l,

gelukkig is het weer in orde, blij om dat te horen :-).

Groetjes, Tara

yentl

nee hoor er was bijlange niets met zijn oren die zien er altijd goed uit  ;)

groetjes