10 mei 2025, 05:23:33

Gebroken nagel

Gestart door ilona van Mosseveld, 23 juni 2004, 14:37:22

« vorige - volgende »

ilona van Mosseveld

Hallo,

Enkele weken geleden kwam ik 's ochtends om 10:00 uur beneden en zat heel de kooi van mijn valkparkiet onder het bloed inclusief de vloer, dressior, muur, tafel  en tygo zelf (mijn valkparkiet). Ik schrok behoorlijk en stond eigenlijk verstijfd. Want dacht echt dat hij dood was. Ik riep mijn vriend en die zag meteen dat haar nagel was ingescheurd. Het bloedde nog een beetje toen. We hebben haar uit haar kooitje gehaald en voorzichtig op mijn knie gezet. Ze begon meteen met poetsen. We hebben zo een half uur gezeten heel erg stil. Omdat we bang waren dat het weer open ging. Gelukkig is het gestopt met bloeden. Ik ben verder ook niet meer naar de dierenarts geweest want het ziet er verder goed uit. Ik heb een vriend die veel verstand heeft van vogels. En daar heb ik ook advies aan gevraagd over hoe te handelen als het weer gebeurd. Hij vertelde mij dat ik dan met een sigaret de wond moet dichtbranden of met een soldeerboutje. Alleen die heb ik natuurlijk niet in huis en ik rook niet. Dus is mijn vraag eigenlijk wat ik wel zelf kan doen om het te stoppen. Want het gebeurde op een zondagochtend dus mijn dierenarts was er niet. En de vraag is waar Tygo haar nageltje aan open heeft kunnen halen. Ik heb al zoveel bedacht maar weet het gewoon niet. Ik heb haar al 4 jaar en het is nog nooit gebeurd. Er zaten ook gewoon dezelfde spulletjes in haar kooi. Kunnen jullie mij helpen om dit voortaan te verkomen. Want die schrik wil ik nooit meer meemaken.

alvast heel erg bedankt,

Groetjes, Ilona

Paul

Hoi Ilona,

Het is altijd schrikken een beetje bloed ziet er al heel erg angstaanjagend uit :-(
Ik heb wondpoeder dat kan je dan op het nageltje doen en dan stopt ook het bloeden dat is ook speciaal voor bloedende nageltjes.
Ik heb het gekocht bij de dierendrogist.

Dit staat erbij:
Wondpoeder vogels 50 gram
Voor het stelpen van kleine bloedingen veroorzaakt door het knippen van nagels en snavels bij vogels.
Bevat o.a. geneeskrachtige klei uit de provence.
Zuiver natuurproduct.

http://www.de-dierendrogist.nl/easyshopmaker/winkel.htm

Je kan er even kijken en je kan het altijd in huis halen voor noodgevallen het potje kost ongeveer 5 euro.

Groetjes, Paul