11 mei 2025, 12:52:54

Hahaha! Heb ik dit nou weer!

Gestart door Tara, 22 juni 2004, 19:47:30

« vorige - volgende »

giovanni

yo Stijn

ik zou toch nog verderproberen hoor, als je zegt
dat in de derde ronde eentje bevrucht was, mss
dat ze nu wel meer en meer bevrucht gaan zijn.
Het kan tohc ook gewoon liggen aan het zaad
van de mannelijke parkiet?? Dan kan je die ineens
ook wegdoen ::)

grtjs

Stijn dc

hoi

nee, ik kan ze geen kans meer geven. Ze willen nu niet eens meer broeden. Er is iets met het valkje, zo jammer is het nu eenmaal. Ja, een eitje bevrucht, en het dan weer in de steek laten, dat is het ook niet echt waard vind ik.

SDc:D

giovanni

Jah, je kan ze toch gwn houden, als maatje.
Ze moeten toch niet allemaal dienen voor de kweek

Stijn dc

hoi

daar heb ik echt geen plaats voor hoor. De hokken zijn nu zeker vol genoeg, en met de jongen er ook nog eens bij. Ze is ook niet tam, dus maatje is het niet echt. Jammer, maar zo is het nu eenmaal.

giovanni

Goed dan, als ik je echt niet kan overtuigen...:D
:D

grtjs ;D

Stijn dc

hoi

nee, jammer genoeg niet. Het word echt te vol dan, is ook niet bevorderlijk voor de conditie en de rust van de andere vogels.

SDC:D

maja

Ik vind het ook maar dom dat je daarvoor een valkje wegdoet!
Je kan toch altijd een stuk bijbouwen?
en eentje meer of minder maakt toch niet veel verschil!
ik heb ook enkele vogels die een beetje 'misvormd' krijgen, maar ik kan ze ook onmogelijk wegdoen ze zijn zoooo lief.
ik vind dat je hier nog eens moet overnadenken, hoor
maja

Stijn dc

hoi

ja, stuk bijbouwen, dat is niet zo makkelijk hoor. Plaats moet je ook nog eens hebben. Overigens is het niet slecht om bij de kweek van dieren geregeld vers bloed binnen te brengen.

SDc:D

maja

dus je pakt een andere vogel in de plaats of zo?
maja

Inger m

Hoi,
Ik denk dat iedereen zo zn eigen visie mag hebben over vogels houden en kweken. Als je ervoor kiest om bewust met vogels te kweken, dan zal het er ook op neer komen dat er weleens minder geschikte vogels weg moeten, je kunt niet alles houden.

Anderen nemen hun vogels om als huisdier te houden, geven ze namen en kweken er ook weleens mee. Degenen zullen mss niet zo snel een vogel wegdoen.

Ikzelf zit er een beetje tussenin (al hebben geen van mijn vogels namen  ;)). Ik heb vogels die ik nooit zal wegdoen, maar meer als huisdier heb. Anderszijds zal ik ook na het kweekseizoen vogels gaan uitselecteren en een deel verkopen die ik minder geschikt vind of die bv geen geschikte partner hebben gevonden. Dit kunnen voor anderen juist weer heel geschikte vogels zijn.

Ik heb nu even twee visies opgeschreven, maar ik denk dat we voor iedere manier van vogels houden gewoon begrip moeten hebben, zolang het maar op een verantwoorde manier gebeurd...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

@maja, ja, er komt gewoon een valkje in de plaats van een ander. Mss was mijn laatste zin: bij het kweken is het gunstig om af en toe vers bloed in te brengen niet zo duidelijk. Ik bedoel daarmee dat het gunstig is om nieuw DNA in te brengen. Dus onverwante vogels zodat je je eigen kweekstam kan maken.

voor de rest vind ik dat ik mijn vogels niet echt bekijk als mijn kinderen of iets dergelijks. Natuurlijk heb ik er ook die ik nooi zou wegdoen, maar er zijn er ook die minder geschikt zijn voor de kweek. Je doet toch ook je jongen weg, dat is toch hetzelfde. Ik kan je reactie begrijpen omdat jij een ander visie hebt op het houden van valkjes.

SDC:D