17 juni 2024, 01:00:23

Komt dit van de antibiotica?

Gestart door Mariek, 22 juni 2004, 16:36:50

« vorige - volgende »

Mariek

Pipo is gisteren ziek geworden en ik ben gisteren met hem bij de dierenarts geweest. Daar heeft hij een Baytril injectie gehad en een multivitamine injectie en een infuusje eurolectrol. Voor in zijn drinkwater heb ik baytril en voor over zijn eten ornivita.
Sinds 11 uur gisteravond is hij weer wat levendiger geworden en ook staan zijn oogjes beter. Hij zit nog wel op twee pootjes en slaapt heel veel. Sinds vanmorgen heeft hij groene wat dunnere ontlasting. Gisteren was het nog normaal. Ook schudt hij +/- 10 minuten na het eten af en toe zijn kopje, dan vliegen er zaadjes uit. Helaas moest ik naar mijn werk. Ik mocht nu even een half uurtje naar huis. Kan die diarree enzo door de antibiotica komen of moet ik toch weer naar de dierenarts? Als ik straks vrij ben en het is toch nodig om erheen te gaan, kan ik meteen bellen. (Deze is ook 's avonds open). Ik wil graag even weten of dit erbij hoort of dat er geen reden tot paniek is.

Marieke

Inger m

Hoi Marieke,
Je schrijft dat hij gisteren is ziek geworden, maar zodra een vogel ziekteverschijnselen laat zien is het vaak al wat langer ziek, maar het zal de verschijnselen zolang mogelijk verbergen. Door de infectie kan de vogel ook diarree krijgen wat hoort bij het ziektebeeld. Je zou het dus evt kunnen toeschrijven aan de ziekte zelf en niet perse aan de antibiotica. Je kunt altijd even de DA bellen om om advies te vragen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

birdy2

De antibiotica smaakt misschien bitter, waardoor hij later met zijn kopje schudt. Misschien helpt het als je er een klein beetje druivensuiker erdoor heen roert.

Mariek

Yes, hij lijkt op te knappen.  :D Hij heeft net een rondje gevlogen en af en toe fluit hij weer wat. Hij slaapt nu weer maar ik zag net dat hij zijn ene pootje probeerde op te trekken en al een paar tellen op 1 pootje kan staan. Zo'n verschil met gisteren en vanmorgen. Zo ken ik mijn kleine vriendje weer. Ben zo blij!!! Toch blijf ik een beetje bezorgd over die flatsjes die hij laat. Vrij veel zijn het er en ze zijn knalgroen en ontzettend waterig. Is er een middeltje wat daartegen helpt? Als het morgenvroeg nog zo is bel ik in ieder geval de dierenarts even, maar misschien is er iets wat ik nu alvast kan doen. Bedankt voor de roosvicee-tip. Vind hij smullen!

Marieke