hoe oud kan een valkparkiet worde??

Gestart door san4142, 21 juni 2004, 22:48:20

« vorige - volgende »

san4142

mijn valkparkiet is 19 jaar oud maar hou oud kunnen ze eigelijk worden??.....

alvast bedankt,

groeten sandra

Tara

Hoi Sandra,

wow, 19 is al een hele mooie leeftijd hoor!

Gemiddeld worden ze 15-20 jaar oud, maar er zijn er enkelen op het forum die al valkjes ouder dan 20 hebben. Ik ken iemand die een valkje gehad heeft die ouder dan 30 is gehaald met goeie verzorging!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Sandra,

Je verzorgd je valkje goed want hij is al best oud :-)
Ik heb er zelf eentje van 25 jaar die is wel wat kaler achter zijn kuifje maar verder wel gezond nog.
Hij vliegt ook nog wel eens een rondje hij is dan wel sneller moe dan de andere valkjes.
Maar vorig jaar probeerde hij nog een popje te versieren  :D
Dus hij is nog best wel actief op zijn manier.
Ik ga in elk geval voor de 30 jaar minimaal met hem :-)
Maar jouw valkje kan ook nog een stuk ouder worden hoor zolang ie gezond is en geen kwaaltjes heeft is er niks aan de hand.
Vliegt die van jou ook nog ?

Groetjes, Paul

san4142

hoi hoi,

mijn valk vliegt niet echt meer als ie vliegt knalt ie ook op de grond of tegen de muur.. :-/
soms haalt ie het net om nog op juh hooft te kunne landen...
ook sinds een week heeft ie geen zin om ze kooi meer uit te komen....
voor de rest bijt zich zelf best wel onder ze vleugels en we hebben er van alles aan geprobeerd maar denk toch echt dat het verveling is.... las ie gaat slapen gaat ie op zijn buik op de schommel liggen...
je merkt wel erg dat ie aan het aftakelen is....

maar hij is nog heel actief fluit heel veel en besproeien me t de plante spuit met lauw water vind ie heerlijk...
en gaat als ie zin heeft ook altijd boven op ze kooi zitten en spelen met ze kooi...
hij eet ook zijn houten strappetje op en versnippert de krant als ie bij je op tafel zit ....

ik denk dat ie van de week echt geen zin had om uit zijn kooi te komen....

groetjes sandra

Tara

Hoi Sandra,

tja, ze worden ooit oud he :(.

Maar in ieder geval, mijn oudste is een van 10,5 jaar, is best nog jong, dus ik weet niet echt wat er zou moeten gebeuren, maar ik denk dat je'm best niet te veel laat doen, bv. vliegen, want dat is net als een mannetje van 90 jaar oud enkele km's laten lopen ::). Straks krijgt ie een aanval ...

Groetjes, Tara