Kan iemand mij uitleggen hoe ik....

Gestart door woutertje, 13 januari 2003, 16:09:02

« vorige - volgende »

woutertje

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje opzoek naar informatie over hoe ik zelf een kooi zou kunnen maken.
Ik wil een kooi maken voor in mijn kamer boven van ongeveer 1,5x1x1,6 of 1,8 (lxbxh), maar ik heb geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen.
Ik heb lang gezocht naar informatie op internet maar zonder resultaat.
Dus ik dacht laat ik het eens via deze weg proberen.
Ik ben een beginner in de vogelwereld en weet er dus vrijwel niets van, dus als er iemand is die mij wat informatie kan geven dan heel graag.
Ik zou hem graag op wieltjes maken en natuurlijk op een manier zodat hij makkelijk schoon te maken is.
Iemand met een aantal tips?
Ook enig idee hoeveel valk/gras parkietjes ik hierin zou kunnen houden?

Ik hoop dat iemand reageerd, groeten Wouter.

cisca

Hallo Wouter.
Het is natuurlijk wel mogelijk om zelf een kooi te maken,maar je moet heel goed kijken welk materiaal je gaat gebruiken.
Parkieten grasparkieten en grotere soorten vreten dus een houten kooi totaal op als ze kunnen dus moet je al zo met hardhout aan de gang.
Verder is het erg makkelijk om een lade onder in de kooi te maken dat is makkelijk met schoonhouden.
en wat betreft de aankleding van de kooi gebruik geen geplastificeert gaas hier halen ze de plastic laag van af.
In de kooi zelf is het aan te bevelen stokken van buiten te gebruiken ,wilgentakken of takken van fruitbomen.
ook een speciaal touw voor de parkieten vinden ze heel fijn.
Ik hoop je een klein beetje geholpen te hebben wat materiaal betrefd Ik ben toch wel blij dat ik kamervollieres heb die zijn helemaal van metaal.
verder wens ik je heel veel sucses met bouwen en laat eens weten hoe het geworden is.

Speedy

13 januari 2003, 18:52:32 #2 Last Edit: 13 januari 2003, 18:56:55 by Speedy
Hoi Wouter,

Probeer eens on contact te komen met deze meneer...
http://home.kabelfoon.nl/~corbee/mijn%20hobby_4.htm
Hij heeft al voliere's gemaakt, dus weet misschien waar je op moet letten bij je keuze van het materiaal.

Succes.

p.s. zoek eens via www.google.com naar voliere bouwen.
Je krijgt een hele rij om voorlopig even zoet mee te zijn en daaruit je keuze te maken.