7 mei 2025, 08:23:44

verwarming

Gestart door boudewijn, 10 januari 2003, 16:57:56

« vorige - volgende »

boudewijn

Hoi ,hier weer even een berichtje van mij.
Ik heb een vraag.
Wie van jullie weet waar ik een verwarming kan kopen voor de voliere,(voor het nachtverblijf).
Zeker voor deze koude dagen.
De rest gaat allemaal trouw in het nacht verblijf zitten ,maar er zijn van die eigenwijze vogels bij,die de hele nacht buiten blijven (zijn net kinderen).
O ja en nog een goed bericht ,we hadden paar maanden geleden een nieuwe valkparkiet gekocht (omdat de andere dood was gegaan) en het mannetje heeft het vrouwtje geaccepteerd.
Ze hebben al èèn ei gelegt,maar ze blijft er niet op zitten.
Zal wel te koud zijn voor haar.
Dat was het weer.
Hoop dat èèn van jullie over die verwarming kan vertellen

Mandy

Hallo Boudewijn,  :)

Je kan zo'n kacheltje bij elke goede elektrozaak kopen.
Ik heb er zelf een met antivorststand die nu op z'n hardst staat. Er zit ook een continue warmteblazer op die je ook van zacht naar hard kan verstellen. En lekker voor de zomer; een ventilator die je hard of zacht kan zetten.
Succes!  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boudewijn

Dank je wel Mandy ,voor het advies.
maar nou heb ik nog een vraag ,misschien weet jij dat ook.
Weet jij hoe je een waterbakje kan verwarmen ,daar bedoel ik bij ,als je water erin heb dat het niet kan bevriezen.
Maar dat de vogels gewoon water kunnen drinken.
Hoop dat je hier ook advies voor hebt.
Alvast bedankt. :) :)

Speedy

Hoi Boudewijn,

Toevallig heb ik dat bij de dierenwinkel zien liggen, een soort pvc achtige rond iets, dat bleek een waterbak verwarming te zijn.
Dus ja ze bestaan hoor.

Groetjes,
Trudie:)

Paul

Hoi Boudewijn,
Als je een redelijke grote waterbak hebt zijn daar speciale elementen voor die je erin kan leggen en die verwarmen het water.
Ik heb het pas nog zien liggen in een hele grote dierenspeciaalzaak in Rotterdam.
Een gewoon verwarmingselement zou het water te heet maken en ik denk niet dat de valkjes kokend water op prijs stellen.

Groetjes,  Paul

Mandy

10 januari 2003, 22:31:03 #5 Last Edit: 10 januari 2003, 22:32:02 by Mandy
Hallo Boudewijn,  :)

Ik weet dat hier een soort elektrisch staafje voor is die je in een speciale drinkbak kunt doen, maar ik vind dat snoer onpraktisch en eng, als ze daar aan gaan knagen... :o
Ik heb water in een drinkschaal in het nachtverblijf staan dat door dat kacheltje dus niet bevriest. De schaal in het buitenverblijf doe ik iedere dag ontdooien en verversen.
En ga geen zout of suiker in het water doen, dat is helemaal niet goed voor je valkjes!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cisca

Hallo Boudewijn.
zoals Mandy al zij kun je in elke goede electrowinkel kacheltjes kopen.
Ook zijn er in dierenspeciaalzaken kacheltjes te koop voor vollieres deze zijn beschermt tegen veertjes die eventueel in brand kunnen vliegen.ik hoop dat je spoedig iets kunt vinden voor je valkjes want het is echt koud.

boudewijn

Hallo.
Allemaal bedankt,ik ben nu een stuk wijzer geworden ,ga morgen meteen op onderzoek uit ,bij de dierenspeciaalzaken.
Zo helpen we mekaar hè? :) :) :)

boudewijn

Hallo ,hier nog even een berichtje.
Ik heb vandaag zo'n  verwarmer gekocht voor de drinkbakjes,en ook een verwarmingselement voor het nachthok.
Was niet eens zo duur.
Ik wou jullie nogmaals bedanken voor het advies die jullie mij gaf gisteravond. :) :) :) :) :).
Dus de vogels zitten nou lekker warm daar binnen ,en kunnen nu gewoon lekker drinken.

Groetjes van Boudewijn en het gezin.