2 mei 2025, 20:08:00

Hoe afleren ?

Gestart door Guinevere, 21 juni 2004, 14:55:29

« vorige - volgende »

Paul

Hoi  Guinevere,

Je valkje is best gewend alleen moet je er toch vaak gewoon zelf ook wat tijd in steken om hem helemaal aan je gewend te maken.
Dat hij niet bijt is wel een teken dat hij best wel tam is en aan mensen gewend is.
Het moet zeker nog wel lukken om hem op je vinger te laten zitten hoor hij is nog heel jong en al behoorlijk tam dus met wat oefening gaat ie dat echt wel doen.
Je kan je valkje een beloning geven in de vorm van iets lekkers als ie wat goed gedaan heeft.
Dus bijvoorbeeld een klein stukje trosgierst en het dan weer proberen en elke keer als ie het goed doet een belonig geven.
Dat kan soms heel goed helpen.
Succes met je valkje en laat even weten als het gelukt is op je vinger :-)

Groetjes, Paul

Guinevere

Goed nieuws !
Vanmorgen wou Ivo niet uit z'n kooi dus heb ik lang met hem gepraat en af en toe stukje trosgierst gevoerd uit de hand en uiteindelijk stapte hij op men vinger in de kooi uit.
Nu heb ik nog beetje uit men hand laten eten en toen hij genoeg had probeerde hij op men arm te klauteren om te tonen dat hij op m'n schouder wilde.
Toen heb ik hem geassisteerd met mijn vinger en op men schouder gezet,daar zit hij toch precies het liefst.
Nu is hij met mijn ketting aan het spelen.
Dit gaat toch goed hé !

Groetjes
Guinevere

Paul

Hoi  Guinevere,

Heel goed als je hem nu al zover hebt gekregen :-)
Als ie op je schouder met je ketting speelt lijkt ie het toch naar zijn zin te hebben op je schouder :-)
Gewoon zo doorgaan dan word ie gewoon steeds tammer.
Veel tegen hem praten helpt ook erg goed dan zitten ze heel geinterreseert te kijken als je dat doet net of ze snappen wat je zegt :-)

Groetjes, Paul

Guinevere

Hoi Paul,

Het gaat inderdaad alsmaar beter.
Alleen uit de kooi wilt hij soms niet,maar eens hij eruit is is hij wel heel blij en speelt hij met alles.
Gisteren zat ik de Flair te lezen en hij was heel geinteresseerd in de felle kleuren.
Hij probeerde heel de tijd op het boekje te kruipen :)
Grappig zicht !

Hou jullie op de hoogte !

Groetjes
Guinevere