9 mei 2025, 07:35:06

Probleem

Gestart door roaneric, 18 juni 2004, 20:36:19

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi

De jonkies van mijn ene koppel, is nu ongeveer 3,5 weken oud.  Nu is er 2 nieuwe eitjes in de broedhok,  dus ik dacht dat het de moeder van de jonkies was die de eitjes had gelegd.  
Maar toen ik vanmiddag thuis kwam, was er een andere popje in de broedhok op het eitjes aan het broeden.  Het lijkt erop dat de eitjes van haar is.  Ik zag een uurtje later dat de ouders bij de jonkies wou, maar dat het niet mocht van de popje.  Ik ging kijken, en ja hoor, de jonkies hadden geen eten in hun kropjes. >:(  De ouders mogen er dus niet bij om de jonkies te voeren, en die popje doet het ook niet. >:(  Wat moet ik nu doen?  De eitjes weghalen (ik denk dat ze bevrucht zou kunnen zijn, want ik zag haar een paar keer wip... met een mannetje)  of de eitjes in een andere broedhokje doen,  of de popje uit de voliere halen?  :-/

Groetjes
Marijke

ps.  ik heb ze nu nutribird opvokvoer gegeven, dus voorlopig si de kropjes vol

Tara

Hoi,

het beste wat je kan doen is de pop apart met haar mannetje doen met een blok aan de kooi, en daar de eitjes leggen. Hoeveel eitjes zijn er momenteel? Hopelijk volgen er nog, anders is de kans dat ze niet zal willen broeden. Hoe oud zijn die eitjes? En je kan echt beter zorgen dat die pop ff weg is, desnoods doe je de pop weg en laat je de eitjes liggen, mss broedt dat andere koppel ze wel uit, want de jongen moeten toch ff op kop staan nu.

Groetjes, Tara

roaneric

18 juni 2004, 20:47:52 #2 Last Edit: 18 juni 2004, 20:49:22 by roaneric
Hoi Tara

De man met wie ze de jonkies gaat krijgen, is een koppel met een andere valkje :D  Hij was dus vreemd gegaan met haar :D Dus ik kan haar en de man niet apart zitten.  Ik heb ook niet een groot genoeg kooi waar een koppel in kan en een broedhok.  
Wat ik misschien wel kan doen, is de eitjes bij de vader doen.  Hij en zijn popje is al een geruime tijd aan het broeden in hun eigen hokje, maar er is nog geen eitjes, dus dat ik die eitjes dan daar doen.  Zou dat lukken?  Ze zijn allebij toch dag en nacht in dat hokje.  En die popje, gaat ze nu doorgaan met eitjes leggen?
Groetjes
Marijke

Tara

Hoi,

je kan het proberen, maar ik zou effe kijken met 1 ei, namelijk het laatste ei wat misschien nog onbevrucht is, je moet maar 'ns schouwen... Want misschien zou het net afschrikken en gaan ze het blok helemaal niet in! Ik zou gewoon de eitjes nu laten liggen (broedt dat ander koppel er op (ouders van de jongen)?) en het popje als dat mogelijk is apart houden. Als zij opnieuw legt in die kooi kan je de eitjes laten liggen, als ze onbevrucht zullen zijn moet je haar gewoon 3 weken laten broeden, het kan ook zijn dat er nog zijn die bevrucht worden, maar ik weet niet hoe lang het is geleden dat ze heeft gepaard met die man...

Groetjes, Tara