7 mei 2025, 02:20:25

Is mijn valkje eenzaam?

Gestart door Mariek, 9 juni 2004, 03:02:27

« vorige - volgende »

Mariek

Hoi Joyce,

Het is echt moeilijk kiezen! Ik weet niet wat ik het mooist vind. Die middelste geel met grijze op jouw foto vind ik erg grappig. Het is wel heel leuk om verschillende mutaties te hebben. Ik dacht eerst dat je dezelfde bij elkaar moest zetten. Ik ga binnenkort even bij de kweker op bezoek waar ik Pipo vandaan heb. Kijken wat voor jonkies hij heeft. Ik heb er zin in.
Wij hebben vroeger ook een rosella gehad maar die konden we absoluut niet tam krijgen. Na een half jaar beet hij nog steeds heel hard. We hebben hem toen aan iemand anders gegeven want de lol is er snel af als hij niets van je wil weten. Pipo heb ik gekregen toen hij 5 weken oud was, hij was meteen al vrij tam, maar hij wordt steeds liever en aanhankelijker. Ik hoop dat dat met het nieuwe valkje ook zo is en dat ze elkaar niet wild maken.

Groetjes Marieke

Joyce28

Hoi Mariek,

De middelste op de foto is een bont geparelde,inderdaad erg mooi
Die is bijna 7 wkn,en echt mega tam.Ik heb van haar nog geen afsnauwing gehad,en ze vind alles best  :D
Heb haar zaterdag opgehaald,en het gaat prima hoor met die andere 2,dus met jou zal dat ook goed gaan hoor,als je een tam jonkie koopt
Nou ik ben benieuwd waar je oog straks op gevallen is ;D

Paul

Citaat
Wij hebben vroeger ook een rosella gehad maar die konden we absoluut niet tam krijgen. Na een half jaar beet hij nog steeds heel hard.

Hoi Marieke,

Rosella's zijn inderdaad heel anders dan karakter en moeilijk tam te krijgen vind ik.
Ik heb er een die we van 3,5 week met de hand hebben gevoerd.
Hij is niet supertam maar komt wel bij je zittem.
Alleen mag je hem niet aaien daar is ie bang voor.
Maar echt bijten doet die van mij gelukkig niet.
Maar valkjes zijn gelukkig veel makkelijker tam te maken dat merk je wel met Pipo.
Ik ben benieuwd wat voor mutatie je erbij gaat nemen er zijn best veel mooie mutaties.
Je kan bij de foto's kijken wat je mooi vind alleen is de vraag of de kweker waar jij je valkje haalt die mutatie heeft die jij mooi vind.
Maar je kan elke mutatie met elkaar kruisen :-)
Succes met je keuze.

Groetjes, Paul

JohanLinda

aHoi Marieke,

Ik had hetzelfde probleem met ons valkje Sjaantje. Ik heb er deze week een jong valkje bij gezet, Sjakie. Ze kunnen nu al niet meer zonder elkaar en het gaat hartstikke goed. Ik durfde het eerst niet aan, maar ben nu blij dat ik het toch heb gedaan. Ik dacht dat ze zouden gaan vechten, maar niets in minder waar.

Veel succes met het uitzoeken.

Mariek

Gaaf dat het zo goed gaat en dat het zo snel al klikt tussen jullie valkjes!  :P  Hoop dat het straks bij mij ook zo gaat. Hebben jullie een zelfde mutatie genomen of een andere? Veel succes en plezier nog verder.

Groetjes Marieke