7 mei 2025, 22:59:22

help me vogel rijdt

Gestart door samantha, 14 juni 2004, 22:47:56

« vorige - volgende »

samantha

Ik heb twee valkparkieten eentje die bij me moeder is en dat is rocky,rocky heeft de gewoonte om met z'n kont over z'n stokje te rijden en de meest ranzige geluiden te maken.
Waardoor je spontane afknapper krijgt,hebben valkparkieten hier meer last van ???   samantha

Marianne

Hoi Samantha,

Je valkje is broeds.
Ik heb al meer verhalen gelezen dat bepaalde valkjes dat doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, niet op een stokje bedoel ik dan.
Het paren opzich wel en dan maken ze ook piep geluidjes maar ik vind het geen ranzig geluid hoor.
Waarom zet je valkjes niet bij elkaar?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Samantha,

Tamme valkjes die erg naar je toe trekken en een tijd alleen gezeten hebben doen dat best wel vaker inderdaad.
Ik heb een valkje dat doet dat op je hand maar met een popje paren daar heeft ie nog nooit van gehoord  ::)
Ik vind het zelf geen probleem als ie dat leuk vind dan doet ie dat maar en bij de  vorige eigenaar heeft ie dat altijd gedaan dus je kan hem na 8 jaar dat moeilijk nu ineens gaan verbieden.
(ik kreeg het valkje met 8 jaar)

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Samantha,

Sparkle doet dat ook wel eens, maar de geluiden vind ik ook wel mee vallen. ze doet het ook niet constant maar af en toe.
De hond van mijn ouders had ook een 'handje' van rijden toen hij in de 'pubertijd' was. Gelukkig doet ie dat nu niet meer.
Van Sparkle vind ik dat niet eens erg,maar van de hond
 ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

samantha

hi andrea,
Het is echt een rot gehoor wat ie doet,het lijkt wel krijsen wat ie doet maar hij geniet echt van die ranzige vertoning en dat ie het doet oke we hebben allemaal behoefte maar dat geluid vind ik echt niet lekker.

Paul

Hoi Samantha,