7 mei 2025, 22:59:22

help me vogel rijdt

Gestart door samantha, 14 juni 2004, 22:47:56

« vorige - volgende »

samantha

Ik heb twee valkparkieten eentje die bij me moeder is en dat is rocky,rocky heeft de gewoonte om met z'n kont over z'n stokje te rijden en de meest ranzige geluiden te maken.
Waardoor je spontane afknapper krijgt,hebben valkparkieten hier meer last van ???   samantha

Marianne

Hoi Samantha,

Je valkje is broeds.
Ik heb al meer verhalen gelezen dat bepaalde valkjes dat doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, niet op een stokje bedoel ik dan.
Het paren opzich wel en dan maken ze ook piep geluidjes maar ik vind het geen ranzig geluid hoor.
Waarom zet je valkjes niet bij elkaar?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Samantha,

Tamme valkjes die erg naar je toe trekken en een tijd alleen gezeten hebben doen dat best wel vaker inderdaad.
Ik heb een valkje dat doet dat op je hand maar met een popje paren daar heeft ie nog nooit van gehoord  ::)
Ik vind het zelf geen probleem als ie dat leuk vind dan doet ie dat maar en bij de  vorige eigenaar heeft ie dat altijd gedaan dus je kan hem na 8 jaar dat moeilijk nu ineens gaan verbieden.
(ik kreeg het valkje met 8 jaar)

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Samantha,

Sparkle doet dat ook wel eens, maar de geluiden vind ik ook wel mee vallen. ze doet het ook niet constant maar af en toe.
De hond van mijn ouders had ook een 'handje' van rijden toen hij in de 'pubertijd' was. Gelukkig doet ie dat nu niet meer.
Van Sparkle vind ik dat niet eens erg,maar van de hond
 ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

samantha

hi andrea,
Het is echt een rot gehoor wat ie doet,het lijkt wel krijsen wat ie doet maar hij geniet echt van die ranzige vertoning en dat ie het doet oke we hebben allemaal behoefte maar dat geluid vind ik echt niet lekker.

Paul

Hoi Samantha,

Als mijn vogels hier paren maken voornamelijk de popjes een zacht piepend geluid.
Ik heb nog nooit een mannetje daarbij horen krijsen.
Zelfs het valkje wat op mijn hand rijd maakt er amper geluid bij.
Wat voor geluid maakt die van jou dan en is het wel paren wat ie dan doet?

Groetjes, Paul

samantha

hi paul,
Absoluut dat ie rijdt je ziet hem echt genieten z'n bek staat open en maakt een ranzig geluid,ik weet niet hoe ik moet uitleggen het geluid kan ik wel een beetje nadoen maar je hoort het niet het lijkt wel op piepen, maar je ziet hem echt schuiven met z'n kont over z'n stokje heen.Enige oplossing is waarschijnlijk vuursteentjes te bevestigen op z'n stokje dan houdt ie vanzelf op(geintje hoor) :D :D :D

Inger m

Hoi,
Ik ken dat geluid wel een beetje, dat maken ze hier ook als ze paren. Je schreef dat je twee valken hebt, zitten die apart?
In principe is een valkparkiet een sociale vogel en leven ze graag samen. Hij lijkt me idd wat broeds en bij gebrek aan een partner botviert hij zijn lusten op de zitstok, dat zie je veel bij individuele vogels (maar ook wel bij vogels die wel soortgenoten hebben, mogelijk hebben die lang alleen gezeten?) met een hele variatie aan mogelijke voorwerpen.

Een soortgenoot zou mogelijk wat afleiding kunnen bieden, aan het gedrag zelf kun je verder niets doen, das gewoon natuurlijk gedrag...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Andrea

17 juni 2004, 16:35:05 #8 Last Edit: 17 juni 2004, 16:37:14 by Andrea
Hoi Samantha,

Ja als ie zo loopt te schreeuwen is dat idd rot :-/
Da's dan ook totaal anders dan wat mijn valkparkiet wel eens doet zij maakt haast geen geluid.
Maar hoe je het hem moet afleren en of dat wel kan :-/

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Samantha,

Pukkie en Minggu (allebei popjes) gaan tot vrij frequent kippetje zitten naast Coco. Ze maken dan van die piepende geluidjes.
Als ik bij Pukkie mijn hand op haar rug legt blijft ze piepen en gaat ze echt goed met de staart in de lucht en de rest naar beneden.
Ik heb verder geen last van die geluidjes, ik vind ze wel grappig klinken.

Sinds 13-6 heb ik een mannetje erbij, maar deze is zelf pas uit de luiers dus voordat die kan gaan paren ben ik wel een aantal maandjes verder.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006