11 mei 2025, 14:50:17

albino van 4 weken

Gestart door Henry, 17 juni 2004, 02:54:32

« vorige - volgende »

Henry

beste mensen

wanneer kan een albino goed in de veren zitten hij is nu 4 weken oud.is wel het  jongste uit het nest.hij krijgt nu van de mensen waar ik hem heb 3x per dag een voeding wanneer denken jullie dat hij zelf eet?

henry en de valkjes

suus

Hoi Henry,
Ik denk dat het niet veel uitmaakt met een albino in vergelijking tot andere mutaties, wanneer hij goed in de veren zit. Maar dit weet ik niet zeker, kan me ook voorstellen dat het iets minder snel gaat want het is toch een zwakkere mutatie.
Met een week of 4  4,5 zal de jonge valk al wat gaan pikken aan trosgierst. Maar een valk wat met de hand wordt grootgebracht is vaker later zelfstandig dan dat het door de ouders gevoerd gaat worden. Daarbij komt dat de ene valk ook sneller is dan de andere. Maar wanneer er al trosgierst gepikt wordt kan er al snel begonnen worden om er ook zaadjes  neer te leggen en als hij hier ook al van knabbelt kun je vaak minderen naar 2 keer per dag voeren. Wanneer je hem minder gaat voeren en hij knabbelt al aan zaadjes, zal hij ook genoodzaakt zijn te gaan eten van het zaad. Als je door blijft gaan met papvoeren, dan "hoeft hij ook niet zo nodig van de zaadjes gaan eten". Een valkje kan wel ontzettend bedelen om pap/voedingen. Maar vaak is dat ook omdat ze het lekker en makkelijker vinden. Let er wel op bij bedelgedrag dat de zaadjes ook gegeten worden, en de krop al gevuld wordt hiermee en met trosgierst. In dit geval moet je niet toegeven aan het bedelgedrag, anders kom je niet van de pap af
Ik voeg bij het zaad van de jonge valkjes altijd wat eivoer doorheen krijgen ze dat ook gelijk binnen.
Volledig zelfstandig zijn valkjes die door de ouders gevoerd worden vaak met 6 weken, maar je hebt snellere en wat langzamere. In totaal gok ik op een week of 7 a 8 dat een handgevoerde valk zelfstandig moet zijn, maar nogmaals dit hangt ook echt van de jonge valk zelf af ( en van je volharding om door het gebedel heen te kijken)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico