Papegaaieneigenaren gezocht!

Gestart door Inger m, 17 juni 2004, 22:10:13

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Paul,
Ik beperk me in de enquete tot de grotere papegaaiensoorten, zoals grijze roodstaarten, amazone's, ara's en kaketoes. Dit is al een vrij grote groep en daarom vallen parkieten er niet onder, helaas...
Het is ook zo dat bij de grotere soorten ws meer gedragsgerelateerde problemen worden gezien.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

je kan mss later nog onderzoeken in hoeverre de valkparkiet nu wel of niet een afstammeling is van de kaketoes. lijkt me interessant om te onderzoeken. Mss sta ik hier binnen een paar jaar met dezelfde vraag als jij, maar dan over dat onder werp :P

SDC

Inger m

Hoi Stijn,
Daar is wel onderzoek naar gedaan...Het is een aparte soort op zich en hangt er een beetje tussenin. Ik zal s ff meer info erover zoeken.
Het is alleen wel een heel ander type vraagstelling en onderzoek...Maar is wel interessant!

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

ja, das een heel ander soort onderzoek. Niet meer naar gedrag, maar naar erfelijkheid en afstamming denk ik. Die dingen interesseren me wel. Effe studeren, onderzoeken en een goed boek erover schrijven :)

DSC:D

Inger m

Hoi,
Het heeft even iets langer geduurd met de voorbereidingen voor degenen die zich hebben opgegeven, maar jullie kunnen de enquetes en toelichting elk moment verwachten!

Alvast bedankt!

gr Inger
problem.

bobbie

Hallo Inger,

Aangezien ik niet weet of de IM gelukt is meld ik me nog even op deze manier aan. Ik kom sinds kort pas op deze site en ik weet dat de vraagstelling oud is maar  .....
ik heb 2 huiskamerpapegaaien, Jardine papegaaien oftewel poicephalus gulielmi gulielmi. Ik heb ze bijna 3 jaar.
Als het nog relevant is wil ik gerust meewerken hoor, barst van de ervaring ;D

groet, Bobbie (Nel).