21 mei 2025, 19:05:01

Hij vliegt niet meer

Gestart door Remy, 17 juni 2004, 14:38:42

« vorige - volgende »

Remy

Ik heb een valkparkiet van 8 a 9 jaar oud. Sinds een paar maanden kan hij niet meer vliegen. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn??
Hij is nog wel redelijk fit. Hij heeft alleen nooit op een stokje kunnnen zitten, omdat hij geen evenwicht heeft.

Lique

Hoi Remy,

Dat hij niet normaal op een stokje kan zitten, is zeker niet goed.
Als hij zo'n last van evenwichtstoornissen heeft, kan je het beste langs een goede vogelarts gaan, zodat hij een diagnose kan stellen.
Want in dit geval kunnen het zoveel dingen zijn.

Het niet meer kunnen vliegen, kan ook met het evenwicht te maken hebben.

Ik raad je Dr. Feld aan, je kan zijn gegevens vinden bij "dierenartsen"op de website.

groetjes Lique

Paul

Hoi Remy,

Ik heb een valkje wat ouder is dan 25 jaar en die vliegt prima nog dus aan de leeftijd zal het niet liggen dat ie niet meer vliegt.
Ik denk eerder aan een ontsteking in zijn oortjes dan hebben ze geen evenwichtsgevoel meer en daarom valt ie misschien ook van de stok.
Ik zou snel dr Feld bellen voor een afspraak dan is het misschien nog snel op te lossen.
Beterschap met je valkje.

Groetjes, Paul

suus

Hoi Remy,
Lique en Paul hebben je al de nodige adviezen gegeven, ik was alleen benieuwd naar of je dat evenwicht nooit hebt laten onderzoeken bij een dierenarts en wat die dierenarts daar dan van zei! Want een vogel die nog nooit op een stokje heeft kunnen zitten vind ik toch raar. en dat vliegen, stopte dat ineens, of is ie ergens tegen aangevlogen of gevallen?
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Remy

Bedankt voor jullie reacties!

We zijn nooit naar de dierenarts gegaan, omdat er voorheen niet echt problemen waren. We hebben onze vogels los in de kamer, dus hij hoeft nooit op een stokje te zitten. Hij zit altijd op de kooi of op de kast, waar hij genoeg ondersteuning heeft.
Met dat vliegen is langzaam achteruit gegaan. Een jaar geleden kon hij ook niet meer vliegen. Toen is het weer beter gegaan en nu dus weer slechter.
Hij is niet ergens tegen aangevlogen of gevallen.

Groeten Remy

Paul

Hoi Remy,

Dan raad ik toch aan om een keer een afspraak te maken met een goeie vogelarts.
Er kan toch iets aan de hand zijn wat misschien met medicijnen bijvoorbeeld goed op te lossen is.
Als je in de buurt van Amersfoort woont raad ik zeker dr Feld aan zoals Lique ook al zei.
Ga niet naar een gewone dierenarts die weten er vaak te weinig van af en ze gaan san gewoon wat expirimenteren en daar is je valkje nit bij gebaat.
Je kan dr Feld ook altijd even bellen en kijken wat hij ervan vind.
Sterkte met je valkje.

Groetjes, Paul

giovanni

yo

Heb je ondertussen al gebeld of langsgegaan bij een
goede DA??

Hopelijk vliegt ie snel weer

grtjs