wildkleur, cinnamon, of nog iets anders??

Gestart door the_lost_valley, 17 juni 2004, 12:30:05

« vorige - volgende »

Tara

Citaatik vind ze te flets om er ook maar iets zinnigs op te kunnen zeggen?  :-/

Tja, daar kan ik niks aan doen, maar op sommige foto's lijkt het wel duidelijk, op de eerste is ie wel licht, maar dat kan ook door die teveel aan licht zijn, het is een raadseltje :-).

Joyce28

ik vind hem wel op cinnamon lijken,maar inderdaad moeilijk zeggen

maar ik zal het je makkelijk maken,lijkt ie qua kleur hierop?

ik heb dus een wildkleur pop ;)

Cwazi

18 juni 2004, 03:14:50 #17 Last Edit: 18 juni 2004, 03:16:44 by Cwazi
ik heb 1 van de foto's even door fotosoep gehaald, de kleuren op de foto zijn namelijk sowieso te flets. Enne, dan lijkt het mij toch echt een wildkleur. ;)

nu is het misschien net ff te, (zie kleur knijper) maar wel beter denk ik.

Mandy

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cwazi

beetje leuk filter op je camera en je hebt ook zo een geheel nieuwe mutatie valkparkiet hoor *lach* wat dacht je van een blauwe lacewing? ;)

Maar even serieus, als je naar de tralies kijkt, lijken de kleuren zo wel redelijk te kloppen, ik vind alleen de knijper wat te geel. Al wat ik gedan heb is auto contrast toegpast om dat fletse weg te halen. Het is moeilijk zo van een foto, als de belichting maar iets afwijkt heb je het verschil tussen een echt witte lutino en een vrij gele vogel bijv.

the_lost_valley

18 juni 2004, 04:23:39 #20 Last Edit: 18 juni 2004, 05:04:07 by the_lost_valley
sjah.. qua kleur lijkt hij aan de ene kant wel als op de voorbeelden, maar aan de andere kant niet.. de staart, en de vleugels (naast het wit) zijn best wel grijzig, maar vooral de buik is echt meer richting bruin.. het is ook niet echt grijs, maar meer zilverkleurig .. de pootjes zien er iig heeel anders uit.. die zijn meer toch echt meer roze...

the_lost_valley

18 juni 2004, 13:34:06 #21 Last Edit: 18 juni 2004, 13:35:14 by the_lost_valley

ik heb hem hier voor een grijze (zoals alle wildkleur vogels) prullenbak gezet.. om te kijken naar het kleurverschil... hier zie je dus duidelijk dat het niet echt grijs is lijkt mij... misschien zie ik dat verkeerd?? ::)
op de foto die door de fotosoep is gehaald, lijkt ons behang ook beetje grijzig, terwijl dat in het echt toch echt meer beige is... ::)

the_lost_valley

Citaat
ik heb hem hier voor een grijze (zoals alle wildkleur vogels) prullenbak gezet.. om te kijken naar het kleurverschil... hier zie je dus duidelijk dat het niet echt grijs is lijkt mij... en je ziet hier ook wel goed de roze pootje ipv grijs...misschien zie ik dat verkeerd?? ::)
op de foto die door de fotosoep is gehaald, lijkt ons behang ook beetje grijzig, terwijl dat in het echt toch echt meer beige is... ::)

Lique

Ik blijf erbij, dat het een cinnamon is.

Door een foto kan het licht anders zijn, waardoor kleuren vervagen of verscherpen.

Dit is een wildkleur(pino):

Dit is een cinnamon(kenzo):

the_lost_valley

damn.. daar ligt het verschil idd heel erg dicht bij elkaar..daardoor was ikzelf er ook niet zeker van.. maar ik ga zelf toch steeds meer denken dat het toch een cinnamon is.. ::)

Marianne

Hoi,

Ik ga toch ook voor een cinnamon valkje hoor.
Ik vind het ook meer bruinig dan grijs.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

the_lost_valley

ik heb nu nog es beter gekeken naar de veren zelf, en de verenpen (dat harde deel) is ook bruin ipv grijs..

the_lost_valley

Hallo allemaal,
Nu weet ik het niet meer hoor.. wildkleur is het sowiezo niet.. dat weet ik nu bijna zeker.. de veren op de borst en op de vleugels, zijn aan het einde een beetje geel.. dit is echt duidelijk zichtbaar, waardoor er een beetje een bruin-gele gloed over de hele vogel komt.. dit is moeilijk te fotograveren, omdat de camera niet goed dichtbij kan :-/.. is dit normaal voor wildkleur, of cinnamon?? grijs is mijn valkje totaal niet.. Het lijkt eerder een beetje zilver-achtig.. niet echt de grijze kleur.. sjah.. moeilijk te beschrijven.... maar ja.. Ik hoop dat iemand het weet..
Groetjes Natalie