wildkleur, cinnamon, of nog iets anders??

Gestart door the_lost_valley, 17 juni 2004, 12:30:05

« vorige - volgende »

the_lost_valley

Dit is mijn nieuwe (en eerste) valkje, Punkie.. alleen wie kan mij precies vertellen welke kleur het is?? aangezien wildkleur en cinnamon nogal dicht bij elkaar liggen, wil ik graag meer menigen horen hierover... ikzelf denk aan cinnamon.. maar wat denken jullie?
bedankt alvast.. :)

Marije

Volgens mij is het een cinnamon ja! Hij is nl. eerder bruinig dan grijs....... :)
Groetjes,

Inger m

Hoi,
Ik heb zowel wildkleur als cinnamon, maar deze mutaties verschillen toch best wel. Cinnamon is echt lichtbruin, geheel zonder grijs.

Op de foto zou ik zeggen een wildkleur, mss heb je een foto met wat meer licht erbij?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

OP de foto zie ik een Cinnamon valkje.
Hij heeft alleen wel een erg geel koppie, heel mooi ;)

groetjes Lique

Inger m

Hoi,
Ik heb nog eens gekeken, maar de staart vind ik bv erg grijs...de rest lijkt wel wat lichter...maar mijn cinnamon valken zijn echt heel licht. Ik moet er wel bijzeggen dat de mijne buitenzitten en ze schijnen te verkleuren (bleken) oiv zonlicht. Als je nog een foto hebt?

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

de staart vind ik ook typisch wildkleur, heb je mss een foto van de pootjes?

SDC:D

the_lost_valley

ik heb nog wat foto's gemaakt, maar die zijn allemaal te groot voor de site (rond de 60 k ::))... k weet niet hoe ik ze moet verkleinen ofzow.. ::)...

Tara

Hoi,

je mag ze mij anders opsturen, ik wil ze wel voor je verkleinen en hier plaatsen hoor.

Hij lijkt beetje op mijn Princess, zij is ook cinnamon, zij is ook beetje lichter, wel niet zo veel, maar ik heb ook vaak valkjes die met een jonge leeftijd op een cinnamon lijken, en na hun rui lijken het toch wildkleuren te zijn ... Dusja ..

Andrea

Hallo,

Zo als ik naar de foto kijk heeft hij toch veel bruin in zich.
Mij lijkt het een cinnamon wildkeur valkparkiet.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Tara

Hoi Andrea,

volgens mij kan je niet zeggen wildkleur cinnamon, het is een van beide :-).

Trouwens (ff offtopic wel) wat een mooie foto van je valkjes :o

Inger m

Hoi Andrea,
Ik vind het idd een heel mooie foto van je valkparkieten, schattig om te zien!

Mar ik denk dat je met wildkleur cinnamon een nieuwe mutatie hebt bedacht! Het verschil zit hem erin dat bij de cinnamon valkpartkieten het grijze pigment ontbreekt, waardoor je een bruine vogel overhoudt. Dus het is idd één van beide. Je kunt wel lichte wildkleur valken hebben of cinnamons die wat donker zijn.

Op deze foto gok ik op wildkleur, maar ik geloof dat de meningen een beetje fifty-fifty zijn, dus we wachten het af...

gr Inger
problem.

the_lost_valley

18 juni 2004, 02:37:03 #11 Last Edit: 18 juni 2004, 02:51:11 by the_lost_valley
er komen nog meer foto's aan... de pootjes van mijn valke zijn iig beetje roodachtig.. zeker niet grijs ofzow..
Mijn vogel is trouwens nog best jong.. hij is waarschijnlijk geplukt door de ouders, en er zijn nu nog wat veertjes aan het aangroeien... hij moet dus nog door de eerste rui heen..

Mandy

Op de foto lijkt het mij al een cinnamon en als de pootjes roze ipv donker grijs zijn is het vaak zeker een cinnamon. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi,

hier komen de foto's, ze zijn een klein beetje verandert maar anders kon ik ze niet verkleinen, maar ze zijn mooi duidelijk volgens mij, sorry dat het lang duurde maar dat proggie gaat traag ::).

Hier komen ze:

Ik vind 'm er soms toch wildkleur uitzien hoor ...

Groetjes, Tara

Cwazi

ik vind ze te flets om er ook maar iets zinnigs op te kunnen zeggen?  :-/