15 mei 2025, 17:29:45

kweken

Gestart door W.Eijkelkamp, 15 juni 2004, 14:38:39

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

het gaat hier over de zeldzame soorten, lijkt me nuwel logisch om daar een vergunning voor te hebben zodat niet de eerste de beste deze vogels kan kopen.

Vreemd dat de paradijsparkiet er nog bijstaat, deze is naar mijn weten al even uitgestorven.

Ook raar van die halsband, dat wist ik niet.

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

Ik vind eigenlijk dat alle vogels geringt zouden moeten zijn die door mensen worden gekweekt..
Het voordeel is dan als er zieke vogels in omloop zijn dat dan de bron achterhaald kan worden dus een hoop nare problemen zijn dan op te lossen op een simpele manier.
En natuurlijk zullen er altijd wel vogels zonder ring blijven als een pootje bijvoorbeeld ontstoken is of het ringen gaat verkeerd.
Maar het grootste deel is dan wel na te zoeken.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ja, mss wel, maar dat is volgens mij toch ondoenbaar, maar goed. Ja, je kan in ieder geval te laat zijn met ringen, dat is mij dit jaar ook een paar keer overkomen, beginnersongeluk zeker  :-/

werty

ik ben het met paul eens alle vogels hoor je te ringen
word gewoon lid van een plaatselijke vogel club kost weinig je kunt je ringen bestellen en een leuk blad er op toe (onze vogels)
en dat je het vergeet lijkt mij sterk je vergeet toch ook niet om te voeren of water tevervangen?