6 mei 2025, 15:56:00

Bondje is dood

Gestart door Suzanne, 13 juni 2004, 02:22:55

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik kom net thuis en keek in de binnen voliere, zie ik Bondje dood liggen  :-[. Vanmiddag zat hij op de grond van de buitenvoliere en had een beetje ontlasting aan zijn kontje. Dat heb ik schoon gemaakt. Ik heb verder rond gekeken in de voliere om te kijken of ik diaree sporen kon vinden, maar heb niks gevonden. Verder was hij wel gewoon levendig, alleen bleef hij op de grond zitten. Ik ben behoorlijk teleurgesteld, maar niet echt verbaasd. Het is vanaf het begin af aan een zwak vogeltje geweest en bedelde ontzettend veel om eten (werd ook wel gevoerd door zijn ouders). Het liefst zou ik hem naar Feld opsturen voor sectie, maar ik ga morgen op vakantie voor 2,5 week. Ik heb de verzorger wel ingelicht, dat hij de boel in de gaten houdt en eventueel hier op het forum om raad kan vragen. Ik ga echter niet met een gerust hart op vakantie  :(. Ik maak me grote zorgen om mijn vogels.

Ik vraag me af of ik hem kan invriezen en later alsnog op kan sturen naar Feld. Ik meen me echter te herinneren dat invriezen een onbetrouwbaar resultaat geeft.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Ach wat naar nou.
Het ging net weer goed met Bondje.
Ik kan mij voorstellen dat je nu niet gerust op vakantie gaat en ik hoop dat je verzorgers hier op het forum komen als ze het niet helemaal vertrouwen.

Ik wens je een leuke vakantie toe, ondanks dit nare voorval, en probeer er van te genieten want het duurt anders nog een jaar voordat je weer op vakantie gaat.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

13 juni 2004, 02:44:27 #2 Last Edit: 13 juni 2004, 02:44:42 by Joyce28
aaaaahhhh neeeee :'( :'(
ik schrik ervan Suzanne,arme Bondje
Invriezen heeft geen zin,dan kunnen ze er niks meer mee,ervaring met onze hond :-/

ik kan me voorstellen dat je nu rottig weggaat op vakantie,maar probeer er wel wat van te maken hoor

Suzanne

Dat idee had ik dus ook al. Heb wel de verzorger het adres van Feld gegeven en hem gezegd dat als er nog een valk dood gaat, hij contact opneemt met Feld en de valk opstuurt naar hem. Desnoods moet hij maar langs gaan. Ik heb al gezegd dat ik al zijn onkosten (ook vrije uren die hij eventueel moet nemen) zal vergoeden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

O, jeetje, wat een onverwachte schrik nog! :o
Ik dacht dat ie er wel bovenop was, verdorie zeg, het was zo'n mooi valkje, wat zonde zeg. :-/

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de rest en zo niet fijn op vakantie gaat. Maar je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt goede afspraken gemaakt zo. Hopelijk maakt goed contact met het thuisfront je vakantie nog een beetje aangenaam, probeer ervan te genieten joh  8) , en sterkte natuurlijk. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hij liet me nog eens extra schrikken ook. Ik zag allemaal kleine zwarte beestjes over hem lopen (onweervliegjes noem ik ze altijd). Ik heb gelijk Plukkie en Lucky gepakt (dat zijn de enige 2 valken die ik kan pakken zonder gebeten te worden) en ze in fel licht goed onderzocht tussen de veren. Maar gelukkig geen enge beestjes gevonden. Ik denk dat dit de z.g. aaseters waren  :-/.

Groetjes

Suzanne

ps: ik heb hem net in de tuin begraven  :'(.

daan

Hoi Suzanne,

O wat naar voor je, erg vervelend.
En zeker nu je op vakantie gaat.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en probeer er toch een mooie vakantie van te kamken meissie.

Groetjes Daan

Suzanne

Dank jullie wel allemaal  :-*.

Groetjes

Suzanne

Tara

Hoi Suzanne,

wat jammer zeg dat Bondje dood is gegaan, goed dat je'm laat onderzoeken in ieder geval. Ik ben benieuwd ..

Sterkte nog.

Groetjes, Tara

Lique

oi Suzanne,

Ahh wat ontzettend erg is dit voor je zeg, dat hij is overleden.
ik wens je heel veel sterkte toe.
Fijne vakantie toegewenst.

groetjes LIque

Paul

Hoi Suzanne,

Wat erg dat Bondje ondanks alle verzorging toch ineens dood gegaan is :-(
Hij zal toch wel zwak geweest zijn vandaar dat ie ook ziek was misschien :-(
Ik hoop dat je ondanks dit nare gebeuren toch nog een beetje fijne vakantie zal hebben maar het is wel een slecht begin.
Sterkte in elk geval.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

wat jamer dat bondj het niet heeft gered, en dat nu zo vlak voor je vakantie. Sterkte meid! en probeer toch te genieten van je vakantie.

Invriezen heeft wel zin, maar na 2.5 week kunnnen ze niets meer aantonen. Ik denk dat een dier maximaal 1 dag? Of mss no minderl ang in de diepvries mag zitten.

SDC:D

Irene

:o Hoi Suzanne,
wat afschuwelijk dat Bondje dood is!!!!!
Heel veel sterkte!
groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Inger m

Hoi Suzanne,
Wat erg dat Bondje dood is!
Ik weet niet of ik er nu te laat mee ben, maar als het goed is kom je zo naar mij toe, kun je hem wel meenemen, danb stuur ik hem op! Doe er kranten omheen en aluminiumfolie.

Verder kan invriezen onderzoek bemoeilijken (door weefselveranderingen), maar beter iets dan helemaal niets.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Ik heb hem begraven, maar zou hem nog op kunnen graven.

Groetjes

Suzanne