10 augustus 2025, 15:51:09

Pikachu, Breezer en Kirlia

Gestart door Suzanne, 8 juni 2004, 21:57:09

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik zat ook te denken aan een navel of zoiets. Het bloed in ieder geval niet. Dit jong is wel wat kleiner en zwakker. Ik heb dus het volgende gedaan: het grote jong terug gelegd (dat kruipt nu ook onder de moeder) en het jong met de knobbel samen met de eierhelften bij Pikachu gelegd. Die heeft een jong van 2 dagen oud liggen. Als Pikachu dit jong opzij schuift, dan weet ik dat het echt niet goed is. Hij is nl. een zeer goede vader en dit is zijn 3e nestje.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Oh ja, het is idd het eerste nestje van Plukkie en Jacco. Dus ik dacht ook al zoiets als onervarenheid.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Al 3 kleintjes..... gefeliciteerd en ik duim dat het jong met het naveltje het ook goed gaat maken bij zijn pleegpapa.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Net nog ff gegluurd. Jacco zit nu op het nest. Ik zag het jong niet, dus neem aan dat het er onder ligt. Dus dat is goed. Nu moet ik nog ff in de gaten houden of ze het voeren.

Het jong met het rare naveltje ligt ook verborgen bij zijn pleegpapa en mama. Dus hopelijk komt dat goed.

Ik zag trouwens bij beide jonge rode lensjes. Dus volgens mij zijn ze dan cinnamon. Dat zou betekenen dat Jacco en Plukkie beiden split voor cinnamon zijn  :D.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

2 september 2004, 15:07:26 #79 Last Edit: 2 september 2004, 15:07:43 by blozend_appeltje
Niet dus, ik zie nu net dat een popje niet split kan zijn voor cinnamon. Maar zie wel dat er een cinnamon jongen uit kunnen komen als de vader split voor cinnamon is.

Mother: Whiteface Split To Pied
Father: Pied Split To {X1:  Cinnamon}

male offspring:
25% Pied Split To Whiteface {X1:  Cinnamon}
25% Pied Split To Whiteface
25% Grey Split To Pied Whiteface {X1:  Cinnamon}
25% Grey Split To Pied Whiteface

female offspring:
25% Pied Cinnamon Split To Whiteface
25% Pied Split To Whiteface
25% Cinnamon Split To Pied Whiteface
25% Grey Split To Pied Whiteface

Groetjes

Suzanne

boezempje

hai suzanne

ooohhh spannend zeg allemaal.
wel leuk hoor

gr essie

Suzanne

Hoi,

Het jong met de knobbel op zijn buikje is helaas overleden. Ik ben er niet echt verbaasd over. Klopte niet zoals het er uit zag. Het andere jong ligt nog steeds bij Plukkie en Jacco netjes onder hun veren. Ze hebben het nog niet gevoerd, volgens mij. Hoewel de krop wel wat groter geworden was. Maar ik zag er niks in. Misschien alleen water  ::).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Het jong van Jacco en Plukkie is nog steeds niet gevoerd. Wanneer moet ik ingrijpen? En zal ik dan zelf met de hand voeren of zal ik hem overleggen bij Pikachu?

Ik zag net bij Pikachu een eitje met een gaatje en daaruit stak een snaveltje  ;D. Ik bleef maar niet kijken, wilde hem niet te veel storen.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik heb net ff een foto gemaakt van het eitje. Zat me nog te bedenken of ik het bij me zou houden, zodat ik het jong uit zou zien komen, maar durfte het niet zo goed. Heb het dus weer teruggelegd. Als je goed kijkt zie je een wit donsje zitten  :)

Groetjes

Suzanne

boezempje

oooooohhh suzanne

wat leuk om te zien zeg hihihihihihi erg leuk/
succes ermee meis

gr essie

Suzanne

En het 2e witte donsje is er uit  :).

Groetjes

Suzanne

boezempje

Marianne

Hoi Suzanne,

Misschien is het wel beter zo, dat het kleintje met het naveltje gestorven is. Het zal toch niet helemaal goed gezeten hebben.

Leuk een tweede witte donsje, rode of donkere oogjes?
Gefeliciteerd hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Ik heb eigenlijk niet echt gekeken wat voor kleur de oogjes hadden. Maar die van het eerste jong zijn donker.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Als een jong zo snel dood gaat is er meestal echt wel wat mee aan de hand geweest dus is het in dat geval ook het beste zo.
Een jong overleggen gaat meestal prima als de eigen ouders het niet voeren zou ik hem gewoon bij pleegouders neerleggen dat is veel beter dan met de hand voeren.
De eerste dag hebben ze nog een heel klein kropje en de eerste voedingen zijn ook heel erg vloeibaar dus kan het best waterig lijken.
Ze hebben aan de dooier ongeveer 24 uur reserve dus binnen die tijd moeten ze wel gevoerd worden.
Wel een heel leuk gezicht met dat gat in het eitje ik ben zelf altijd net te laat om het te zien want dan zijn de jongen al uit.
Ik hoop dat het met het kleintje gaat lukken in elk geval zou ik pas als niks anders meer lukt pas zelf gaan voeren.

Groetjes, Paul