9 augustus 2025, 17:59:28

Pikachu, Breezer en Kirlia

Gestart door Suzanne, 8 juni 2004, 21:57:09

« vorige - volgende »

Joyce28

16 augustus 2004, 00:13:02 #60 Last Edit: 16 augustus 2004, 00:13:24 by Joyce28
Mooie valkjes heb je Suzanne,echt mooi
En Lucky heet nu dus Diesel?
Vind Lucky mooier hoor (geintje Esther,heb zelf een Lucky :P )

En Rob en Trudy,ik was ook een mega leek,en heb me er in verdiept in korte tijd,ik zit hier ook niet zolang,en een wereld gaat voor je open,hihi.

Ik ben benieuwd wat voor jonkies je gaat krijgen Suzanne,en lekker hoor ff een weekje Frankrijk

Suzanne

Hoi Joyce,

Lucky is het jong van de 1e broedronde van Pikachu en Breezer. Diesel is het jong van de 2e broedronde van Pikachu en Breezer. Snappie het nog  :D ;) :P?

Lucky:

Diesel:

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

oooowwwwwww :D ;D :P ,sorry ik snap hem 8)

Suzanne

Hoi,

Ik heb wat foto's gemaakt van Pikachu en Snowy op de 8 eieren. En eentje van Plukkie op haar 6 eitjes (en 1 extra die Breezer inmiddels gelegd heeft).

Pikachu en Snowy:

Plukkie:

Toen ik van de week de eitjes van Plukkie wilde schouwen hing ze regelrecht in mijn vingers. En dat voor een tamme valk  :D. Dus het is niet echt gelukt.

Het eitje van Breezer heb ik overgelegd omdat ik niet wil dat Pikachu Snowy en Kirlia in de steek laat en weer samen met Breezer gaat broeden. Daarom heeft Plukkie het ei nu. Ik wil dan op een gegeven moment de onbevruchtte eitjes bij Plukkie weg halen, zodat het er niet te veel zijn voor haar.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Het eerste jong is eindelijk gearriveerd. Mijn eerste witmaskertje, want het is wit dons. Maar dat kon ook niet anders. Ben benieuwd of het een jong is van Snowy.

Ik verwacht binnenkort een 2e jong, want ik had vanochtend 2 piepende eitjes.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Gefeliciteerd met je eerste witmasker jong.
Spannend..... heb je de eitjes van Snowy bij een ander koppel weggelegd of broed de man nu alleen?
Ik lees het wel als de 2de uitgekomen is. Veel succes met het wachten.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Het is lekker ingewikkeld allemaal, maar Pikachu (de man) heeft 3 popjes (Snowy, Kirlia en Breezer). Die 3 dames hebben hun eitjes bij elkaar in 1 nestkast gelegd. Ze zitten nu met z'n 3-en of 2-en op 10 eieren. Van Breezer krijg ik gele donsjes en van Kirlia en Snowy witte donsjes. Vandaar dat ik nog niet weet of het een jong van Kirlia is of Snowy. Dat ligt aan de mutatie die het is.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Het 2e piepende eitje is nog niet uitgekomen. Het jong wat gisteren geboren is heeft nog een leeg kropje, maar dat is geloof ik normaal toch, de eerste 24 uur? Hij is wel heel bewegelijk, dus dat lijkt me in orde.

Verder hebben Jacco en Plukkie nu ook een piepend eitje. Ben heel benieuwd hoe die het gaan doen, aangezien dit hun eerste nestje is.

Groetjes

Suzanne

Inger m

1 september 2004, 14:05:58 #68 Last Edit: 1 september 2004, 14:06:25 by Cinnamon_valk
Hoi,
Een jonge vogel neemt een dooierrest mee, waarop ze een tijdje kunnen teren (wordt 24 uur gezegd bij bv kuikens). Ze hebben een soort reserve bij zich, wat niet wil zeggen dat ze de eerste 24 uur niet gevoerd worden. Hou het goed in de gaten of het vandaag wel gevoerd gaat worden. Zolang het jong levendig is en niet koud aanvoelt, zou ik het ff aankijken...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi,

Het jong heeft netjes een volle krop  :).

Groetjes

Suzanne

boezempje

hai suzanne

wat leuk zeg die foto's ooohhh die eitjes echt mooi om te zien hoor.ben erg benieuwd hahahahahah
en het kropje vol gelukkig maar dat het vol is.
succes met de kleintjes

essie

Marianne

Hoi Suzanne,

Bedankt voor je uitleg het is mij helemaal duidelijk nu.
Ik hoop voor je dat er een kleine Snowy uit een van die eitjes komt. Dan heb je ze toch een beetje terug.
Ben heel benieuwd naar de mutaties die eruit gaan komen, spannend spannende spannend.
Heel veel geluk met je twee nestjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Suzanne,

Wat leuk dat de eitjes uit beginnen te komen en wat appart dat het een nest is met 3 popjes die man heeft wel zijn best gedaan dus  :D
Jammer dat Snowie nu even voor de gezondheid van al je valkjes en zichzelf appart moet want ze kan nu haar eigen jongen niet zien uitkomen.
Het is hier ook verschillend hoor maar sommige ouders voeren al met een uurtje de jongen en bij andere duurt het inderdaad soms langer voor ze beginnen.
In elk geval al een goed teken dat er wat in het kropje zit nu :-)
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi allemaal,

Bij Plukkie en Jacco zijn 2 eitjes uitgekomen. Die doos heeft ze echter opzij geschoven  :-/. Ze lagen koud op hun zij. Ik heb ze nu onder de warmtelamp gelegd. Ze liggen bij te komen. Maar wat zal ik daarna doen? Zal ik ze terug leggen, kijken wat ze doet, of zal ik ze overleggen bij het andere nest inclusief eierschalen?

Er viel me nog iets op aan 1 jong. Die heeft een soort tumor op zijn buikje zitten. Ik vraag me af of dit vaker voorkomt (het andere jong heeft het nl. niet).

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi Suzanne,
Mogelijk is de 'tumor' een nog niet goed gesloten navel? Als het er wat afwijkend uitziet, kun je het ook voorzichtig ontsmetten met beetje betadine oid.

De jongen kun je idd best even laten bijkomen onder de warmtelamp, daar knappen ze erg goed van op. Heeft het andere nest jongen van die leeftijd? zoja, hoeveel? Indien het een beetje overeen komt kun je ze daarin leggen.

Wat betreft het nest waar ze uitkomen? Is het hun eerste nest jongen? Kan best onervarenheid zijn en dan klan het ineens na het 2e of 3e jong prima verlopen.

Het is zo moeilijk in te schatten wat je het beste kunt doen. Beide zijn opties, maar moet je goed in de gaten houden. Indien de jongen wat uitgedroogd/ onderkoeld zijn geweest kun je ze wat warm water met druivesuiker of voer geven voor wat extra energie, om te voorkomen dat ze hierdoor in een negatieve energie balans te recht komen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.