14 augustus 2025, 07:58:49

Pikachu, Breezer en Kirlia

Gestart door Suzanne, 8 juni 2004, 21:57:09

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Helaas vond ik vanmorgen een dood geel donsje bij Jacco en Plukkie. Het gaat om het een na laatste geboren jong. Dit was 5 dagen oud. Ik heb geen idee waar aan het gestorven is. Heb het gisteren wel 2 keer terug gelegd onder de ouders omdat het afgedwaald was. Dus vermoedelijk is dit weer gebeurd.

Dus de stand is nu: 4 witte donsjes en 3 gele donsjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Ik heb de laatste 2 eitjes die nog bij de witte donsjes lagen weg gehaald. Ze werden donker en ik heb ze geschouwd en zag geen teken van leven. Heb ze open gemaakt. Er zaten half volgroeide jongen in die al enigzins in staat van ontbinding waren  :-X.

Groetjes

Suzanne

ps: heb nog geprobeerd foto's te maken, maar de camera doet raar. Dus ff door mijn man naar laten kijken  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Jammer dat er een kleintje is dood gegaan.
Misschien was er iets mee omdat het al een beetje verstoten werd.
Hopelijk worden de andere 7 mooie valkjes.

Heb je al iemand gevonden voor Lucky?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hai suzanne

hoe gaat het daar met de kleintjes meis.
wel jammer dat er weer 1 dood is maar het zal de natuur zijn denk ik.ik hoop dat het met de rest oke gaat,

gr essie

Suzanne

Hoi allemaal,

Eindelijk weer eens wat foto's kunnen maken. Bij de gele donsjes zie je trotse papa Jacco die zijn jong wil gaan voeren.

Bij 1 van de witte donsjes denk ik dat ik een wit kuifje door zie komen. Dat zou dus een bonte witmasker betekenen  ;D. Ben benieuwd. 2 van de witte donsjes hebben hun oogjes al open.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een stel beauty's zeg.
Een bonte witmasker, wauwie...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hai suzanne

dat zou wel heel mooi zijn he 1bonte witmasker hihihihih

ben benieuwd meis en leuke foto hoor.

gr essie

Suzanne

Ik maak me alleen wat zorgen om het nestje van Plukkie en Jacco. Die hebben hun nestje nl. in het hokje van de chinese dwergkwartels gebouwd. Ik weet nu niet wat er gaat gebeuren als de ouders van het nest af gaan. Ben een beetje bang dat de jongen door de kwartels worden aangevallen of opgegeten  :-/.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Ze zien er echt mooi uit die kleintjes zo op een hoopje :-)
En de trotse vader bij zijn kroost is ook heel mooi.
Wat vreemd dat ze hun nest hebben gemaakt in het hoje van de kwartels dat is toch op de grond neem ik aan?
De ouders zullen zeker hun nest verdedigen hoor een valkje kan heel fel zijn als er een kwartel in de buurt komt.
Maar kan je het nestje niet zo neerzetten dat er geen kwartkels meer bij kunnen op een verhoging bijvoorbeeld?
Dat scheelt misschien een hoop narigheid.
En ik denk dat de ouders dat wel toelaten als je het alleen iets hoger zet en ze gaan gewoon door met broeden.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Ik weet niet waarom ze op de grond zijn gaan broeden, maar valkjes zijn eigenwijs he  :D. Ik weet wel dat Inger dat ook had met een valkje, die ging in het konijnen/cavia hok zitten broeden wat in de voliere stond :D. Ik heb het idee dat Plukkie niet in de hoge nestkasten durft omdat ze daar niet gelijk in kan kijken. Voor dit hokje ligt een stapel stenen als trappetje en binnen in het hokje ligt dat ook (zie je nog een stukje van op de foto). Ik zal anders wel eens een foto maken van hoe het er van buiten af uit ziet. Ik ben bang dat Plukkie niet meer naar haar jongen gaat als ik de stenen weg haal (dan moet ze er dus echt in klauteren).

Groetjes

Suzanne

Lique

Hoi Suzanne,

Ik heb het ook gehad een poos geleden.

Yellow vond het kwartelhuisje erg leuk, maar de eitjes van de kwartels vond hij veel leuker.
Hij is erop gaan broeden, en er is ook een jong uitgekomen.
Zowel de valkjes als de kwartels vonden het maar niets ,en hebben het jong afgemaakt.

Omdat het in jouw geval gaat om valkjes, en niet om kwarteltjes, zal het best goed kunnen gaan.
Maar ik merk zelf wel, dat mijn kwartels achter de net uitgevlogen jongen aanzitten, en proberen ze te pikken.
De jongen zitten ook altijd in de huisjes, waar de kwartels niet bij willen komen.

Je kan overwegen om de kwartels tijdelijk ergens anders te huisvesten, waar ze niet bij de jongen kunnen.
Want kwartels kunnen erg leuk en lief zijn, maar het kunnen ook monsters zijn.

groetjes lIque

Suzanne

Hoi Lique,

Dat idee had ik dus ook al. Volgens mij kunnen het echte kanibalen zijn  :-/. Dus ik ben bang dat ze de jongen opvreten zodra de ouders wat meer van het nest afgaan  :(.

Groetjes

Suzanne

Lique

11 september 2004, 14:52:50 #132 Last Edit: 11 september 2004, 14:53:46 by Angelique
ik zou zeker niet wachten, totdat ze de kans krijgen, om bij de jongen te komen.
Iedere kwartel is natuurlijk anders, maar hier zou ik de kwartels niet bij de jonge jongen laten, want je weet maar nooit wat er gebeurt.

Suzanne

11 september 2004, 15:34:18 #133 Last Edit: 11 september 2004, 15:35:14 by blozend_appeltje
Het ziet er nu zo uit. Behalve dan dat op de voorste stapel stenen nog 1 steen ligt. Maar ik zit er nog over te denken om de nestkast op een verhoging te zetten. Weet alleen nog niet wat  ::)

En nog een foto van Jacco waar ik zelf erg om moest lachen. Meneer kon weer niet met z'n snaveltje van de camera afblijven  :D

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Nog wat nieuwe foto's gemaakt. Ik zie 4 witte kuifjes volgens mij, alleen zie ik wel bij 2 valkjes grijse vlerkjes, terwijl ze bij de andere 2 wit lijken te worden. Hoe zit dit, weet iemand dat?

Trotse mama Kirlia met haar kroost:

En trotse papa Pikachu

Groetjes

Suzanne