27 april 2024, 22:11:15

JIPPIE SLAP!!!

Gestart door Anita1, 8 juni 2004, 20:37:46

« vorige - volgende »

Anita1

 ??? HELP jippie is ziek.hij is slap en blijft zielig op mijn vinger zitten.alle leven is weg.......OOOW BEN ZO BANG!! ik kan niet met hem naar dr feld.veeel te warm in de auto wat moet ik ooow help!

Karin

Bel hem ! Misschien kan hij telefonisch advies geven.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Heb je al gebeld? Wat zei hij?

Anita1

 ??? ik moet nog ff aankijken met jippie.anders morgenvroeg komen als niet beter
maar ik wacht niet zo lang hoor...hij is jippie niet.
kan zijn dat hij virus overgenomen heeft van die andere zieke valk.ze had over de papagaaienziekte de assistend van feld.
heb dus feld gebeld.
als ik moet komen dan wordt uitstrijkje gemaakt.om te kijken of hij de papagaaienziekte heeft.pfffffffffff
hij eet niks.en ademt zwaar.zit stil.ooow jeee/ik kijk even uurtje aan en anders moet ik echt gaan .ik wil m niet kwijt :( :o

Anita1

 :o kan niet wachten hij ademt heel zwaar!!!!

Lique

is het lang rijden naar feld?

Anita1

 :o iets meer als een uur lique....durf niet :-((( in de file nu wel anderhalf als ik geluk heb...

Cwazi

8 juni 2004, 21:26:40 #7 Last Edit: 8 juni 2004, 21:29:22 by Cwazi
Feldt is goed maar er zijn nog meer vogelartsen als het te ver is, als je de vogel vervoert in een kooitje met daaroverheen een doek dan mag je onder het rijden best 1 raam open doen zodat het niet te warm wordt. Die doek moet wel zo dat het in de kooi niet tocht. En heb je airco zet hem dan niet te koud en de vogel niet voor de gaten.

sterkte

Lique

ja, dat kan ik me voorstellen, en airco is niet goed voor ze :-/
probeer anders eens een flinke dosis druivensuiker met een beetje water te geven.
Hopelijk knapt hij daar iets van op en wordt hij sterker

Cwazi

Ik zou gewoon gaan Anita! hoezo durf je niet? als het straks te laat is heb je spijt?  :-/

Anita1

 :o wat is flinke dosis druivesuiker? kan ik dextro snoepjes geven lique? en hoeveel? met water? en dan met lepeltje geven? hij is toch supertam..

Cwazi

druivesuiker... dat haal je bij de drogist, in de tijd dat je dat gaat halen kan je evengoed met dat dier naar een dierenarts, die zijn daar voor  :-/

Lique

8 juni 2004, 21:32:57 #12 Last Edit: 8 juni 2004, 21:33:47 by Angelique
Ja, je kan ook een tabletje gebruiken, of geef anders wat roosvicee of ranja (aannmengen met water).
druivensuiker is te koop bij de supermarkt

Anita1

ik haal nu snel druivesuiker
kom zo

Lique

Hoi Anita,

Cwazi bedoelt het natuurlijk ook heel goed hoor.

Jippie heeft absoluut hulp nodig.
Alleen als je nu gelijk in de auto stapt, en in de file komt, help je jippie er niet mee. Omdat hij zo zwak is, kan het vervoeren mis gaan, het brengt natuurlijk ook erg veel stress met zich mee.