29 april 2024, 05:56:31

Mijn valkparkiet heeft geen evenwicht meer

Gestart door Angela Ripken, 7 juni 2004, 18:09:07

« vorige - volgende »

Angela Ripken

Hallo,
Ik heb een Valkparkiet van 4 weken oud,hij heet Magic.
Hij was eerst heel gezond en kon al vliegen maar nu heeft hij een rood en gezwollen oor en kan hij niet meer zitten of staan want hij valt de hele tijd naar de rechterkant en dan kan hij niet meer omhoog.Zijn vader heeft weleens aan Magic oor gezeten kan het misschien zijn dat het oor ontstoken is geraakt?want zijn evenwicht zit toch in het oor?
Kunnen jullie me helpen? ik weet het echt niet,hij drinkt trouwens wel goed en eten gaat ook wel. goed
Alvast hartikke bedankt
                                  groetjes Angela

marianca.

Hallo angela,

Ik hoop dat je snel bericht krijgt van de experts op dit gebied.Zou weleens kunnen zijn dat het daardoor komt met zijn oortje.

Hoop dat het snel beter gaat :)

groetjes
marianca

Marianne

Hoi Angela,

Neem even contact op met een Dierenarts.
Er is een hele goede DA en zijn naam is Dr. Feld.
Neem eens contact met hem op.
Zijn telefoonnummer staat in de linker kolom bij dierenarts.

Succes en beterschap met je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

7 juni 2004, 19:43:51 #3 Last Edit: 7 juni 2004, 19:44:42 by Paul
Hoi Angela,

IK denk dat het best ernstig is met je valkje en daarom moet je heel snel een goede vogelarts bellen en niet een gewone dierenarts die weten er weinig van vaak.
De beste vind ik zelf dr. Feld .

Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772

Ik denk dat je valkje medicijnen nodig heeft voor de ontsteking anders kan het wel eens steeds slechter met hem gaan.
Hun evenwichtsorgaan zit volgens mij net als bij mensen in het oor en daarom zal ie die problemen hebben.
Misschien kan dr Feld meteen zeggen wat je aan antibiotica moet gebruiken en dat kan je dan zo ophalen bij de dichtsbijzijnde dierenarts.
Maar laat geen gewone dierenarts naar je valkje kijken die expirimenteren vaak wat omdat ze niet veel weten over vogels al zeggen ze vaak van wel.
Sterkte met je valkje.

Groetjes, Paul

Cwazi

CitaatDr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772alkje.

Groetjes, Paul

Ik denk ook dat je er meteen mee naar een DA moet, is dat bovenstaande adres het laatste adres van Feldt? Eerst zat hij in Amersfoort, toen in Woudenberg, toen in het Asiel in Soest en daarna is hij weer veranderd, is dat die Kapelweg in Amersfoort??

Paul

Hoi  Cwazi,

Dr Feld heeft nu een eigen praktijk in de Van Bemmelstraat (hoek Kapelweg)daar zit hij nu in elk geval.
Ik ben er drie weken geleden nog geweest.
Hiervoor zat hij inderdaad in Woudenberg maar met meerdere artsen samen.

Groetjes, Paul

Cwazi

CitaatHoi  Cwazi,

Dr Feld heeft nu een eigen praktijk in de Van Bemmelstraat (hoek Kapelweg)daar zit hij nu in elk geval.
Ik ben er drie weken geleden nog geweest.
Hiervoor zat hij inderdaad in Woudenberg maar met meerdere artsen samen.

Groetjes, Paul

Ok, noteer ik dat, nadat hij verdween uit het asiel was ik hem namelijk kwijt  :D Tussen Woudenberg en waar ie nu zit zat ie dus in het asiel, was voor mij wel lekker dichtbij. Maar beter dat je hem niet nodig hebt natuurlijk.  :-/

Angela Ripken

Hallo Paul,
Hartstikke bedankt voor het adres!
Ik woon in Nootdorp maar ik heb meteen gebeld en ik werdt meteen heel goed geholpen.Me valkparkiet heeft een oorontsteking :-/ en krijgt medicijnen,ik heb het morgen al binnen dus ik ben heel blij :) ik wou eigelijk vanavond naar de dierenarts maar ik ben nu al heel goed geholpen en krijg morgen alle medicijen in huis.
Echt hartstikke bedankt echt bedankt !!!
Groetjes Angela

Stijn dc

hoi

hoe is het nu met je valkje? Beter hopelijk. Heb je Feld al gebeld?

Veel succes ermeE.

SDC:D

Paul

Hoi Angela,

Dr Feld weet inderdaad heel veel van vogels en je betaald nu alleen de medicijnen anders krijg je eerst ook nog de consult kosten en dit is een duidelijk geval dus dan hoef je ook niet langs te gaan en  met je valkje te slepen.
Dat kan ook stress veroorzaken zeker als ze al ziek zijn is dat niet fijn voor ze om ermee te slepen.
Hopenlijk is je valkje snel beter.
Let wel op dat ie goed eet en drinkt als ze ziek zijn willen ze dat wel eens minder gaan doen.
Je krijgt waarschijnlijk antibiotica dat duurt even voor het aanslaat maar dat werkt goed in elk geval :-)

Groetjes, Paul