27 april 2024, 16:18:45

Zelf een speeltrap maken

Gestart door Peter, 7 juni 2004, 16:35:50

« vorige - volgende »

Peter

Hallo allemaal,

Vandaag weer eens een speeltje gemaakt voor valkjes. Deze keer foto's van gemaakt zodat je het zelf ook kunt maken! Het trapje kost bijna niets! Voor het touw betaalde we 75 eurocent, twaalf kleine schroefje die nog in de schuur laggen, een gevonden berken tak en 4 haakjes van 10 eurocent per stuk bij de bouwmarkt. Dus in totaal hebben we een leuke grote speel trap voor 1,15 euro!!
Stap 1: Zoek een wilgen of berken tak (minimaal een keer zo dik al het touw dat je gaat gebruiken, in het voorbeeld moet de tak 2 cm breed zijn.)


Stap 2: Het touw (Dit touw is 1cm dik en 50eurocent per meter bij de scheepshandel, tape het begin en einde in van het touw dan kun je straks het touw makkelijk door het hout steken)


Stap 3: De takken op maat zagen en gaten boren van 1cm doorsnede:


Stap 4: Plaats de treden op de juist plaats en schroef er een schroef zodat het touw en trede aan elkaar vast zitten. Neem de schroef niette groot anders kan het hout stuk gaan.


Stap 5: De treden zitten nu vast en zaag nu een stukje hout af van zo'n 4 centimeter, en boor er een gaat door, plaats deze aan het einde van het touw:


Stap 6: De trap is nu op de helft, plaats nu ook het laatste touw aan de andere zijde:


Stap 7: Plaats nu haakjes aan de korte stukje hout zodat je deze kunt ophangen in een kooi:

Veel succes,
Peter

marianca.

Hallo Peter,

Heel leuk en mooi gemaakt ;).Ik heb hier een wilgenboom dus ik ga het laddertje ook maken :D.Print deze pagina uit en(mijn man :D :D)kan aan de slag.


groetjes
marianca

Peter

Hoi,

We hebben ook een grotere versie van de trap in de voliere hangen:


En nog een foto:

Groetjes,
Peter

marianca.

Hallo Peter,

Prachtig ;).Deze kan ik helaas niet in de kamervoilieres hangen :D.Was wel een mooie voor gewoon in de ruimte waar ze staan ;).Zo zie je maar,als je handig bent bespaar je een hoop eurotjes aan speeltjes die je normaal zou kopen in de winkel voor valken ;).
Heel mooi.

groetjes
marianca

Peter

CitaatHallo Peter,

Prachtig ;).Deze kan ik helaas niet in de kamervoilieres hangen :D.Was wel een mooie voor gewoon in de ruimte waar ze staan ;).Zo zie je maar,als je handig bent bespaar je een hoop eurotjes aan speeltjes die je normaal zou kopen in de winkel voor valken ;).
Heel mooi.

groetjes
marianca
Hoi Marianca,

Uuhh een grotere kamervoliere :) Nee hoor geintje. Persoonlijk vindt ik de speeltjes idd erg duur. En de speeltjes moeten niet alleen mooi zijn maar ook nog eens bij de omgeving passen. En in de voliere hadden we aluminium en berkenhout. Vandaar dus ook een trapje van hetzelfde soort hout. Zo lijkt alles echt 1 vindt ik zelf :) En het houdt mij van de straat af, hahahaha

Groetjes,
Peter

Peter

En het is ook goed voor mijn figuur :) Het is nu 34 graden bij ons de tuin volgens de computer. Dus al het luie zweet eruit:


Hopelijk wordt het niet veel warmer. En het is op deze grafiek ook al 29 graden bij de valkjes :(

Voor een aktuele tempratur kun je hier kijken:
http://valkparkiet.demon.nl/temperatuur.bvr

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Ik had de grote versie al gezien in de volliere toen ik bij jullie was :-)
De kleine versie is ook heel erg leuk geworden dat is meer voor in mijn kleinere kamervollere :-)
Ik hoop inderdaad dat de temperatuur mee gaat vallen in de volliere.
Jullie hebben daar natuurlijk met de volliere nog geen zomer meegemaakt dus het is even afwachten.
Wel heel mooi dat je dat zo binnen kan aflezen hoe warm het is in de volliere een knap stukje electronica :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

heel mooi gemaakt hoor, kan ik mss ook eens proberen.

SDC:D

marianca.

CitaatHoi Marianca,

Uuhh een grotere kamervoliere :) Nee hoor geintje. Persoonlijk vindt ik de speeltjes idd erg duur. En de speeltjes moeten niet alleen mooi zijn maar ook nog eens bij de omgeving passen. En in de voliere hadden we aluminium en berkenhout. Vandaar dus ook een trapje van hetzelfde soort hout. Zo lijkt alles echt 1 vindt ik zelf :) En het houdt mij van de straat af, hahahaha

Groetjes,
Peter


Hallo Peter,

Nouuuuuu,een grotere kamervoiliere was zo gek nog niet :D :D.Van 3 eentje maken is misschien een optie :D.
Nee,ik hoop dat we volgend jaar een buitenvoiliere gaan maken.Ik kan dan hier bij jullie vragen waar ik de toebehoren kan krijgen,toch?
Knutsel jij maar lekker...van de straat afblijven is altijd goed :D :Den de valkjes hebben er toch wel geluk mee...zijn voor hun weer mooie speeltjes als jij lekker van de straat blijft :D

Wat is het warm in de voiliere zeg :o.Hoe houden de valken zich bij zo een hitte?

groetjes
marianca

Peter

Hoi allemaal,

Fred en Irene waren van het weekend bij ons, en zijn naar huis gegaan met een valkje incl. trapje :)



Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Gaan jullie een trappenfabriek beginnen  :D
Spoedig zal er dan geen boom meer staan in Zwolle ;D
Het ziet er in elk geval wel heel erg leuk uit die trappetjes van natuurhout dat is eigenlijk veel leuker voor ze dan die volledig ronde houtjes.

Groetjes, Paul

Irene

17 juni 2004, 23:10:47 #11 Last Edit: 17 juni 2004, 23:11:49 by irene
Hahahahah, welke lieve schatjes kom ik nu tegen  ;D ;D?
wat een mooi trapje he? Binnen 10 minuten gemaakt ;) ;D, he peter? Van het weekend gemaakt? hebben we het hele weekend over gedaan. hahahaha grapje!! Ze vinden het erg leuk, vooral om te slopen, maar dat is met alles zo toch? Als het maar stuk kan!! ;D
Veel succes en vooral plezier toegwenst als je het trapje gaat maken. Wijhebben hem gewoon aan twee gordijn ringen gehangen en die gordijnringen vast gezet. Dus hij hoeft niet een sin de kooi te hangen oor!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Cwazi

super Peter! Dat ga ik ook maar eens proberen... *grin* zal voor de grijze roodstaarten scheepstouw en een appelboom moeten pakken, en vervolgens een doos downers omdat ze beslist een week in de stress schieten van zoiets ;)

Cwazi

Is het een idee om al die zelfmaak speeltjes e.d. op deze manier te documenteren en een eigen plekje op de site te geven?

Peter

CitaatIs het een idee om al die zelfmaak speeltjes e.d. op deze manier te documenteren en een eigen plekje op de site te geven?
Hoi,

Dat is zeker een idee :) Ik ben er zelfs al mee begonnen :)
Maar dan op onze andere website, de opbouw van beide website's is hetzelfde en daarom kan ik het makkelijk later over zetten naar Valkparkiet.com. Kijk hier maar eens:
http://valkparkiet.demon.nl/voliere.html

Ook staat hier een stukje hoe wij het eivoer gereed maken voor de vogels.

Groetjes,
Peter