Valkje gewoon voer moeilijk doorgeknaagd.

Gestart door royennancy, 6 juni 2004, 17:34:44

« vorige - volgende »

royennancy

Hoii.

Ons valkje van 5 weken wil niet meer aan de pap.
Op zich niet erg want ze eet toch zelfstandig en uiteraard drinken.Maar het eivoer en trosgierst krijgt ze makkelijker naar binnen dan de gewone voer.Dus de conclusie hierbij is dat ze weinig gewoon voer eet en meer eivoer en trosgierst.
Hoe kan ik zorgen dat dat gelijk opgaat oftewel dat ze meer gewoon voer gaat eten dan eivoer en trosgierst?
Gewoon afwachten tot ze door hebt hoe ze het open moet krijgen of helpen?

Groetjes Roy

Stijn dc

hoi

volgens mij moet je nog wat wachten tot ze het voer beter en beter gaat eten. Dit gaat na een tijdje wel komen. Maar het is goed dat ze al trosgierst eet.

SDC:D

Paul

Hoi Roy en Nancy,

Weet je zeker dat ie 5 weken is soms zegt de kweker 5 weken en dan zijn ze al een of 2 weken ouder.
Als ie zelf al eivoer en trosgierst eet en geen pap meer wil is dat niet echt een probleem hoor.
Ik had ook met jongen dat ze alleen eivoer aten en heb toen niet steeds eivoer erbij gezet en toen gingen ze wel naar de zaadjes toen.
Zet ook een bakje zaadjes plat op de bodem dan eten ze het vaak ook sneller.
Of gooi een handje zaadjes los op de bodem dat helpt vaak ook.

Groetjes, Paul

royennancy

oke dank je gaan we dat is proberen.
Bedankt voor de info.


Karin

Geef zo´n jong valkje grasparkietenzaad i.p.v. valkparkietenzaad. Dat is makkelijker te pellen. Meng 50 % eivoer met 50 % zaad en geef hem daarnaast trosgierst, bruin brood, andijvie, geraspte wortel en appel en het komt allemaal wel goed  ;D ook kun je hem alvast sepia of mineralenblok geven. Vinden ze vaak al erg interessant.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

andre28

hoi, waarom geef je geen gepelde zonnepitten en doe er wat onkruid zaad bij?
Geleidelijk bouw je onkruidzaad wat af en stop je geleidelijk meer parkietenvoer erbij.
Als je de verhouding 2/3 parkietenvoer is en 1/3 onkruidzaad dan bouw je de gepelde zonnepitten af tot 0.
laat de vogel gelijk wennen aan fruit en groente zoals broccolie.
Appel en sinasappel voorzichtiger zijn met geven ze kunnen aan de diaree raken.

Annouschka

Hoi,

ik heb er ook 3 die ik nog moest bijvoeren en dat ging helemaal hetzelfde als bij jou hoor.  Ik zou ook een potje met 50% zaad en 50% eivoer (geruld!!) neerzetten op de bodem van de kooi.  En ik gaf hen ook elke dag trosgierst omdat ze dat veel beter kunnen pellen dan het hoofdvoer.  Natuurlijk ook een bakje met zaad neerzetten zodat ie de kans heeft om het te leren, meestal spelen ze op die leeftijd nog wat met zaadjes maar zo leren ze het. Die trosgierst bouw je makkelijk af, van zodra je ziet dat ie echt zaad begint te eten, kan je dat achterwege laten.  Ik zou toch nog 1 keer per dag proberen voeren met pap zodat ie zekers niks tekort komt.

Groetjes
Annouschka

boezempje

hai

vaak een bakje op de bodem zetten is goed.

wat ik zelf gedaan heb is dat ik zaat op een thee doek deedt en er met een deegroller of fles over heen rollen dan gaan de zaatjes een beetje open staan en los zitten,en toen at micky goed.het is een tip of het helpt bij je valkje weet ik niet

succes ermee

groetjes esther