5 mei 2025, 14:06:40

van 2 naar 3??

Gestart door DaniellevDoremalen, 6 juni 2004, 17:16:46

« vorige - volgende »

DaniellevDoremalen

6 juni 2004, 17:16:46 Last Edit: 6 juni 2004, 17:17:05 by DaniellevDoremalen
Hallo,

Ik ben net nieuw hier....
Ben Danielle van Doremalen, 19 jr.
Ik heb 2 valkparkieten.
Ik ben verkeerd begonnen met het houden van valkparkieten...een heb ik opgevangen van mensen en de ander heb ik uit de dierenwinkel....niet slim.
Ik heb een witmasker, en een wildkleurige.
Mijn zus heeft er een hele tijd geleden 2 overgenomen van een meisje die ze niet meer kon houden. Daarvan is er inmiddels 1 overleden..en ze wil er geen meer.
Nu zit die vogel ( lutino ) alleen .....lijkt een vriendje echt te missen....logisch.
Nu wil ik hem graag bij mijn vogels plaatsen, maar ik vroeg me af of dit een goed idee is. Ik weet niet hoe de introductie zal verlopen. Toen ik mijn vogels bij elkaar zetten had er eentje een klein wondje van het vechten...is allemaal goed gekomen maar toch wil ik jullie advies?!?!

Groetjes Daan

Speedy

Hoi Daan,

Je zou ze even kunnen laten wennen aan elkaar, door ze buiten de kooi te laten rondvliegen.
Kijk of ze elkaar opzoeken.
En zorg dan dat ze in een schone, met verse voer en water, weer bij elkaar kunnen, let goed op of ze elkaar wel leuk vinden.
Je ziet het echt wel gauw genoeg hoor of het echt vechten is wat ze doen.
Wie weet gaat het wel heel goed met ze, laat je het nog weten?

Groetjes,
    Trudie

Anita1

:D hoi daan .ik heb er ook even 3 gehad.dat ging prima hoor.dus kan zeker proberen hoor.succes ermee.en anders.neem je er nog eentje bij.net zoals ikke lol.doei anita :D

Stijn dc

hoi

je kan hem er vast en zker bij zetten, alleen zullen ze wat moeten wennen, en dit kan wel wat ruzie met zich meebrengen.

SDC:D

DaniellevDoremalen

Hallo,

Ik heb zel ook andere huisdieren en daar heb ik ook al wat intro's meegemaakt..goede en slechte.
Een schone kooi met alles vers dat wist ik idd al...ik ben heel benieuwd.
Ga even een dag plannen waarop ik vrij ben van werk...dan kan ik ze goed in de gaten houden.
De 2 parkieten die ik heb zijn niet tam, eentje kan ik vasthouden, als ik haar pak en dan bijt ze niet, maar ze zal meestal wegvliegen als ik haar die vrijheid geef, de andere die kan ik niet met blote handen pakken want dan bijt ie nog een keer mijn duim eraf! :-[
De vogel die erbij komt...die is wel tam, wil zich graag laen kroelen op zijn kopje en vliegt graag rond, landt dan ook liever bij jou op je hand/schouder enz..

Wat denken jullie dat er gebeurt? Dat de minder tamme wat meer tam worden, of dat de tamme vogel minder tam wordt?

Ik heb dit met mijn andere dieren meegemaakt en daarvan werden de minder tamme hartstikke tam! Hopen we maar...ik ga iig mijn aandacht eraan besteden!

Groetjes Daan

Paul

Hoi Daan,

Ik denk zeker als je de tamme aandacht blijft geven dat de andere alleen maar tammer kunnen worden hoor en de tamme zeker niet wilder.
Je kan ze het beste niet meteen bij elkaar zetten maar eerst een weekje in een apparte kooi naast elkaar.
Als ze dan gewend zijn kan je proberen of het bij elkaar lukt.
Als je ze meteen bij elkaar zet word het vaak meteen vechten.
ALs je ze loslaat kan je ze buiten de kooi goed aan elkaar laten wennen en dan proberen in 1 kooi.
Is de kooi wel groot genoeg voor drie trouwens want je hebt dan een behoorlijke kooi nodig.

Groetjes, Paul

giovanni

yo

je zegt dat de lutino tam is, dus kun je eigenlijk
je lutino gwn op je hand nemen en voorzichtig
naderen naar de andere valkjes (die ín de kooi
zitten) en kijken hoe ze dan reageren, en daarna
zou ik ze loslaten vliegen. Eerst gaan ze natuurlijk
blazen, om te zien of het 'een gevaarlijk' valkje is
maar normaal gezien worden nieuwe vlakjes
goed geintroduceerd ;D

grtjs

Fam._van_Doremalen

Hallo Paul,

Ik heb best een grote kooi op dit moment, maar er zit een veel grotere aan te komen. Ik woon nu in een niet zo groot huurhuije, volgend jaar ga ik naar een koophuis waar ik ook veel meer ruimte heb. Ik heb een grote voliere bij mijn ouders staan, waar eerst mijn ratten in zaten. deze kooi is 65x105x170 Dit is een terenziani kooi : shubert.
( www.terenziani.it )
Maar ik zit er ook aan te denken om een van mijn vogels eens apart te zetten als de lutino erbij komt. Die ene is de witmasker, die zoekt geen aandacht bij de ander en is echt gewoon wild!
Dus misschien kan ik die beter alleen zetten, om hem tammer te maken en die andere 2 bij elkaar. Want de wildkleurige die is nog wel tam te maken. Die vraagt ook echt aandacht aan me enz....

Dus ik zit nog te denken. Hoe groot mijn kooi nu is dat weet ik eigenlijk niet, zal ik thuis eens opmeten

Groetjes Daan

boezempje

hallo daan

ik denk dat het wel goed komt met 3 hoor.
ik zelf heb nu ook 3valkjes maar die zijn nog jong.ik weet niet hoe oud je valkjes zijn.maar een weekje apart zetten n dan moet het tog goedkomen.je merkt snel genoeg of ze elkaar mogen ja of nee.

succes ermee met je keuze ;)

groetjes esther

DaniellevDoremalen

Nou morgen ga ik dus de vogel van mijn zus ophalen!

Ik zet de kooi naast mijn kooi en dan zie ik wel..
Dan kunnen ze mooi los vliegen!

Ik ben benieuwd!

Groetjes Daan

boezempje

hai

nou succes ermee dan,
laat je nog wat foto's zien van je niewe aanwinst ;)

groetjes esther

DaniellevDoremalen

:D:D:D Ik kon niet wachten!!!!

Dus mijn aanwinst staat nu al langs mijn vogels!
De lutino was een beetje depri ( dat leek ) floot niet meer enz...dit omdat zijn maatje pas is overleden.
Nu kwam ik binnen en zette ze naast elkaar en ze floot! Meteen naar mijn vogels toe en kijken! En mijn vogels floten terug...heel leuk
Volgens mij heeft ze die andere vogel echt heel erg gemist!!

Morgen wil ik ze samen laten vliegen...als het zo goed gaat naast elkaar....dat bekijkt ik nog wel..

Ik maak misschien morgen wel foto's

Groetjes Daan

Joyce28

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,zo te horen zal dat vast wel goed gaan.
Zaterdag komt hier mijn 3e valkje,dus ben ook super nieuwschierig wat de andere 2 ervan vinden.
Pino mijn lutino,die zal het wel geweldig vinden,die vind alles leuk  :D

DaniellevDoremalen

Nou ze zitten bij elkaar!!! Ik heb ze eerst los gelaten maar dat deed ze niet veel...2 floten er naar elkaar en verder hebben ze elkaar niks gedaan..Nu zitten ze in de kooi, die nieuweling wordt af en toe een pikkie gegeven maar er wordt niet gevochten..
Ze is mooi de kooi aan het verkennen....ik denk dat ik even foto's ga maken!!

boezempje

hai

dat ze niet vechten is een goed teken.het komt wel goed weet ik zeker.we zijn benieuwd naar de foto's

groetjes esther