na 3 weken valkje met handfok voer  voeren

Gestart door shazny, 4 juni 2004, 23:54:29

« vorige - volgende »

shazny

Las ik het nou goed dat je valkparkietjesna 3 weken zelf met handopfokvoer moet voeren ? Of heb ik dat  nou helemaal verkeerd begrepen? Ik heb ook helemaal nog geen ervaring met jonge valkparkietjes......

groetjes Shazny

shazny

of je valkjes na drie weken met de hand moet voeren bedoel ik natuurlijk.........

Tara

Hoi Shazny,

volgens mij heb je dat helemaal verkeerd begrepen. Sommige mensen voeren ze met een week of drie, maar dat MOET zeker niet!!!!! Dit wordt echt afgeraden, als je een valkje met die leeftijd grootbrengt, is dat meestal omdat het noodzakelijk is, als hij bijv. verstoten wordt ofzo ... Maar in ieder geval, het is zeer veel beter als ze worden grootgebracht door hun eigen ouders hoor.

Groetjes, Tara

shazny

Oh oke ik snap het. :) Maar wanneer kan ik nou beginnen mijn valkparkietje tam te maken?

groetjes shazny

Tara

Hoi Shazny,

met een week of 6 zijn valkjes normaal gezien al zelfstandig (ze eten zelf e.d.)

Dan kan je ze gerust weghalen van de ouders, om tam te maken.

Groetjes, Tara

shazny

Oke ik snap het. :) Misschien dat ik deze topic beter bij "tam maken" had kunnen plaatsen, maar dan zullen ze hem wel verplaatsen denk ik. :)

groetjes

Stijn dc

hoi

i kzal je berichtje verplaatsen naar andere vragen, omdat het toch gaat om een vraag, die niet echt te maken heeft met tam maken.

Je moet inderdaad de valkjes niet grootbrengen als ze drie weken oud zijn. De ouders doen dit wel voor je :)

Ook al worden ze verstoten, zou Ik persoonlijk het niet doen, maar meeste mensen doen het wel.

SDC:D

Paul

5 juni 2004, 04:24:28 #7 Last Edit: 5 juni 2004, 18:58:41 by Paul
Hoi Stijn,

Als ze verstoten worden en je voert ze niet gaan ze zonder meer dood.
En vaak zijn ze niet eens echt ziek of zwak maar ligt het aan de ouders.
Ik zou een jong in elk geval wel zo proberen te redden.

Hoi  shazny,