5 mei 2025, 00:43:38

broedblok goed?

Gestart door _Roel_, 5 juni 2004, 16:36:11

« vorige - volgende »

_Roel_

Dit is een zelf gemaakt broedblok ik heb er zo'n 4 maar ze hangen toch al 2 maand erin en ik denk dat ze er nog niet zijn ingegaan! Zou het kunnen dat ze  niet in de blokken willen omdat het wit is? of zou het aan iets anders liggen?

Tara

Hoi,

aan de kleur zal dat zeker niet liggen, maar zijn de invlieggaten groot genoeg? Die kunnen best minimum 7 cm diameter zijn ...

Kunnen ze er makkelijk bij? Je kan eventueel zorgen dat er zitstokken naar toe leiden, want hier is het zo dat ze er niet graag naartoe 'vliegen'.

Groetjes, Tara

_Roel_

2 broedblokken zijn 8 cm en de 2 andere zijn 7cm diatmeter en ik denk dat ze er toch gemakkelijk heen kunnen.

grtz

Theetje

Hoi,

Haha Tara hebben ze bij jou dat probleem ook al. Hier moeten we er ook stokken of trappetjes er naar toe maken. Het moet allemaal niet te moeilijk worden voor ze.

Roel,

Zit er aan de binnenkant ook een stokje zodat ze er weer makkelijk uit kunnen klimmen? Dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet zien. Dat zou ze ook tegen kunnen houden.
In principe zijn het goede kastjes, maar wie weet zijn ze nog niet echt in de broedstemming.

Succes ermee

Groetjes

Theetje

Tara

Hoi Roel,

tja, die maten zijn idd goed hoor. Misschien kan het ook zijn wat Theetje zegt, maar dan hoeft het niet per se een stokje zijn, in mijn blokken hangt er gaas als 'trapje' om naar buiten te klimmen.

Hoi Theetje,

ja, idd, ze moeten er naartoe kunnen, denk maar niet dat ze hun vleugels voor lange tijd willen gebruiken hoor :D.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Roel,

Ik vind ze er ook prima uit zien en als een gat 6 cm is kunnen ze er al in maar 7 is beter in elk geval nog.
Aan de binnenkant kan je ook een stukje zitstok gewoon plat onder het gat schroeven daar hebben ze in het broedhok minder last van en ze kunnen er toch makkelijk uitkomen.
Ik denk dat ze er als ze in de broedstemming komen vanzelf in gaan hoor.

Groetjes, Paul