11 mei 2025, 01:10:29

Uitwerpselen niet goed?

Gestart door Oene, 5 juni 2004, 16:05:29

« vorige - volgende »

Oene

5 juni 2004, 16:05:29 Last Edit: 6 juni 2004, 12:30:20 by stijn_05
Hallo iedereen!
Ik zit met een vraag, hoe zien de uitwerpselen van een Valkparkietje eruit?
Die van mij zijn normaal gesproken een beetje groen en vochtig met een klein beetje wit erin..

Sinds vanochtend heeft Peet echter uitwerpselen die groen, vochtig en waar zaadjes in zitten...
Wat kan er aan de hand zijn?

Alvast bedankt(keep up the good work!!)
Oene

Paul

Hoi Oene,

Dat ze groen zijn dat is goed en vaak zijn ze een beetje compact dus niet heel erg vloeibaar.
Als ze veel groente eten kan het vloeibaarder worden maar het hoort niet.
Het moeten eigenlijk mooie hoopjes zijn die zo blijven liggen.
Dat witte hoort ook dat is de urine die erbij word uitgescheiden.
Soms kunnen er wel eens wat zaadjes onverteerd meekomen maar dat mag niet altijd zo zijn.
Valkjes hebben maagkiezel en vogelgrit nodig.
De vogelgrit is voor de mineralen die ze nodig hebben en de maagkiezel maalt de zaadjes in de maag zeg maar.
Hebben ze geen maagkiezel dan kan er ookwel eens onverteerde zaadjes in de ontlasting zitten maar het hoeft niet.
Maar ik geloof dat je valkje nog jong was he dan kan dat met die zaadjes normaal zijn als dat af en toe gebeurd.
Houd het in elk geval even goed in de gaten.

Groetjes, Paul

Oene

He Paul,

Dankjewel voor je reactie
Ik zal het in de gaten houden.. de uitwerpselen bleven wel op hun plek.
Ik heb geloof ik wel dat maaggrid.. dat goed is voor hun maag om te malen zoals jij het noemt..
Hoe vaak moeten ze dat hebben en hoeveel? mij valkje is een half tot 1 jaar oud

Groetjes Oene

Paul

Hoi Oene,

Ze moeten dat altijd in de kooi hebben en pakken gewoon hoeveel ze nodig hebben.
Soms doen ze er heel lang mee en pakken af en toe maar een steentje.
Maar het kan eenmalig zijn hoor ik zie hier een hele enkele keer ook wel eens een zaadje in de ontlasting zitten.
Misschien hebben ze wat te gulzig gegeten en het zaadjes niet gepeld dan verteerd het niet goed.
Houd het gewoon even goed in de gaten.

Groetjes, Paul