6 mei 2025, 21:28:56

mijn vogeltje

Gestart door shazny, 3 juni 2004, 21:57:24

« vorige - volgende »

shazny

Mijn jong valkparkietje is nu al zo een zeven dagen oud en het gaat harstikke goed met hem! ;D Mijn Kakkariki vrouwtje zorgt ook voor de kleine lief he? Ze zijn trouwens allebei erg zorgzaam , de valkparkieten en de Kakkariki......... Het kleintje begint al een beetje zijn oogjes open te doen! En ik heb hem al even vast gehouden , toen we het nestbakje aan het verschonen waren. Wat is ie al zwaar en wat groeit ie snel! Ik vond het leuk om ff te melden hoe het met mijn vogeltje gaat.......

groetjes Shazny

Paul

3 juni 2004, 22:16:39 #1 Last Edit: 4 juni 2004, 00:48:19 by Paul
Hoi Shazny,

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met de kleine.
Heb je al een naam voor hem bedacht?
Ook heel erg leuk als andere vogels ook meehelpen met het grootbrengen dat is echt gaaf als ze dat zo doen vind ik :-)
Als de oogjes open gaan is het nog leuker het jong verkend dan echt de omgeving vaak al een beetje in het broedhok.
Voor je het weet zijn ze groot maar nu kan je er nog lekker even van genieten van dat kleine schatje.
Succes met de kleine.

Groetjes, Paul

suus

hoi Shazny,
Wat leuk dat het zo goed gaat met je jonge valk. Welke mutatie is het? En wat schattig om te horen dat het jong meerdere ouders heeft... Hopenlijk blijft het zo goed gaan. (had je maar 1 jong uit het nest??)
groetjes suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

shazny

Ja ik had maar een jonge uit het nest......... Van de mutaties weet ik nog niet veel..... Maar ik ben wel aangestoken door deze site in mijn interesse in valkparkietjes. Ik vind het allemaal nog interessanter nu ik een kleintje heb..... Het vrouwtje is grijs met witte vlekjes en het mannetjes ik volgens mij gewoon een wildkleur. Ik vind het moeilijk te zeggen wat voor mutaties het zijn, want de verschillen zitten in de details vind ik . Ik heb een mannetje op deze site gezien waarvan ik dacht dat het een wildkleurige was, maar toen was het een bont geparelde ofzo. En toen ik de foto beter bestudeerde zag ik inderdaad drie kleine vlekjes, maar daar kijk je zo over heen........... Ik ben wel benieuwd wat voor mutatie de kleine zal zijn. Hij heeft al gele dons veertjes...... Ik

Door deze site ben ik wel veel meer over de valkparkietjes te weten gekomen. En ik ben ook geinterseerd geraakt naar de mutaties.
Misschien dat jullie wel weten wat voor soort mijn kleintje zal zijn....... Ik hoor het nog wel van jullie.........

groetjes Shazny

suus

hahaha
pas maar op hoor hier heerst een besmettelijke virus wat valkjes betreft... voor je het weet wil je er meer.
Je kunt als je een digitale fotocamera hebt een foto maken en deze op de site zetten. Dan kunnen "we" even kijken en je gelijk vertellen welke mutaties je hebt. maar ook welke mutatie het jong zou kunnen hebben.
Wel leuk om je zo te verdiepen in je valkjes.
veel plezier.
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Shazny,

Ik denk aan je beschrijving te lezen dat het popje witmasker gepareld is.
Maar het maakt niet zoveel uit voor de uitkomst ik denk dat het jong gewoon een wildkleur zal worden als de vader geen speciale split heeft voor een andere mutatie.
Maar wat voor mutatie het ook is het blijven altijd schatjes vind ik :-)

Groetjes, Paul

shazny

Ik heb inderdaad een digitale camera ......... ;D En ik kan ook foto's van het paartje en het jonkie op deze site plaatsen, alleen we missen een snoertje van de camera. En als ik het snoertje heb gevonden dan ga ik zeker mijn valkparkietjes op deze site plaatsen!

Ik vind dit echt een te gekke site! Mijn complimente voor de makers ervan!

groetjes Shazny

shazny

Het blijven zeker altijd schatjes!!!! :) Wat is dat trouwens een split ?  Ik zou niet weten of hij een split is ....... Hoor je dat bij de dierenwinkel te horen als je er eentje koopt of kan ik daar ook zelf achter komen......? Tja ik ben nog een leek ;) Maar ik leer er hier steeds meer bij!

groetjes Shazny

shazny

p.s: nu ik beter op deze site gekeken  heb , denk ik inderdaad dat het vrouwtje een wit masker geparelde is. En het mannetje waarschijnlijk een wild kleurige.......  En dat het jonkie waarschijnlijk wildkleurig zal worden, is leuk om te weten, maar het maakt mij niets uit eigenlijk als het maar gezond is! Ik ga hem of haar in ieder geval lekker tam maken! Bedankt voor de informatie trouwens......

groetjes Shazny :)

Paul

Hoi Shazny,  

Of een valkje split is weten ze in een dierenwinkel nooit je moet dan weten wat voor ouders ze hebben onder andere.
Split wil zeggen dat je valkje bijvoorbeeld een wildkleur is maar als de ouders van je valkje een witmasker zijn kan jouw wildkleur ook witmaskertjes voortbrengen.
Eigenlijk is het iets wat in de genen zit wat ze meegeven aan de jongen terwijl ze er zelf heel anders uitzien.
Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is uitgelegd :-)
Het jong wat je hebt zal waarschijnlijk dus wildkleur zijn maar split voor witmasker als het een popje is en als het een mannetje is dan is ie split voor witmasker en gepareld.
Ga je er dan mee doorkweken later dan kan je er leuke mutaties mee kweken.

Groetjes, Paul

shazny

Interessant zeg! Ja je hebt het goed uitgelegd hoor, want ik snap het helemaal! En wie weet ga ik met dat kleintje in de toekomst inderdaad nog verder kweken... Tegen die tijd hoor je het wel weer op dit forum ;D.

groetjes Shazny

Paul

Hoi Shazny,  

Het is heel leuk om met eigen jongen door te kweken alleen oppassen dat je nooit nestjes krijgt van broer en zus dus alle nesten goed bijhouden van wie de jongen zijn.
Ik kan bijvoorbeeld geen bonte kweken en nu heb ik een nestje van vorig jaar waar wel een bont valkje uit gekomen is dus je krijgt dan mutaties die je normaal niet kan krijgen :-)
Het is heel leuk en interresant om daar mee bezig te zijn in elk geval :-)

Groetjes, Paul