11 mei 2025, 20:56:17

valkparkiet of grasparkiet

Gestart door luna, 3 juni 2004, 23:04:15

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi

Ik vind ook valkjes het leukste.  Die kan zo grappig zijn :D  Ondernemend, en noem maar op
Kijk maar naar deze foto van mijn Kuifie en Pino
Groetjes
Marijke

luna

Hoi Paul,

Nou ik ben geslaagd hoor. Geweldig al die valk- en grasparkietjes. Met mijn 2 kinderen ben ik naar een kweker geweest hier in Apeldoorn. Ik kreeg gelijk een paar valken en parkieten oud en jong voor mij op de tafel. Ze zaten op mijn schouder, in mijn haar en liepen over mijn hand. Mijn dochter vond het ook fantastisch. Het kiezen was een beetje moeilijk. Maar omdat wij beginners zijn heb ik toch gekozen voor de grasparkiet. Na onze vakantie mag ik er 1 uitkiezen en deze word dan ook tam gemaakt voor me. Mijn indruk was goed en ook de kweker verschafte mij de nodige tips en uitleg. Heel erg leuk! De kinderen hebben het er nog over!!!

Luna.

Paul

Hoi Luna,

Wat leuk dat jullie een grasparkietje hebben uitgezocht bij de kweker :-)
Die zijn ook echt heel lief hoor zeker als je ze jong krijgt daar zal je ook zeker veel plezier aan beleven :-)
En als het bevalt kan je altijd over een tijdje beslissen een valkje te nemen die gaan vaak ook wel goed samen als je van beide een hebt.
Je kan hier ook altijd vragen stellen over grasparkietjes hoor die hebben meerdere mensen op het forum ook.
Zeker in noodgevallen kan je altijd terecht en anderes bij andere dieren bijvoorbeeld daar kan je er ook alles over vragen.
Ik hoop dat jullie hem snel hebben.

Groetjes, Paul

luna

Alvast bedankt voor de leuke reacties en ik hou jullie op de hoogte. We zijn al druk doende namen te bedenken. Maar we zullen toch even moeten wachten tot na de vakantie.

Dag.