9 mei 2025, 06:12:21

Gezocht jonge valkparkiet

Gestart door birdy2, 3 juni 2004, 14:11:13

« vorige - volgende »

birdy2

Echt veel haast heb ik niet. Al komt het nu wel erg goed uit, omdat ik er op dit moment veel tijd vooruit kan trekken.
En juist die beginperiode lijkt me zo belangrijk om een diertje te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Verder zijn er volgens mij op dit moment veel mensen die jongen hebben.

Peter

CitaatIk kan die mand lenen van iemand, die de duiven regelmatig een speciaal zelfgemaakt kruidenmengsel geeft, waardoor ze geen last hebben van ongedierte. En voor een duiventeler is die persoon aardig goed voor die vogels. (niet echt mijn hobby, maar dat is de manier waarop men vaak met deze vogels omgaat.) Verder was ik van plan om te vragen of ik de mand van te voren even mag inspuiten met een ongediertebestrijdingsmiddel. En leg ik papier op de bodem. En donker zal het idd zijn. Maar dat is beter dan een gebroken nekje.
Hoi,

Vaak als je ergens een jong tam valkje koopt, krijg je er een vervoersdoosje of vervoersbakje bij. En het is ook altijd makkelijk om zo'n doosje of bakje in huis te hebben voor als je bijvoorbeeld naar de dierenarts toe moet. Zoiets gaat altijd met spoed en vaak geen tijd om iets op te halen.

Groetjes,
Peter

birdy2

:) :D

Yessssss, ik heb gisteren een lief valkje opgehaald. Hij heet Kuifje en is geboren op 4 mei jl. Bij het ophaaladres hadden ze 2 jonge valkjes. De oudste was van eind april, maar ik ging voor de jongste. Waarom? Niet alleen, omdat ik hem mooier vond, maar ook omdat Kuifje zich meteen al bij mij op zijn gemak voelde en ik hem al wat zaadjes zag opeten. Wel zal ik hem komende tijd nog moeten voeren, wat ik eigenlijk liever wou vermijden. Maar ja, werd verliefd op het beestje. Omdat de verkopers meerdere vogels aan het handvoeren waren, hadden ze ook graag dat ik het beestje direct meenam. Hij zit goed (helemaal)in de veren en kan al vliegen. Al is het richtingsgevoel nog niet helemaal goed ontwikkeld.

Samen met mijn man heb ik Kuifje al een beetje kennis laten maken met onze kat. Onze kat snuffelde even en wilde kopjes geven aan Kuifje. Sinds die tijd wilt Kuifje ook graag kopjes geven en gekroeld worden.  :P
Gelukkig is onze kat (nog) niet jaloers. Wel geef ik de kat op dit moment ook extra aandacht, zodat er geen reden is voor jaloersheid. En zal ik ze bij elkaar vandaan houden.

Dus op dit berichtje mag ook een slotje op.

Lique

Hoi,

Gelukkig heb je een lief valkje kunnen vinden. gefeliciteerd.

groetjes LIque