7 mei 2025, 17:10:50

Daar gaan we weer

Gestart door Suzanne, 2 juni 2004, 14:12:21

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Inger,

Als het een aantal dagen is zullen ze toch wat moeten drinken want anders overleven ze echt niet.
Maar ik heb hier net zoiets.
Als ik water geef wat niet geel van de vitamines is drinkt Taco echt niks.
Er moet dus iets in zitten anders droogt ie zichzelf gewoon uit.
Net als met die kraag om vertikte hij het te eten en te drinken.
Sommige valkjes zijn echt eigenwijs :-(

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Van dat water dronken ze toen gewoon echt niet, de diamantduifjes heb ik toen maar gewoon water aangeboden en die hadden echt heel veel dorst. Ze liepen ook steeds om het bakje heen, deden soms de snavel erin en er snel weer uit.

De andere vogels hadden een andere oplossing gevonden, want ik heb een buitenvoliere en s'morgens zit er wat dauw langs het glas. Die staken hun snavel door het gaas en likten de dauwdruppels op...

Ik heb het water echt teruggemeten er er was letterlijk vrijwel niets uit, terwijl het met die hoeveelheid vogels gewoon op zou moeten zijn (50 ml op 25 vogels). Het ging om het antibiotica Baytril.

ik ben daarom ook best kritisch met het geven van medicijnen door het drinkwater, zeker antibiotica en ontwormmiddel moeten ze gewoon een voldoende hoeveelheid van binnenkrijgen. Ontwormmiddel smaakt blijkbaar anders, want dat drinken ze wel (met druivesuiker). Ik geef het drie dagen ipv twee en geef een hoge dosering dan aangegeven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Goedemorgen,

PeeWee ziet er al een stuk beter uit als gisteren. Er komt geen afscheiding meer uit zijn neusje en zijn staartje wipt ook niet meer. Hij zit ook veel te kwetteren.

Dus hopelijk is dit het kuurtje antibiotica afmaken, dan wachten tot het goed weer is, en dan kan hij weer bij zijn vriendinnetje Dinkie  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat goed dat Peewee al zo snel is opgeknapt :-)
Zeker het warm zitten helpt erg snel voor een snel herstel.
In elk geval het kuurtje afmaken zoals je zelf al zei.
Peewee zal wel snel weer de volliere in kunnen daar heeft ie het toch wel meer naar de zin denk ik :-)

Groetjes, Paul

Joyce28

gelukkig dat het iets beter gaat met PeeWee,met Bondje nu ook alles oke?

Suzanne

Hoi,

Bondje maakt het nog steeds goed. Alleen zijn veertjes om zijn koppie zijn nog steeds vies. Volgens mij gaat dat pas weg zodra hij in de rui geweest is, of als ik hem nat maak (wat ik dus niet doe).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Suzanne,
Fijn dat het weer goed gaat!
Je bent er op tijd bijgeweest en een vogel reageert iha goed op (het juiste) antibiotica! (en natuurlijk ook warmte en goede zorg ;))

Succes!

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

goed dat peewee het al veel bter maakt, binnenkort zal ie wel beter zijn, en ka nie terug naar zen vrouwtje :)

SDC:D

marianca.

Hallo suzanne,

Tja,wat moet ik zeggen :D :D.Dadelijk loop je op je blote voeten,dus.... :D :D.Goed gedaan meis,laat hem maar snel weer voor de 100% de oude worden ;).

groetjes
marianca

Mandy

Pfff dat was weer schrikken, maar gelukkig is tie weer opgeknapt, hopelijk heb je die ellende nu achter de rug. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een prachtige foto van Lucky en Bondje in je handtekening.
Het zijn prachtige valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Het gaat nog steeds goed met PeeWee. Ik merk alleen dat ik zijn nageltjes moet gaan knippen, want hij blijft echt overal aan hangen  :-/.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik heb PeeWee zojuist weer terug gezet bij zijn vriendinnetje Dinkie. Hij zag er goed uit en maakte zo'n kabaal dat ik er een beetje gestoord van werd en dus besloten heb hem terug te zetten. Hij heeft nu 3 keer baytril gehad. Volgens de dierenarts moet de kuur 3 tot 5 dagen duren. Ik wilde eigenlijk 5 dagen geven, maar toen ik vanochtend het medicijn wilde toedienen zag ik wat witte vlokken er in zitten. Ik weet niet of het kan bederven, of dat dit normaal is. Dus maar niet gegeven. Hij heeft in ieder geval een kuur afgemaakt, dus dat zit goed.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

ik weet ook niet of het kan bederven, maar volgens mij wel. Je moet in ieder geval niets geven waar je niet zeker van bent.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Kan er niet wat vuil ingekomen zijn, soms moet je even schudden.
3 dagen lijkt mij eerlijk gezegd te kort, omdat het meestal 7 tot 10 dagen wordt gegeven. antibiotica heeft nl even tijd nodig om goed aan te slaan. Maar als het verder goed gaat, moet je het zo laten...

Succes!

gr Inger
problem.