5 mei 2025, 07:37:12

jipieeeeeeee

Gestart door marianca., 21 mei 2004, 16:24:08

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Ohhhhhhh,ik keek net bij sita en kokkie door de spleet van de nestkast en zag een eitje liggen wat open is,dus kuientje is eruit,ohhhhhhhhh ik ben zo opgewonden :D.pa zit erop en ik kan niks zien,ohhhhh ik ga terug en hopen dat ik snel het kleintje kan zien..ohhhhhh ik ben zo blij voor ze dat ze al dat werk niet voor niks hebben gedaan

Marianca

Tara

Hoi Marianca,

gefeliciteerd met het kleintje :-). Die schaal is schattig he, als je dat zo ziet liggen :D. Ik hoop voor je dat je de kleine snel te zien krijgt hoor! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Groetjes, Tara

marianca.

Hallo tara,

Jaaaaaaa,ik heb het gezien,maar het zijn er 2 :D :D.Ik ging de valken allemaal brood geven,daar zijn ze dol op,sita kwam ook uit het blok dus nu kon ik vaders goed in de gaten houden.Ohhhh maar wat is ie lief,lag te keutelen met de andere eitje en toen opeens zag ik een klein nat wezentje,maar ik ging twijfelen want ik zag wel degelijk 3 schaaltjes en geen 2 :D.Nderhand kwam moeders er ook bij dus dat werd spannend want nu moest vaders wat afgeven :D.En ja,wat zag ik,een wezentje met aan het kontje nog een dopje, :D :D.Dus,ze hebben 2 kleine mupkes,ohhhhhh ik ben zo blij voor.Tjonge,ben net een klein kind he zo blij ben ik.Kokkie is een heel dominant valkje maar als je hem nu ziet hoe lief en teder ie is,pfffffff tranen schieten in mijn ogen.Jongens wat kan je toch verliefd zijn op je valkjes he.Nou,een hele opgewonden oma zit hier te typen :)Keek net ook,wat ik eigenlijk wat heeeeel vaak doe,bij peppie en sammie,pa ging terug in het blok om te voeren en ma om te pikken,erg he....zag ook de kleintjes al de vleugels spannen en uitspreiden,heel mooi allemaal om te zien :).

Nou,ik kan natuurlijk blijven typen maar stop toch maar :)

groetjes
marianca

Tara

Hoi Marianca,

kan het geloven dat je zo blij bent, dat ben ik ook altijd, gefeliciteerd zeg, 2 in een keer, echt gaaf! Hopelijk blijft alles goed gaan ennuh ... Wat is de kleur van de donsjes en de oogjes??

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Marianca,

Gefeliciteerd met je 2 kuikentjes.
Leuk joh.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

marianca.

Hallo tara,

Ja,ben superblij :).De dons is geel en de oogjes denk ik toch donker.Bij sammie en peppie zijn ze ook alle vier donker geweest en ik denk dat ze alleen bonte krijgen zoals pa en ma.Dus grijs met geel.
Sita is een cinnamon gepareld en kokkie ook gewoon een bonte,broertje van peppie.Dus ben benieuwd wat hier uit gaat komen ;).Als ze een kleintje hebben net zo mooi als moeders wil een colega van dit nestje ook nog een,dus nu krijgt ie een van peppie en sammie en dan nog een van sita en kokkie.Ik zei hem dat het voor de valkjes toch wel gezelliger is.
Maar,eerst maar hopen dat ze alles goed blijven doen,wat ik toch wel denk.

Groetjes,
marianca
oja tara,kan jij me advied geven ivm met de kooi van peppie en sammie?Staat onder..moeders plukt.

Paul

Hoi Marianca,

Het blijft inderdaad echt een mooi gezicht die kleine hummeltjes he :-)
Ik ben ook altijd weer heel blij als ik ze zie liggen als ze zijn uitgekomen.
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik ken preceis het gevoel dat jij voelde, volgens mij gaat dat nooit over, ook al heb je al 1000 valkparkieten gekweekt, hangt volgens mij af van persoon tot persoon.

Veel succes met de kleintjes.

SDC:D

Stijn dc

hoi

ik heb even het programma voor de mutaties losgelaten op kokkie en site en jij krijgt uit dat koppel, tenzij het mannetje nog splits heeft:

Mother:Cinnamon Pearl
Father:Pied

male offspring:
100% Grey Split To Pied {X2: Cinnamon Pearl}

female offspring:
100% Grey Split To Pied

marianca.

Hallo stijn,

Wat gaan de jongen dan nu worden :-/.Ik ben hier een leek in hoor dat splitten.Zie het vaker op het forum maar snap er niks van :).
Ja,het is inderdaad geweldig die hummelkes en ik geloof je graag dat je altijd blij bent ook al is het de 1000ste keer.Maar ik hoop wel dat dit koppel niet gaat plukken :(.Moeders zat net te voeren en dan dat kleine koppie in haar snaveltje,ohhhhhhh wat lief.Vaders was uit de voiliere en zit ff iedereen te waarschuwen zova...een stap dichterbij en jullie zijn er geweest :D :D.Kokkie is een heel dominant valkje maar wel een grappig manneke.Vakers als ik in de keuken ben hoor ik wel eens gillende geluiden en ren dan als een speer naar de kamer want denk dan dat er iets is gebeurd :D.Maar nee hoor,kokkie laat ff horen dat ie heeeeeeeel gevaarlijk is voor de andere valken :D :D.Als ik dan zeg...enne manneke wat is er kijkt ie me aan alsof ie zeggen wil...met mij niks maar waarom kom jij zo aangerend :D :D.Ik vind het altijd weer leuk,die kleine boef.
Laat me ff weten wat de kleintjes nu worden :)

Groetjes
marianca

Tara

Hoi Marianca,

een split is een mutatie dat een valkje in zich heeft, maar hij toont dit niet aan het uiterlijk.

Als jouw valkjes dus nergens split voor zijn, krijg je wildkleuren.

Als jouw valkjes split zijn voor bijvoorbeeld bont (kunnen ze allebei) dan kun je ook bonte jongen krijgen.

Groetjes, Tara

marianca.

Hallo allemaal,

Bij sita en kokkie is het 3de jonkie geboren :).Helemaal nat en ook geel en donkere oogjes.
Gisteravond plm 23.30 uur hoorde ik gepiep uit hun blok en liep naar de kamervoiliere.Eerst keek ik waar kokkie was(pa dus) en zag dat ie ook in het blok zat en ma was een jonkie aan het voeren :).Nu heb ik dit bij sammie en peppie nooit gezien dat sammie avonds laat ook nog in het blok zat.Toen we slapen gingen zat kokkie nog steeds in het blok en was samen met de kroost en sita aan het slapen :D :D.Mij valt op dat ie het kleine kroost enorm fel bewaakt en dat moeders moeitte moet doen om uberhaupt erbij te kunnen.Als ze slapen zie je sita zelfs een vleugel over kokkie heen leggen :D.
Heel lief gezicht maar ik hoop wel dat ze goed kan voeren.Ik kan bij hun erg moeilijk de jonkies zien omdat pa bijna verstoppertje doet :D.Maar deze morgen mocht ik een nat jonkie zien en ik zag het ook aan een open eitje wat er lag.
Is dat niet vreemd dat pa ook de nacht in het blok blijft of wist ie dat er weer een jong geboren ging worden en dat ie daarom erin bleef :-/.

Groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

De ouders houden de jongen ook warm en ze zullen best merken dat er een ei uit gaat komen want dan piept het en het tikken tegen de schaal merken ze ook echt wel :-)
Als 1 ouder op de eitjes zit gaat de ander vaak op de jongen zitten om ze warm te houden dat heb ik hier ook wel gemerkt.
Dat zat de pop op de eitjes en de jongen lagen onder pa :-)
Soms is het echt teamwork wat ze doen:-)

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Ja,bij hun is het echt teamwork :).Je ziet gewoon aan dat stel dat ze het anders doen dan sammie en peppie.Daarom vond ik het zo raar dat kokkie vannacht in het nestblok is gebleven met sita.Dat tikken heb ik gehoord toen de eerste geboren moest worden bij peppie en sammie,tjeeeeeee wat was dat spannend zeg :D.Op woensdagmorgen zag ik toen eindelijk het jong en belde gelijk mijn man op het werk ...zovan..heeeeeeee je bent opa geworden :D :D.Ik vind dit allemaal echt geweldig ,waarschijnlijk ben ik ook zo nerveus en opgewonden omdat wij nooit kids hebben mogen krijgen om medische reden.Dus dit van de 2 koppels vind ik zo geweldig :D...voel me echt oma :D.
Daarbij gaat misschien mijn dieren liefde ook wel wat te ver,tenminste dat zeggen buitenstaanders,maar ach,ik moet het aan iets kwijt en wat is er mooier dan goed voor al je dieren te zorgen en ze veel liefde te geven.Ik denk dat vele heir op het forum dat met m,ij eens zijn :).Ik moet alleen leren de knip op de beurs te houden zegt mijn man,want er gaat ontzettend veel op aan al mijn vogels en dogs en soms heeft ie ook wel gelijk...ergens moet er natuurlijk een grens zijn ;).

groetjes
marianca

Mandy

Nou gefeliciteerd met je kids hoor Oma! ;D
Heerlijk is dat toch, lekker van genieten hoor! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl