14 mei 2025, 00:05:37

tweede eitje gelegd

Gestart door breezer, 2 juni 2004, 01:02:32

« vorige - volgende »

breezer

Hallo

Vandaag heeft mijn pop haar tweede eitje gelegd, het eerste eitje van eergisteren is kapot, maar heb ik toch in een blok gelegd, deze lag namelijk op de bodem van de kooi omdat er geen blok was, heb dus een blok aangehangen met als resultaat vandaag nog een eitje het tweede dus, ze zitten er nu niet op, maar ze was daarstraks erg vals naar de andere toe (te lezen bij gedrag) heb daarna meteen mijn twee andere poppen apart gezet.
Mijn man zit pas 2 weken bij mij in kooi bij 3 poppen en nu dit kan dat zo snel?
Heb ze nix zien doen, maar het resultaat is nu wel 2 eitjes?

Groetjes Ramona

Nico

hoi
ja het is wel snel  :)ja maar het belangrijkste is dat de eieren bevrucht zullen zijn.
de paring gebeurt soms snel en je kunt er niet altijd bij staan kijken of ze nu gepaart hebben of niet.
veel geluk met de eitjes.

Karin

Je kan beter het kapotte ei weggooien. Ten eerste als er vocht uitloopt gaan er veel bacteriƫn opzitten en ten tweede kan de smurrie tegen haar buik / borstveren aan gaan plakken waardoor het goede ei aan het popje kan blijven plakken en zo kapot vallen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi ramona,

Soms klikt het gewoon tussen een koppeltje en dan kunnen er ook heel snel eitjes komen :-)
Het blijft even afwachten of ze bevrucht zijn maar soms paren ze als je net even niet kijkt.
ALs ze een dag of 3 a 4 hebben zitten broeden op het eitje kan je even met een lampje kijken of het bevrucht is.
Het zou wel heel leuk zijn als er een kleintje gaat komen :-)
Maar het popje zal zeker nog wel een paar etjes erbij leggen.
Meestal zit er een dag tussen en zal ze er nog een stuk of 3 tot 5 bij gaan leggen.
Succes met de eitjes.

Groetjes, Paul

breezer

Hoi

Nu ze het tweede eitje heeft gelegd zit ze niet meer in het blok ik dacht dat ze bij het tweede eitje altijd ging broeden, maar ze zitten er allebei niet op zitten nu gewoon op de stok  :-/.

Het kapotte eitje zal ik weggooien.

Ramona

Paul

Hoi Ramona,

Het hoeft niet speciaal bij het tweede eitje al hoor dat ze gaan broeden dat is heel verschillend.
Sommige gaan pas broeden bij het derde of vierde ei zelfs.
Houd het gewoon even goed in de gaten.

Groetjes, Paul

breezer

Hoi Paul

Dat zal ik doen lijkt me wel super leuk, krijg ik ook leuke mutatie uit uit deze twee een wildkleurman split ino/gepareld en een gepareld popje -> gepareld of wildkleur man of wildkleur pop of lutino gepareld, wel mooi.

Ik ben erg nieuwsgierig, kan bijna niet wachten op hoe het gaat aflopen.

Ramona

marianca.

Hallo ramona,

Ik heb hier ook 2 koppels die inmiddels jongen hebben :).Het broeden bij hun was echt totaal verschillend.Bij peppie en sammie gingen ze pas echt broeden vanaf het 3de ei.Ze zaten er overdag wel op maar niet constant.
Bij sita en kokkie begon het broeden al vanaf de eerste dag :).Sita bleef er toen zelfs al de nacht en kokkie hield haar gezelschap :D.Dit vond ik toen ook zo vreemd,hij heeft dat zekers 3 machten gedaan terwijl bij peppie en sammie het manneke helemaal nooit de nacht erbij bleef.Het blijkt ook dat alleen de popjes snachts broeden.Zo zie je maar hoe verschillend het is per koppel.Bij sita en kokkie zijn ook 2 jonkies tegelijk(alhoewel de zelfde dag)uitgekomen,ik denk dat het te maken heeft met meteen constant broeden vanaf het 1ste ei.

Ik zal voor je duimen en hoop dat je snel uitbreiding zal hebben :).

groetjes
marianca