7 mei 2025, 08:59:14

Gele valk

Gestart door breezer, 2 juni 2004, 00:20:54

« vorige - volgende »

breezer

2 juni 2004, 00:20:54 Last Edit: 2 juni 2004, 00:21:28 by breezer
Hallo

Ik heb net een optie op een gele valk gedaan hij/zij is nu 3 weken oud is helemaal geel en heeft rode ogen, echt kaai lief nu zou ik van jullie willen weten hoeveel jullie denken dat ik voor dit valkje moet betalen?
Volgens die man is het valkje overwegend geel met wat wit aan de vleugel, wat voor mutatie hebben we hier?

Groetjes Ramona

Henry

he ramona

heb je soms een foto van die valkje?stond die dvertentie soms op marktplaats?en wie was de afzender namelijk ik heb ook een advertentie gezien namelijk en die woonde in  Enschede?

henry

Inger m

Hoi,
Ik gok lutino of lutino gepareld... Ik denk tussen de 20 en 30 euro (indien lutino gepareld). Handtam gemaakt of handopfok kan wat duurder zijn...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

breezer

De advertentie stond inderdaad op marktplaats maar dan onder albino valkje te koop die wilde ik eigenlijk hebben maar die was al verkocht maar ze hadden wel een gele ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik die moet plaatsen  ::)
die man heet frits en woont in de buurt van enschede hij vraagt 60 euro voor dit valkje het is handopfok :-/

Dus dit kan niet een gele mutatie zijn?
Dacht iets zeldzaams te hebben gevonden

Ramona

Stijn dc

hoi

nee, ik denk niet dat ie zeldzaam is, want anders zouden ze hem nooit wegdoe nvoor 60 €. Jammer, maar wss is dit ook een heel leuk valkje.,

SDC:D

breezer

Hoi

vroeg aan Frits welke mutatie de ouders hebben toen vertelde hij me dat de vader wildkleur is en de moeder lutino en een andere moeder is gepareld, hoe kan hier dan een albino uitkomen en een knalgele en twee andere?

Beetje maf toch?

Ramona

Mandy

2 juni 2004, 04:41:56 #6 Last Edit: 2 juni 2004, 04:45:50 by Mandy
Hoi Ramona,

Dat kan wel hoor, dan moet die wildkleur man split zijn voor lutino en witmasker en de lutino moeder moet dan split zijn voor witmasker, kijk maar;

Mother:Lutino Split To Whiteface
Father:Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino}

male offspring:
13% Whiteface Lutino
13% Whiteface Split To {X2: Lutino}
13% Lutino
13% Grey Split To {X2: Lutino}
25% Lutino Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

female offspring:
13% Whiteface Lutino
13% Whiteface
13% Lutino
13% Grey
25% Lutino Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface

Er kunnen dus albino's, lutino's, witmaskers en wildkleurtjes uit komen. ;)

Maar hij kan dus ook nog niet zeggen of dit een man of pop zal zijn, maar je weet al wel dat ie nergens split voor zal zijn. :)

En ik denk dus ook dat het gewoon om een lutino gaat, want een echte gele valkparkiet is veel duurder.
Voor handopfok betaal je altijd meer, dus die 60 euro kan wel kloppen. Ik vraag voor een lutino 30 euro en voor handtam komt er 10 euro bij, maar ik doe dus geen onnodig risicovol groot brengen met de hand. Het is maar net hoe je daar tegenover staat. Als ik jou was zou ik 'm nu in ieder geval nog niet nemen maar even wachten tot ie wat ouder is. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Ramona,

Sommige lutino's zijn heel erg geel.
Maar de kleur kan nog behoorlijk veranderen als ze ouder worden dan kan er veel geel verdwijnen.
Een echte gele schijnt wel te bestaan maar ik heb er nog nooit eentje gezien.
Wel valkjes met veel geel maar die werden ook toen ze ouder werden een stukje witter weer.
Echt handtamme valkjes worden in sommige winkels voor meer dan 100 euro verkocht :o
Maar bij kwekers kan je echte handtamme soms wel kopen tussen de 40 en 60 euro.
Als het valkje heel erg tam dan valt 60 euro nog wel mee vind ik je hebt er wel een maatje bij voor heel wat jaartjes.

Groetjes, Paul

Barbara

7 juni 2004, 17:04:48 #8 Last Edit: 7 juni 2004, 17:06:06 by Barbara
Als je hier
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?
board=ander;action=display;num=1053081665 kijkt, zie je een valkje met heel veel geel, hij zit alleen altijd slecht in de veren

let op: je moet ff zelf het volleidge adres van het topic selecteren en kopieren en plakken in je browser, want hij past niet op 1 regel dus wordt niet helemaal blauw

Paul

7 juni 2004, 21:04:47 #9 Last Edit: 7 juni 2004, 21:05:52 by Paul
Hoi Barbara,

Dat copieren ging erg rot hier maar hier is de volledige link die je meteen kan aanklikken :-)

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1053081665

Groetjes, Paul

Barbara