Zijn de eitjes mislukt? en nu al 2e ronde erbij?

Gestart door Vanessa_TC, 1 juni 2004, 15:01:44

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

OKe, dan zal ik de bedorven eitjes eerst weghalen vandaag en dan morgen de onbevruchte.

Ik had de eitjes genummerd, dat is inderdaad wel handig.

Bedankt voor de reacties, ik hoop dat deze nieuwe ronde wel goed lukt.


Groetjes Vanessa

Paul

Hoi Vanessa,

Jammer dat het niet goed gegaan is met de eitjes.
Probeer er eerst een open te maken als je echt denkt dat het mislukt is.
Als je met een lampje kijkt zie je vaak in het rode deel ook beweging van het jong maar soms zie je ze ook wel eens helemaal niet bewegen.
Ik dacht ook dat in een nest de eitjes dood waren en liet ze nog liggen en een dag later zag ik weer beweging dus nooit te snel handelen met weghalen.
Als ze na 4 weken broeden nog niet uit zijn gekomen kan je er wel vanuit gaan dat het niks meer word.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik denk dat ze inderdaad zelf besloten hebben om aan een tweede ronde te beginnen. Normaal wordt er geen ei meer gelegd, ee nweek na het laatst gelegde ei, dus je kan wel aannemen dat dit een volgende ronde is.

Veel succes deze keer!

SDC:D

Vanessa_TC

Ik denk het ook ja, er lagen vanmorgen 8 eieren :-/
Dit moet wel de 2e ronde zijn.

Maar moet ik de donker gekleurde eitjes weghalen omdat het slecht is voor de nieuwe eitjes dat die erbij liggen?


Groetjes Vanessa

Inger m

Hoi,
Als de eitjes daadwerkelijk aan het rotten zijn, kunnen ze idd een besmettingsbron gaan vormen voor de nieuwe eitjes. Rotting wordt veroorzaakt door bacterien. Ik weet niet hoe groot het risico is, maar beter weghalen in dat geval.
Wees er wel van overtuigd dat er geen leven meer inzit voor je ze weghaalt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Vanessa_TC

Hallo,

Zaterdag heb ik de eitjes nog eens goed bekeken onder de lamp, en besloten ze open te maken aan de kant van de luchtkamer.

Het 1e eitje was helemaal uitgedroogd, er was geen embryo te zien, het 2e eitje alleen een dooier, het 3e eitje zat een mini emryo in van ongeveer 7 mm groot. Deze had al uit moeten komen, deze zal dood zijn gegaan toen ze de eieren hebben verlaten 2 weken geleden. Jammer.

Het 4e eitje heb ik ook bekeken er zat alleen een dooier in, maar dat had ik onder de lamp al gezien.

Ze broeden nu al een week goed er liggen nu nog 5 eitjes (waren 9), 1 van deze 5 eitjes is ook bevrucht :). Ik hoop echt dat ze deze goed zullen uitbroeden.

Groetjes Vanessa

Stijn dc

hoi

fijn dat het wel goed gaat met het nieuwe nestje. Goed dat je besloten hebt om de eitjes toch open te maken, dan weet je tenminste wat er aan de hand is, vind ik altijd heel belangrijk.

SDC:D

Paul

Hoi Vanessa,

Jammer dat de vorige eitjes niet goed gegaan zijn maar je hebt nu met het openmaken zekerheid wat er gebeurd is.
Het is misschien niet zo fijn om ze open te maken maar ik vind het toch belangrijk om te weten wat er fout gegaan is.
Je moet het gewoon zien als een oefening voor dit nestje en de kans is nu ook veel groter dat deze wel goed uit gaan komen.
Succes met de eitjes.

Groetjes, Paul