3 mei 2025, 21:48:44

niet in de broedhokken

Gestart door Theo-, 4 juni 2004, 19:40:02

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Theo ,

Je hebt daar kan van als je teveel mannen hebt maar met 1 popje meer zal de boel niet echt verstoord worden denk ik hoor.
Je hebt zelfs wel eens dat er twee popjes in 1 nestkast gaan.
Maar als je problemen hebt vechten ze vaak om de nestkastne maar bij jou komen ze er nog niet eens in dus ik denk niet dat dat het is.

Groetjes, Paul

Theo-

oke dan is dat uit de wereld ja het is heel stom maar je probeert echt alle mogelijkheden uit tesluiten

Theo-

Hoi iedereen

even een update
helaas zijn ze nog steeds niet in de broed hokken geweest
en is vandaag een van mijn manetjes overleden deze was de afgelopen paar dagen al een beetje zwak dus even appart gezet met voldoende vitamine en kracht voer leek hij het weer goed tedoen was weer heel fit dus terug gezet in de groep werdt hij weer uitbundig begroet door iedereen maar helaas vanacht toch overleden
er zitten dus nu ipv van 1 popje twee popjes zonder man

als iemand nog meer tips heeft hoor ik die graag want snap er echt niks van waarom ze de blokken niet opzoeken

Paul

Hoi Theo,

Wat naar dat de man nu overleden is.
Als ze wel gepaard hebben heb je toch nog kans dat ze eitjes gaan leggen daar kunnen ze nog 14 dagen over doen ongeveer na de paring dacht ik.
Daarna zullen de eitjes niet bevrucht zijn die dan gelegd worden.
Misschien zijn ze gewoon nog niet in de broedstemming dat ze het broedhok nog niet ingaan.
Een popje die een nestej wil gaat er echt wel als een speer naar binnen.

Groetjes, Paul

Theo-

hoi

ik heb de hoop een beetje opgegeven maar wie weet ik laat me verassen ik zal er toch nu min twee mannetjes bij moeten hebben

grt theo